Situație incredibilă la o asociație de proprietari. Locatarii dintr-un bloc din Iași au rămas fără apă de băut pentru o datorie de 10.000 lei: „Din cauza la trei oameni suferim toți” – FOTO

de: Redacția BZI
02:00, 22 nov. 2023

Situație incredibilă la o asociație de proprietari, unde locatarii dintr-un bloc se descurcă cu greu după ce au fost lăsați fără apă. ApaVital le-a luat apometrul din cauza datoriilor acumulate

Locatarii din blocul I2, de pe str. Stejar, din Tătărași, au avut o surpriză neplăcută vineri dimineață, 17 noiembrie 2023, când s-au trezit cu angajații de la ApaVital în clădire. Oamenii au rămas fără apă din cauza a trei vecini care nu și-au plătit întreținerea de câteva luni și se descurcă cum pot.

Situație incredibilă la o asociație de proprietari

Inițial, vecinii au discutat între ei și au stabilit că vor găsi o soluție până luni, 20 noiembrie, însă nu s-a întâmplat acest lucru. Acum, oamenii din bloc cară apă cu bidoanele de la magazine pentru a avea ce să bea și cu ce să facă mâncare. Din păcate, pare că situația nu se va rezolva prea curând, având în vedere că cei care au datorii refuză să plătească 10.000 de lei la ApaVital.

„La noi în scară sunt 3 vecini care au datorii. Vinerea trecută, pe 17 noiembrie, angajații de la ApaVital au venit să ia apometrul de la scară. De atunci stăm toți fără apă. Inițial, am discutat că până luni să se rezolve, că vor plăti cumva sumele, însă nu s-a rezolvat nimic. Din cauza la trei oameni suferim toți. Acum, nimeni nu știe ce să facă, noi suntem la zi cu cheltuielile, nu avem datorii și totuși stăm fără apă.

Ne descurcăm cum putem acum, cumpărăm apă de băut de la magazin, nu mai zic de făcut mâncare sau baie, că e un calvar. Cei de la ApaVital ne-au spus că nu au treabă cu noi, consumatorii, problema e la asociație. Am vorbit cu un vecin care are datorie la întreținere, dar mi-a spus că, atunci când au fost pe zero și alții aveau datorii, ei au tăcut din gură, acum sare toată lumea pe ei și nu e corect. Dar nici nu e corect față de noi să stăm fără apă, mai ales că am plătit”, povestește Irina Munteanu, o locatară din bloc.

Asociația de proprietari nu a respectat înțelegerea

Reporterii BZI au luat legătura cu președintele asociației de proprietari P.T. Tătărași pentru a oferi o explicație în legătură cu situația.

„Am vorbit deja la ApaVital, am ajuns la o înțelegere și ar trebui să ne dea din nou acces la apă în cel mai scurt timp. Se va face o eșalonare în rate a sumelor restante”, a spus Liliana Chelaru, președintele asociației de proprietari  P.T. Tătărași.

Totuși, reprezentanții ApaVital specifică faptul că deja au fost înștiințați cu privire la restanțe, însă nici după eșalonare nu a fost respectată înțelegerea celor două părți, fiind nevoiți să sisteze furnizarea apei.

„Între furnizorul de apă potabilă şi Asociația de locatari PT Tătărași există perfectat un contract prin care furnizorul livrează servicii de furnizare apă potabilă și colectare ape uzate, iar asociaţia, care reprezintă proprietarii, se obligă să plătească acest serviciu. În mod real, serviciile au fost furnizate, însă asociaţia nu a achitat consumul pentru un număr de 5 facturi lunare, în valoare de 76.038,18 lei, precum şi penalităţi de întârziere, de 1.724,11 lei, aceasta deşi asociaţia a fost notificată în mai multe rânduri. S-a acceptat şi o eşalonare la plată a datoriilor, însă nici aceasta nu a fost respectată.

Drept urmare, s-a decis întreruperea serviciilor pentru a preîntâmpina acumularea de noi restanţe. Reluarea furnizării apei se poate face în condiţiile achitării debitelor, penalităţilor şi taxelor pentru acoperirea costurilor ocazionate de închidere/deschidere. Demersurile pentru respectarea contractului prin efectuarea plăţilor către furnizor, precum şi distribuţia datoriilor pe fiecare unitate imobiliară, intră în sarcina asociaţiei care gestionează condominiul, furnizorul neavând nicio competenţă legală în acest sens”, a precizat Răzvan Manolache, șeful Serviciului de Marketing și Relații cu Publicul al ApaVital.

Asociația de proprietari a făcut o nouă cerere, în speranța că vor avea acces la apă, însă urmează să primească un răspuns.

„Întrucât nu există nicio reglementare legislativă care să impună aprobarea eşalonărilor la plată a unor facturi ieşite din termenul de scadenţă, APAVITAL S.A., în calitate de operator, nu poate acorda termene suplimentare de plată pentru facturile aferente serviciilor prestate. Menționăm că asociația a avut o eșalonare la plată pe care nu a respectat-o, motiv pentru care a fost întreruptă furnizarea apei potabile către imobilele cu datorii. Pe 20 noiembrie 2023, asociația a revenit printr-o adresă, solicitând analizarea plăților făcute și acordarea unui nou angajament la plată a facturilor restante, adresă la care urmează să primească răspuns”, a mai adăugat reprezentantul ApaVital.

Situație incredibilă la o asociație de proprietari din Iași, locatarii dintr-un bloc au rămas fără apă de aproape o săptămână din cauza facturilor la ApaVital.