Solicitarea a fost depusă! Iată ce șoferi ar putea circula liniștiți pe banda unică. Pentru taximetriști ar fi o adevărată lovitură – FOTO
Banda pentru mijloacele de transport ar putea fi folosită și de firmele de ridesharing. O petiție a fost lansată în mediul online
Cristian Cernescu este cel care a lansat petiția în mediul online pentru ca și șoferii de ridesharing să poată folosi, cu același drept ca taximetriștii, benzile destinate transportului public din Iași. Transportul alternativ, reprezentat de platformele de ridesharing, a devenit o alegere populară și esențială pentru mulți dintre locuitorii municipiului, contribuind la fluidizarea traficului și la reducerea emisiilor poluante în oraș.
Petiția poate fi semnată aici: https://www.petitieonline.com/petitie_ctre_primria_municipiului_iai_primar_i_consiliul_local_pentru_accesul_transportului_alternativ_la_benzile_speciale_de_transport?fbclid=IwAR0UFH79mImuk389MUCH_K8b4pNDVktzPOikHeeKfvZbS0Jvu8ViG3Q-7hA
Banda pentru mijloacele de transport în comun ar putea fi folosită și de firmele de ridesharing
Benzile destinate mijloacelor de transport în comun pot fi folosite atât de autovehiculele de intervenție, cât și de taxiuri. Însă cei care au fost uitați privind acceptul de a folosi aceste benzi sunt companiile de ridesharing la care ieșenii apelează din ce în ce mai des. Contactat de reporterii BZI, inițiatorul petiției, Cristian Cernescu, a transmis faptul că Primăria Iași ar putea emite o derogare pentru ca șoferii companiilor să poată folosi tronsoanele unice.
„De ceva timp sunt și eu șofer de ridesharing. Eu sunt afiliat unei flote, iar aceasta are un grup de WhatsApp și acolo se comunică tot felul de probleme. În ultima perioadă, și colegii, șoferii, se plâng de traficul infernal din oraș și clienții cumva notează șoferii cu note mici pentru că stau blocați în trafic și nu ajung la timp la destinație. Personal, am avut o cursă din Holboca spre Nicolina, până în pasajul Nicolina am făcut 15 minute și de la intrarea pe pasaj până la Pizza Nico am făcut 32 de minute.
Este important de precizat, noi suntem autorizați în baza aceleași legi în care sunt autorizați și taximetriștii, Legea 38/2003, și practic ar putea fi considerat transport de interes public, ar putea fi, în sensul acesta, și o soluție de fluidizare a traficului. Nu știu în ce măsură mai poate fi fluidizat traficul în Iași din moment ce nicio arteră nouă nu a fost făcută. Însă o situație de moment cred eu că ar fi ca șoferii de ridesharing să meargă pe benzile acestea speciale și în special pe tronsonul Nicolina – Cug. Acolo e o mare problemă, și pe Nicolae Iorga ar fi o soluție.
La un moment dat, când s-a dat hotărârea de CL, pentru ca autobuzele să poată circula, ulterior, am înțeles că patronul unei firme de taxi a făcut o revenire, o interpelare la Consiliul Local, la primar, tocmai pe seama acelei legi, 38/2003, și s-a obținut o derogare ca pe acea bandă să poată circula și taxiurile. Eu cred că lucrurile ar putea fi posibile. Totuși, primăria a făcut și acele benzi speciale, nu cineva din Guvern. Prin acest demers, cu siguranță, vor fi mulțumiți și șoferii de ridesharing, dar și clienții.
Aplicațiile acestea sunt tot mai populare și în traficul acesta tot mai plin, sunt o mulțime de oameni care folosesc aceste aplicații tocmai pentru a nu mai folosi mașina personală”, a spus Cristian Cernescu, inițiatorul petiției.
Reprezentanții Primăriei Iași exclud acceptarea autoturismelor de ridesharing pe benzile speciale
Primăria Municipiului Iași exclude din start acceptarea folosirii benzilor speciale de companiile de ridesharing. Reprezentanții municipalității au transmis faptul că acest lucru nu va fi posibil din cauza Legii 38/2003 care, susțin aceștia, nu permite decât mijloacelor de transport public, autovehiculelor de intervenție și taxiurilor galbene să folosească tronsoanele.
„Nu (n.r. – folosirea nu este posibilă). Legea spune clar: pe benzile unice au acces mijloacele de transport public, autovehiculele de intervenție (salvare, pompieri, poliție etc) și taxiurile. Dacă se va schimba legea și legiuitorul va permite și accesul lor (n.r. – al autoturismelor companiilor de ridesharing), atunci nu va fi nimic ilegal să poată circula și ei”, au transmis reprezentanții Primăriei Municipiului Iași.
Amintim faptul că, în luna iunie 2023, taximetriștii au protestat în fața Prefecturii din Iași. Aceștia își doreau să dețină monopol, iar firmele de ridesharing, precum Bold și Uber, să dispară. Astfel, ieșenii ar fi fost obligați să folosească doar taxiurile galbene. Însă protestul a fost un eșec total, iar firmele de ridesharing pot circula pe străzile din Iași.
Banda unică pentru mijloacele de transport în comun ar trebui să fie accesibilă și pentru șoferii de ridesharing. O petiție în acest sens a fost lansată, în mediul online, de Cristian Cernescu.