Sorin Cîmpeanu: „Avem o testare jenantă din perspectiva școlii, pentru că această testare ar ajuta școala să se afle în siguranță sanitară”
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a vorbit în exclusivitate în cadrul emisiunii „Sinteza Zilei”, realizată de Mihai Gâdea la Antena 3, despre ce se va întâmpla cu şcolile în perioada următoare.
Întrebat de Mihai Gâdea ce spune acest ordin pe care îl l-a iniţiat privind modul de funcţionare a şcolilor în contextul evoluţiei epidemiologice și care momentul de față este publicat în Monitorul Oficial, Sorin Cîmpeanu a precizat că acest ordin înlocuiește sintagma prag de 6 la mie rata de infectare cu sintagma carantină.
„Mai exact, reglementările până astăzi, până la momentul publicării acestui ordin erau foarte clare: la atingerea pragului de 6 la mie toate școlile trec în online.
Având în vedere declarația domnului prefect, s-a început această zi cu: am atins pragul de 6 la mie, deci prima măsură pe care o luăm trecem toate școlile în online, lucru pe care l-am considerat inacceptabil atâta vreme cât nu sunt luate și alte măsuri care să fie eficiente în lupta cu pandemia.
Susțin faptul că educația nu te îmbolnăvește, educația te ajută să te protejezi respectând de regulile. Sunt și studii care confirmă acest lucru.
Dacă luăm ca unică măsură închiderea școlilor în lăsând toate celelalte locuri deschise ,am considerat că nu este o măsură justă drept pentru care am început aceste demersuri care s-au finalizat cu accept la nivelul ordinului comun de nivel de ministru și la nivelul hotărârii CNSU conform cărora școlile se închid dacă situația epidemiologică o cere, dar se închid dacă intră toată localitatea în carantină (…) Ministerul Educaţiei se ocupă cu achiziţia de manuale, ministerul Sănătăţii se ocupă cu achizionarea de teste.
Avem o testare jenantă din perspectiva școlii, pentru că această testare ar ajuta școala să se afle în siguranță sanitară (…) Ar ajuta inclusiv la nivelul opiniei publice să nu se mai pună presiune pe închiderea școlilor, care dincolo de pierderile educaționale pe care le generează în rândul elevilor, generează pierderi la nivel emoțional în comportamentul elevilor. Lipsa de socializare lasă sechele”, a spus Sorin Cîmpeanu.