Simona și Ionuț sunt vatmani la CTP Iași, iar într-o zi s-au gândit să facă o schimbare care i-a adus în pragul demisiei. Directorul a luat decizia după bunul plac: „Nu mai suport ce se întâmplă în depou”

de: Redacția BZI
02:00, 08 iul. 2024

Doi vatmani de la CTP Iași au ajuns în pragul demisiei din cauza unei decizii controversate ce a fost luată de directorul de exploatare al companiei. Cei doi angajați nu au mai rezistat condițiilor de la depou

Ionuț și Simona Raicu lucrează împreună, ca vatmani, la CTP de 8 ani, iar în urmă cu 6 luni au început școala de șoferi la companie, pentru a deveni șoferi de autobuz. Cei doi au semnat un contract, iar după finalizare trebuiau să primească un loc de muncă. Doar că totul a fost blocat de către directorul de exploatare, Cristinel Talef, care a refuzat transferul fără să ofere prea multe explicații.

Vatmanii de la CTP au ajuns la demisie din cauza directorului

Simona Raicu lucrează la CTP Iași împreună cu soțul ei, Ionuț Raicu, din februarie 2016. La începutul anului 2024, aceștia au decis ca să înceapă școala de șoferi de autobuz la CTP și au semnat un contract cu compania. După ce au finalizat cursurile și au obținut permisul și atestatele, cei doi soți au cerut transferul, însă au avut o surpriză.

„Am decis împreună cu soțul meu, care este tot vatman, să ne înscriem la școala de șoferi de autobuz de la CTP ca să ne facem transferul la Secția 1 din Tudor. Încă din ianuarie, am început să învățăm și să facem orele de condus ca să luăm permisul și atestatele. Înainte, noi am semnat un contract cu CTP în care ne luam angajamentul că vom finaliza școala și vom lua și atestatul, iar la final trebuie să ne ofere un loc de muncă. După 6 luni, am reușit să trec toate examenele cu brio, am luat și atestatul, ba chiar și instructorul m-a lăudat. Atunci am decis că este timpul să fac transferul și să lucrez pe autobuz”, povestește Simona Raicu.

Transferul celor doi a fost refuzat de către directorul de exploatare al companiei, Cristinel Talef. Acesta nu le-a dat prea multe explicații, ci doar le-a spus că nu vrea să le acordul.

„Am obținut de peste tot aprobarea, însă aveam nevoie și de o semnătură de la directorul de exploatare, Cristinel Talef. Am fost săptămâna trecută să îmi dea acordul și direct, cum am intrat pe ușă, mi-a spus că nu, nu-mi dă acceptul. Așa, fără prea multe explicații. Ulterior, mi-a spus că ei au oameni din exterior care fac școala de șoferi și trebuie să îi angajeze pe ei, așa că mai bine să stau la vatmani, că de bine, de rău, am un loc de muncă. Acum, refuză să îmi dea acceptul mie și soțului meu ca să ne transferăm. Având în vedere că CTP-ul are nevoie de șoferi de autobuz, toată lumea știe asta”, a mai spus vătmănița.

Nu mai suportă situația din depou

Simona a cerut transferul, deoarece după 8 ani de lucrat ca vatman nu a mai putut suporta neregulile din interiorul companiei. A ajuns să lucreze pe un tramvai model nou, PESA, doar după ce a discutat cu conducerea. De asemenea, femeia nu era sigură că va avea pe ce tramvai să lucreze, deoarece multe stau defecte cu lunile prin depou.

„Vreau să mă transfer, deoarece nu mai suport ce se întâmplă prin depou, la tramvaie. Într-adevăr, eu lucrez pe vagon nou, PESA, însă am reușit după ce am făcut puțin scandal, că altfel rămâneam să lucrez pe GT8, să mor de cald vara. Trebuie să te pui bine cu șefii ca să poți lucra. Eu nu sunt un om care își calcă pe principii ca să obțină un post mai bun. Am trei copii acasă de crescut, trebuie să am un serviciu ca să îi îngrijesc. Mi s-au mai scos și ochii că am tramvai nou și de ce aș mai vrea să mă mut. Eu nici măcar nu sunt vatman titular pe vagon, sunt în rezervă, deci oricând pot să rămân fără tramvai pe care să lucrez”, a precizat Simona Raicu.

Femeia a ajuns la capătul răbdării

Simona vrea acum să plece din companie pentru felul în care a fost tratată. În cazul în care nu i se acceptă transferul, ea va cere desfacerea contractului. Totuși, există posibilitatea ca, acum, compania să îi mai ceară și plata școlii de șoferi, care ajunge până la 7.000 de lei. Directorul Cristinel Talef a mai avut probleme cu angajații și în trecut, când a luat cu forța camera de filmat a unui vatman. Pentru acest lucru, Cristinel Talef este cercetat penal.

„Acum, nu știu ce să fac, vreau să merg în audiență la directorul general, dacă nu-mi acceptă transferul, cer să îmi anuleze contractul. Eu mi-am îndeplinit condițiile din contract, însă ei nu și-au respectat partea, asta a fost o bătaie de joc. Eu nu pot sta la mofturile directorului Talef, mai bine îmi caut alt loc de muncă. Ori o să îmi accepte transferul, ori am plecat, fără discuții. Să anuleze contractul cu școala de șoferi ca să nu mă pună să o plătesc acum. Ceilalți 18 șoferi pe care îi au în formare mai durează până în decembrie să termine și cu atestatul, având în vedere că trebuie să deschidă trasee metropolitane”, a încheiat Simona.

Paradoxul de la CTP

Compania are nevoie foarte mare de șoferi de autobuz pentru a deschide noi trasee metropolitane. Având în vedere lipsa de personal, ar fi fost o decizie normală ca soții Raicu să fie transferați la secția de autobuze, însă au fost refuzați. CTP mai are nevoie de încă 30 de șoferi de autobuz, iar următoarea serie de elevi de la școala de șoferi a companiei va finaliza cursurile abia la sfârșitul anului 2024.

„Faptul că au terminat școala de șoferi de autobuz nu înseamnă neapărat că trebuie să lucreze ca și șoferi. După evaluarea necesităților de șoferi, autobuze și necesarul de vatmani, se pot comuta dintr-o secție în alta. Acest lucru a fost făcut în ideea versatilității meseriilor. De exemplu, dacă în viitor, în anumite perioade, se întrerupe circulația pentru reparații la liniile de tramvai și avem nevoie de mai mulți șoferi, comutăm o parte din vatmani la secția autobuze. Acesta este motivul pentru care am vrut să școlarizăm o parte din vatmani”, a transmis Cristian Stoica, directorul general CTP Iași

Reporterii BZI l-au contactat pe directorul de exploatare, Cristinel Talef, în mai multe rânduri, însă nu a răspuns apelurilor. De asemenea, i-au transmis și un mesaj pe care l-a văzut, dar nu a răspuns.

Cei doi vatmani de la CTP se gândesc acum să își dea demisia, dacă directorul nu le va accepta cererea de transfer.