Șoferii de autobuz de la CTP au rămas fără cuvinte după ce au auzit cererile unor călători: „Afară sunt 36 de grade, nu avem cum să facem asta”

de: Petronel Ștefan
02:00, 11 iul. 2024

Un nou paradox apare prin autobuzele din Iași, unii călători le cer șoferilor să închidă aerul condiționat. În această perioadă, cu temperaturi foarte mari, de peste 36 de grade Celsius, anumiți oameni nu mai țin cont de acest lucru

Față de tramvaie, autobuzele de la CTP Iași sunt dotate cu aer condiționat, iar șoferii au obligația să le folosească pentru a crea un climat normal în mijlocul de transport în comun. În ciuda acestui fapt, în unele situații, persoanele cer oprirea sistemului de răcire, pentru că ar fi prea frig în autobuz.

Unii călători le-au cerut șoferilor de autobuz să închidă aerul condiționat

Șoferii au rămas uimiți când au văzut că unii călători vin să le ceară să închidă aerul condiționat, deoarece este prea rece în autobuz, având în vedere că temperaturile din această perioadă depășesc 36 de grade. Desigur că angajații nu au cum să facă acest lucru, deoarece majoritatea ieșenilor preferă o temperatură optimă. Totuși, unii se pare că nu prea sunt de acord cu acest lucru.

„Mereu se găsesc astfel de oameni să ne spună să închidem aerul condiționat, ba că este prea puternic, că dă prea rece. Toată lumea se plânge că este foarte cald și se bucură să dea de răcoare și unii sunt fix invers, că e prea frig. Noi selectăm din bord clima pe automat, iar la autobuzele Isuzu există un răcitor la mijlocul mașinii, care bagă aerul rece. Într-adevăr, călătorii trebuie să circule în confort, însă nu putem să ne conformăm la un singur om, dacă am majoritate și mai mult de jumătate de autobuz îmi spune că trebuie să închid AC-ul, atunci o fac. Chiar acum câteva luni, țin minte, undeva prin primăvară, venise o bătrână la mine să-mi spună să dau drumul la căldură, având în vedere că eu eram în cămașă și erau 20 de grade în autobuz”, povestește Paul Păuleț, șofer de autobuz la CTP Iași.

Climatizarea este setată automat, însă unii călători deschid și geamurile, chiar dacă aerul condiționat funcționează.

„Așa ceva nu ai cum să faci, când afară sunt 36 de grade, iar lumea nu mai poate de cald, să închid aerul condiționat. Păi, s-ar face în autobuz peste 45 de grade, se sufocă oamenii. Noi trebuie să asigurăm condiții optime de călătorie pentru toți pasagerii, așa este și politica companiei. În urmă cu 20 de ani, lumea se plângea că nu era aer condiționat, acum unii se plâng că este prea rece, nu mai înțeleg. Mai sunt unii care deschid și geamurile, chiar dacă este răcirea pornită”, a mai spus un șofer de autobuz de pe traseul 43.

Vatmanii îndură canicula

Spre deosebire de colegii lor șoferi, vatmanii care lucrează pe tramvaie vechi nu beneficiază de sisteme de răcire. Astfel, trebuie să stea la manșa vagonului timp de 8 ore, la temperaturi de peste 40 de grade. Aceeași problemă o au și călătorii care trebuie să suporte căldura infernală din modelele GT4. Din păcate, tramvaiele PESA și Bozankaya sunt mult prea puține pentru municipiul Iași.

Șoferii de autobuz își continuă cursele fără să țină cont de părerile călătorilor care cred că ar trebui să fie închis sistemul de climatizare.