Situaţia măsurilor întreprinse în judeţul Iaşi pentru a combate şi a împiedica răspândirea COVID -19
Situaţia măsurilor întreprinse în judeţul Iaşi pentru a combate şi a împiedica răspândirea COVID -19 este următoarea:
Un număr de 4.053 persoane sunt izolate la domiciliu, fără simptomatologie specifică şi care sunt monitorizate. Mai precizăm că 642 de persoane au ieşit din perioada de 14 zile de autoizolare.
Conform ultimelor centralizări, un număr de 44 persoane au fost plasate în carantină în spaţiile special amenajate, în timp ce 3 persoane au ieșit din carantină. În momentul de față, la nivelul judetului Iaşi, sunt înfiinţate 2 centre de carantină instituţionalizată, aflate pe teritoriul a 2 unităţi administrativ-teritoriale.
Paza acestor centre este realizată de Inspectoratul Judeţean de Jandarmi Iaşi, iar administrarea lor este făcută pe bază de parteneriat între autorităţile locale, DSP şi Serviciul Voluntar de Ambulanţă din Iaşi.
Structurile IPJ și IJJ au efectuat un număr de 816 verificări privind respectarea de către persoanele fizice aflate în izolare la domiciliu a restricțiilor stabilite.
Alte misiuni instituționale:
ISU a efectuat 16 misiuni, din care: 5 misiuni de transport catre unități spitalicești, 8 misiuni de decontaminare biologică și 3 alte misiuni specifice (verificare, întreținere și stabilizare corturi de triere).
IPJ a efectuat 164 misiuni, din care o însoțire spații carantină și 163 misiuni specifice.
IJJ a efectuat 29 misiuni, din care: o misiune de patrulare auto (asigurare ordine publică), 2 misiuni de pază la spații de carantină, 18 misiuni cooperare cu IPJ și 8 misiuni specifice.
Serviciul de Ambulanță Județean a executat 133 misiuni, din care: 50 misiuni de transport către unități spitalicești, 2 transport către spatii de carantina, 0 transport catre spatiile de izolare, 2 transport probe biologice, 62 decontaminări biologice și 17 alte misiuni specifice.
MApN a efectuat 7 misiuni de pază la obiective în colaborare cu IJJ, cu 7 militari și 1 mijloc auto.
DSP a efectuat 64 misiuni, din care: 8 misiuni inspecție la centrele de carantină și 56 alte misiuni specifice (machete în colectare și transmitere date, anchete epidemiologice, solicitări ambulanță, introducere in carantina, aeroport, transmitere rezultate la laborator spitale, misiune prelucrare date privind evoluția cazurilor confirmate în spitale).
Reamintim că potrivit Anexei numărul 1 la Hotărârea 476 din 16 iunie 2020, sunt prevăzute următoarele măsuri pentru creșterea capacității de răspus:
Articolul 1
În condițiile art. 5 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, se stabilesc următoarele măsuri:
coordonarea operațională a serviciilor publice de ambulanță și a serviciilor voluntare pentru
situații de urgență, în condițiile art. 54 și 55 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 70/2020
privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educației naționale nr. 1/2011, precum și a altor acte normative, cu modificările
ulterioare;
coordonarea operațională a poliției locale, în condițiile art. 50-52 din Ordonanța de urgență Guvernului nr. 70/2020, cu modificările ulterioare.
Articolul 2
În condițiile art. 5 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 55/2020, se stabilesc următoarele măsuri:
Se instituie obligația de a asigura măsurile de continuitate a activității centrelor rezidențiale de îngrijire și asistență a persoanelor vârstnice, centrelor rezidențiale pentru copii și adulți, cu și fără dizabilități, precum și pentru alte categorii vulnerabile și de a stabili programul de lucru al angajaților, potrivit art. 19 din Legea nr. 55/2020.
Furnizorii de servicii sociale de tip rezidențial își organizează programul în funcție de contextul epidemiologic existent la nivel local și cu respectarea normelor în vigoare privind legislația în domeniul muncii. Activitatea la nivelul acestor servicii va fi organizată și desfășurată cu respectarea normelor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 instituite de autoritățile competente.
Articolul 3
În condițiile art. 5 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 55/2020, se stabilește desfășurarea în regim permanent a activității tuturor centrelor operative pentru situații de urgență cu activitate temporară, precum și a activității Centrului Național de Conducere și Coordonare a Intervenției și a centrelor județene/al municipiului București de coordonare și conducere a intervenției.
Articolul 4
Măsura prevăzută la art. 1 pct. 1 se pune în aplicare de către unitățile teritoriale pentru situații de urgență, respectiv de către inspectoratele pentru situații de urgență.
Măsura prevăzută la art. 1 pct. 2 se pune în aplicare de către Poliția Română, prin inspectoratele de poliție județene/Direcția Generală de Poliție a Municipiului București.
Respectarea aplicării măsurilor prevăzute la art. 2 se urmărește de către Ministerul Muncii și Protecției Sociale.
Măsura prevăzută la art. 3 se pune în aplicare de către instituțiile la nivelul cărora sunt organizate centrele operative pentru situații de urgență, respectiv centrele de coordonare și conducere a intervenției. Respectarea aplicării acestei măsuri se urmărește de către Ministerul Afacerilor Interne.
Recomandarea pentru cetăţeni este să ia în considerare doar informaţiile verificate prin sursele oficiale şi să apeleze pentru recomandări şi alte informaţii la linia TELVERDE –0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgenţă, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetăţenilor. De asemenea, românii aflaţi în străinătate pot solicita informaţii despre prevenirea şi combaterea virusului la linia special dedicată lor, +4021.320.20.20.
La nivelul Judeţului Iaşi, numărul de telefon la care se poate apela CJCCI Iaşi, 24/24 ore, este: 0232.256.265.
Organizaţiile membre FONSS, Serviciul Voluntar de Ambulanţă – Asociaţia Ambulanţa. Life, Colegiul Sfântul Nicolae, Instituţia Prefectului Iaşi, prin Centrul de Urgenţe Sociale oferă suport persoanelor aflate in auto-izolare / carantina.
Începând cu luna aprilie, Centrul de Urgenţe Sociale a lansat o nouă soluţie de sprijin pentru urgenţe sociale, persoane din carantină, cadre medicale sau pacienţi afectaţi de COVID19, persoane izolate sau autoizolate. Astfel, prin apelarea numărului 0374 34 64 64 (tarif normal), persoanele din categoriile menţionate pot solicita serviciile Centrului de Urgenţe Sociale. Noul număr permite conectarea apelurilor la un sistem unic de dispecerizare, ceea ce va facilita preluarea solicitărilor.