Situație incredibilă la CTP Iași. Șoferii de autobuze sunt nevoiți să lucreze fără zile libere: „Este extrem de periculos. Nu facem față volumului mare de muncă”
Situație incredibilă la CTP Iași, șoferii au ajuns să dea în judecată compania pentru drepturile care li se cuvin. Angajații au fost nevoiți să lucreze fără zile de pauză pentru o lungă perioadă de timp
Sindicatul Șoferilor și Angajaților din CTP își susține membrii în disputa cu compania pentru care lucrează. Șoferii au încercat în mai multe rânduri să dialogheze cu CTP, însă cererile lor justificate au fost ignorate. Astfel, mulți dintre ei au ajuns să lucreze în fiecare zi timp de 2 săptămâni, pe lângă orele suplimentare pe care deja le făceau, ceea ce este extrem de mult.
Situație incredibilă la CTP Iași
În perioada 2015-2018, situația Companiei de Transport Public din Iași a fost una extrem de drastică în ceea ce privește șoferii de autobuz. Din cauza lipsei acute de personal, mulți erau nevoiți să lucreze dublu față de volumul normal de muncă. Deși au făcut acest lucru fără să conteste, salariile au rămas la fel și nu au primit sporurile necesare pentru condițiile de muncă. La data de 2 octombrie 2023 va fi ultimul termen al procesului, când se va stabili decizia finală după 5 ani de zile.
„Noi, în perioada 2015-2018, lucram și câte două săptămâni de zile fără o zi liberă, conform Codului Muncii, noi am intrat la munca continuă, ceea ce se face cu acordul sindicatului și a ITM-ului. Nu exista niciun acord, compania ne-a băgat la muncă în flux continuu. În perioada respectivă eram precum niște stafii, nici nu vă închipuiți. Acest lucru este extrem de periculos, vă dați seama ce responsabilitate avem noi, cu atâția pasageri, iar în traficul din Iași. Nici nu mai știam ce e cu mine, stăteam mai mult la muncă decât acasă, devenise deja greu de suportat.
A fost dificil, din păcate, a trebuit să lucrăm așa, ne simțeam obosiți, plus că mai făceam și ore suplimentare, nu făceam față la volumul de muncă. Fiind la munca continuă, noi trebuia să avem sporul cel mai mare dublat. Noi am încercat să facem cereri la companie, a venit și ITM-ul, dar nimic, au primit amenzi, au primit avertismente, dar noi am lucrat tot non-stop. Până la cel din urmă, am dat în judecată compania în 2018, pentru că este dreptul nostru, în total, suntem 37 de oameni și vom avea, acum, pe 2 octombrie 2023, ultimul termen”, a transmis Paul Păuleț, liderul Sindicatului Șoferilor și Angajaților CTP.
Șoferii pleacă de la companie
Mulți șoferi au decis să plece de la companie din cauza condițiilor de muncă. De asemenea, nici salariul nu este echitabil, având în vedere orele pe care le parcurg aceștia pe trasee. Compania riscă să ajungă iar la situația din 2015 și va trebui să se bazeze pe șoferii mai vechi ca să acopere traseele din oraș.
„Atunci a fost dezastru, nu erau deloc șoferi, de asta se trăgea de noi așa, să lucrăm atâtea ore. Acum, situația este puțin mai bună, nu mai trebuie să lucrăm așa multe ore suplimentare, dar tot mai există lipsuri în multe cazuri. Mulți șoferi au ales să plece din companie din cauza salariilor, a volumului de muncă. Un șofer debutant are 3.460 de lei brut, vă dați seama, dacă mai face ceva ore suplimentare și mai lucrează și un weekend, poate ajunge și el la 3.000 de lei în mână, păi cum să nu plece șoferii cu așa condiții? Noi așteptăm acum să primim decizia de la judecători, credem că va fi totul cum trebuie, pentru că avem tot dreptul prin lege”, a mai adăugat Paul Păuleț.
Situație incredibilă la CTP Iași, șoferii erau nevoiți să muncească zile la rând, însă nu erau plătiți suplimentar. Cazul a ajuns în atenția judecătorilor care urmează să dea o hotărâre.