Semnal de alarmă pentru CTP Iași: Terminalele POS din tramvaiele PESA nu emit bilete!

de: Redacția BZI
02:00, 22 mart. 2022

Mai multe persoane care circulă zilnic cu transportul public în comun au tras un semnal de alarmă în legătură cu tramvaiele primite din Polonia de CTP Iași. Cititoarele de card din tramvaie sunt defecte și nu emit bilete de călătorie, în pofida faptului că din cont se retrag bani. Purtătorul de cuvânt al companiei, Andreea Luca, afirmă că rareori au fost înregistrate erori de comunicație, iar de vină ar fi sistemul de tăiere din interior

După ce reprezentanții Companiei de Transport Public (CTP) Iași au postat pe pagina de Facebook anunțul în care a prezentat noua uniformă a angajaților, sute de reacții s-au adunat într-un timp record. Unii oameni încurajau inițiativa, alții puneau accent pe alte lipsuri, mult mai importante, care ar necesita atenția sporită a autorităților agenției. Multe persoane, care folosesc în Iași transportul public în comun, au pus accent pe starea defectă a cititoarelor de card din noile tramvaie PESA primite din Polonia.

Semnal de alarmă pentru CTP Iași: ”Am pățit să plătesc cu cardul și să nu mi se elibereze chitanța”

Potrivit mărturiilor mai multor călători, există o problemă foarte des întâlnită în noile tramvaie PESA, puse în circulație cu aproximativ șase luni în urmă. Oamenii semnalează constant că terminalele POS din mijloace de transport sunt defecte și de multe ori nu emit bilete de călătorie, în ciuda faptului că din contul bancar este extrasă suma de bani necesară.

Mai mulți călători afirmă că reușesc să achite călătoria doar datorită aplicației 24Pay.

”Când rezolvați problema cititoarelor de card din tramvaiele PESA? Dacă nu am avea aplicația 24Pay, nu aș mai putea plăti biletul. Terminalele din tramvai sunt degeaba”, spune revoltată Raluca Ghețu.

Pagina de Facebook a companiei s-a transformat, într-un timp foarte scurt, într-un colac de salvare pentru oameni,  aceștia reușind să-și exprime nemulțumirile cu privire la orice situație legată de condițiile de călătorie și de modul în care sunt tratați de către controlori.

”Dacă ar merge aparatele din tramvaiele noi, ar fi ceva! Nici o persoană cu care am apucat să vorbesc nu a reușit să-și ia bilet cu cardul. Am pățit să plătesc cu cardul în mijlocul de transport și să nu mi se elibereze chitanța (probabil lipsea hârtie). Noroc că îmi vine notificare pe telefon la fiecare plată. In caz de control, ce prezint?”, scrie într-un comentariu pe pagina de Facebook a CTP Iași Ana Manolache.

Andreea Luca: ”Rareori se înregistrează erori de comunicație“

Purtătorul de cuvânt al CTP Iași, Andreea Luca, vine cu un mesaj către toți călătorii în care specifică numărul de telefon la care pot apela persoanele care se confruntă cu dificultăți în timpul călătoriei cu transportul public.

”Este recomandat să apelați TelVerde (0800 110 427) pentru a anunța situația. În cazul unui control, agenții vor putea fi înștiințați despre cazul în care vă aflați. Este de folos ca dumneavoastră să aveți posibilitatea de a prezenta chiar și dovada plății din aplicația bancară. De asemenea, este important ca, în general, după scanarea cardului, să așteptați cel puțin 10-20 de secunde pentru eliberarea chitanței de către POS, pentru ca sistemul de tăiere din interior să nu se blocheze în momentul în care hârtia este trasă forțat spre exterior. De cele mai multe ori, acest sistem este blocat din motivul arătat anterior, drept urmare, următoarele chitanțe solicitate în momentul tranzacțiilor nu mai pot fi extrase din aparat, pentru că rămân în interiorul carcasei. În plus, dacă se întâmplă să plătiți pentru două sau mai multe bilete consecutiv, vă rugăm să vă adresați băncii emitente a cardului dumneavoastră pentru a solicita «refuz la plată», iar suma de bani achitată în plus vă va fi returnată.  Dorim să precizăm faptul că, rareori, unele POS-uri din tramvaiele PESA înregistrează erori de comunicație, iar echipele companiei care dețin aceste dispozitive lucrează continuu pentru îmbunătățirea experienței călătorilor cu acestea. Le recomandăm să utilizeze și aplicația 24Pay, aceasta fiind foarte ușor și simplu de folosit”, declară Andreea Luca, purtătorul de cuvânt CTP Iași.

Compania ieșeană se confruntă cu nenumărate probleme, un semnal de alarmă pentru CTP Iași fiind tras și de acuzațiile unui angajat al companiei, care a povestit despre condițiile debusolate în care sunt nevoiți să muncească.