Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației: „Vom organiza o a doua sesiune a evaluării naţionale, în datele de 5, 6 şi 7 iulie, la două săptămâni după sesiunea normală”
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a vorbit vineri, 21 mai, la Antena 3, despre cum vor fi organizate examenele naționale din acest an.
Ministrul a precizat că examenele naționale se vor susţine la datele planificate, cu prezenţă fizică, oricare va fi situaţia. De asemenea, Sorin Cîmpeanu a subliniat că vor fi organizate două sesiuni atât la evaluarea naţională, cât şi la bacalaureat.
Sorin Cîmpeanu: „Cei care nu se vor putea prezenta la prima sesiune a bacalaureatului, pe 28 iunie, au a doua şansă pe 16, 17, 18 august”
Pe lângă a doua sesiune pentru evaluarea națională, care se va organiza în datele de 5, 6 şi 7 iulie, va mai exista o sesiune și pentru bacalaureat, care se va desfășura pe 16, 17, 18 august.
„Pe 22 iunie începe evaluarea naţională. Este vorba de sesiunea normală pentru evaluarea naţională, pentru că, din dorinţa de a da şansa şi acelor elevi care ar putea fi în imposibilitatea de a se prezenta la examen, vom organiza o a doua sesiune a evaluării naţionale, în datele de 5, 6 şi 7 iulie, la două săptămâni după sesiunea normală. Cei care nu se vor putea prezenta la prima sesiune a bacalaureatului, pe 28 iunie, au a doua şansă pe 16, 17, 18 august.
Examenele se vor susţine la datele planificate, cu prezenţă fizică, oricare va fi situaţia. Suntem îndreptăţiţi să sperăm că nu vom avea probleme de carantinare pe parcursul examenelor naţionale. Asta înseamnă că toţi elevii de clasa a VIII-a şi clasa a XII-a se vor putea prezenta pentru a susţine examenele naţionale cu prezenţă fizică”, a declarat Sorin Cîmpeanu, la Antena 3.
Ministrul Educaţiei a menționat că excepţie vor face elevii care sunt infectaţi cu noul coronavirus şi nu pot participa la aceste examene.
Sorin Cîmpeanu: „Echitatea este principala problemă a sistemului de educație, nu neapărat performața și excelența”
Luni seara, 17 mai, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat că multe sute de mii de copii nu au avut parte de o educație corespunzătoare în ultimii doi ani: „Mă refer la acei elevi care teoretic au avut acces fără nici un fel de problemă la învățământ online”.
Ministrul a precizat că totul are la bază absența formării profesorilor, absența tehnologiei şi absența posibilităților de verificare.
„Sunt mult prea mulți. Prefer să insist pentru tot ce se poate face pentru a compensa într-o măsură cât mai mare acele pierderi. Astfel de pierderi sunt în orice sistem de educație, nu numai în România.Chiar și în cele mai avansate state”, a spus Sorin Cîmpeanu la Digi24.
„Exista inechitate. Am spus că echitatea este principala problemă a sistemului de educație, nu neapărat performața și excelența. Acolo mai avem, dar echitatea este principala problemă. Pierderile sunt mari și foarte mari și sunt neuniform distribuite”, a mai explicat Sorin Cîmpeanu.
Sorin Cîmpeanu a subliniat că sunt diferențe nu numai între regiuni, între școli sau între clase, ci și în interiorul aceleiași clase mai ales la „elevi care au avut acces diferențiat la resurse”.
În plus, ministrul este de părere că profesorii au făcut eforturi și și-au îmbunătățit competențele digitale în această perioadă, că elevii au făcut același lucru, și că responsabilii cu managementul de sistem din minister au învățat și sunt altfel decât erau în martie 2020: „Accesul la echipamente și conectivitatea sunt mai bune”.