Autoritățile au anunțat că se va construi o nouă autostradă în România. Este vorba despre autostrada București – Alexandria, care va contribui la dezvoltarea economică a zonei. Iată când va începe proiectul promis cetățenilor.
Se va construi o nouă autostradă în România
Apare o nouă autostradă în România. Aceasta ar urma să simplifice drumul destul de mult, iar șoferii nu vor mai fi nevoiți să stea în cozi interminabile pentru a ajunge fie acasă, fie în vacanță. Asta promit autoritățile. Este vorba despre autostrada București – Alexandria, iar vestea mare a dat-o Adrian Gâdea, președinte al Consiliului Județean Teleorman.
„Este cea mai importantă investiție dacă vorbim de infrastructura rutieră la nivelul județului Teleorman. Această autostradă nu doar că va fluidiza foarte mult traficul înspre și dinspre București, astăzi extrem de aglomerat.
Această autostradă cu siguranță va dezvolta și din punct de vedere economic zona, județul Teleorman. Având o infrastructură la nivel european, cu siguranță vor fi agenți economici care vor dori să investească în județ. Este și motivul pentru care se reabilitează și portul de la Turnu Măgurele.”, a declarat acesta.
Deocamdată proiectul de infrastructură se află în stadiul de început, însă autoritățile promit că va începe construirea autostrăzii cât mai repede cu putință.
Au început lucrările la o importantă autostradă din țară
Au început lucrările la ,,Autostrada Urșilor.” Este vorba de segmentul lipsă din Autostrada Lugoj-Deva, o bucată de 10 kilometri. Proiectul prevede construirea a două tuneluri prin munți pentru protejarea urșilor.
Segmentul din Autostrada Lugoj-Deva, care măsoară aproximativ 10 kilometri, este realizat în cea mai mare parte cu finanțare din PNRR și ar trebui să fie finalizat în următorii doi ani. După ani de întârzieri și termene amânate, au ajuns și primele utilaje pe șantierul dintre localitățile Marginea și Holdea, singura poțiune de drum lipsă de pe Autostrada Lugoj-Deva. Lucrările, întrerupte în 2017, au fost reluate abia acum.
Proiectul este finanțat în mare parte din PNRR și ar trebui să fie gata până la sfârșitul lui 2026.Contractul se ridică la 1,82 de miliarde de lei, fără TVA. Cele două tuneluri care vor fi forate prin munte au fost cerute de autoritățile de mediu încă din 2013, astfel încât să protejeze fauna. Primul va avea 900 de metri, iar al doilea peste 1.900 de metri.
Recent, a fost anunțat faptul că au început lucrările și la Autostrada Litoralului. Execuția Altenativei Techirghiol, denumită și Autostrada Litoralului va avea o lungime de 30,59 kilometri și va arunca în aer turismul din România. Valoarea totală a proiectului este de 5,74 miliarde lei cu TVA, asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin cadrul Programului Transport. Durata contractului va fi de 48 luni, din care 12 luni pentru etapa de proiectare și 36 luni pentru etapa de execuție.
De asemenea, au început lucrările pe autostrada care va traversa Carpații. Autostrada A1 Sibiu-Pitești este cea mai complexă și mai grea autostradă din România, asta pentru că va străpunge munții. Lucrarea are 31,33 kilometri și costă 4,25 miliarde de lei. Conform declarațiilor secretarului de stat din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Ionel Scrioșteanu, România intenționează să aloce sume uriașe pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere în anul 2024. Investițiile depășesc 15 miliarde de lei.
Să se facă autostrada ploiesti brașov cea m-ai importantă autostradă!