Situație șocantă în școli! Unii copii vin la școală purtând încă scutece
Specialiștii avertizează că unii copii sosesc la școală purtând încă scutece. Acest lucru se întâmplă din cauza perioadei de pandemie în care aceștia au pierdut contactul cu lumea înconjurătoare.
Ultimele analize semnalează o situație șocantă în școli. Din cauza întârzierilor în pregătirea lor pentru școală cauzate de pandemie, elevii ajung să aibă reale probleme cu adaptarea. Acestea subliniază impactul pe termen lung al perioadei de izolare asupra dezvoltării timpurii a copiilor, evidențiind nevoia de sprijin suplimentar pentru a-i ajuta să se integreze în medii educaționale. Specialiștii avertizează că unii copii sosesc la școală purtând încă scutece!
Specialiștii avertizează că unii copii sosesc la școală purtând încă scutece
Pe lângă scututece, unii copiii încep școala chiar în cărucioare, din cauza întârzierilor în pregătirea lor pentru școală cauzate de pandemie. Aceasta situație pune o presiune suplimentară asupra școlilor, care sunt deja suprasolicitate. În plus, personalul trebuie să se confrunte cu copii care nu au dezvoltat abilitățile de comunicare necesare pentru a socializa cu colegii.
Copiii care au început școala în ultimii ani au avut parte de o copilărie afectată de restricțiile Covid. Se consideră că mulți au fost mai lent în atingerea etapelor esențiale de dezvoltare din cauza izolării și a lipsei de acces la servicii de intervenție timpurie pentru părinți.
Un nou raport realizat de think-tank-ul doamnei Longfield, Centrul pentru Vieți Tineret și Child of the North, a constatat că o treime dintre copii nu erau considerați „pregătiți pentru școală” în 2022/23. Aceasta înseamnă că nu erau capabili să îndeplinească sarcini de bază, cum ar fi mersul la toaletă, îmbrăcatul, ascultarea, ținerea unui creion sau folosirea unui cuțit și a unei furculițe.
Raportul solicită guvernului să implementeze programe de educație parentală și vizite la domiciliu din partea profesioniștilor calificați pentru a spori sprijinul acordat familiilor.
Statistici îngrijorătoare în ceea ce privesc elevii
Cadrele didactice au semnalat situații șocante la clasele pregătitoare unde mulți copiii vin cu probleme de dezvoltare. Aceștia au reale dificultăți de comunicare și adaptare din cauza perioadei pandemice.
„Am auzit multe experiențe îngrijorătoare din partea personalului școlii despre copii care ajung la clasa pregătitoare purtând scutece, încă folosind cărucioare și fiind incapabili să comunice la nivelul așteptat sau să socializeze cu alți copii. Unii dintre acești copii au probleme de dezvoltare, se confruntă cu dificultăți de vorbire și comportament și pot necesita o atenție și un sprijin suplimentar semnificativ din partea școlilor deja suprasolicitate”, a declarat Longfierld.
Școlile și grădinițele au „niveluri ridicate de îngrijorare” în jurul vorbirii și limbajului, cu un număr semnificativ de copii sub așteptările corespunzătoare vârstei la finalul clasei pregătitoare, se arată în raport.
Cercetarea, care a analizat datele din Faza de Fundamente pentru Anii Tineri privind dezvoltarea copiilor de cinci ani din Anglia, sugerează că pregătirea pentru școală variază în funcție de demografie.
Se menționează că 72% dintre elevii care nu erau eligibili pentru mese școlare gratuite erau „pregătiți pentru școală” în 2022/23, comparativ cu doar 52% dintre copiii eligibili pentru mese gratuite. De asemenea, raportul evidențiază loteria codului poștal în ceea ce privește pregătirea pentru școală, cu doar 59% dintre copiii din Manchester fiind „pregătiți pentru școală”, comparativ cu 84% în Londra.
Specialiștii avertizează că unii copii sosesc la școală purtând încă scutece și au probleme de comunicare și adaptare din cauza perioadei pandemice.