Se schimbă toate semafoarele! Decizia așteptată de toți șoferii din România
Se schimbă semafoarele! Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a anunțat că a semnat contractul privind studiul de fezabilitate pentru semaforizare inteligentă în Bucureşti. Valoarea acestuia este de aproximativ un milion de euro. Decizia a fost așteptată de toți șoferii din România.
Se schimbă toate semafoarele!
Nicuşor Dan a anunțat joi, 11 aprilie, că a semnat contractul privind studiul de fezabilitate pentru semaforizare inteligentă în Bucureşti. Municipalitatea va obține şapte milioane de euro prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).
„De la PNRR avem şapte milioane de euro. (…) Studiul de fezabilitate costă cam un milion de euro. Din studiul de fezabilitate o să rezulte cât o să coste implementarea efectivă. (…) Fără să avem niciun studiu economic, ne gândim la 100 – 150 de milioane de euro pentru (…) 500 de intersecţii în Bucureşti.”, a afirmat Nicuşor Dan.
Edilul a estimat că întregul sistem de semaforizare inteligentă ar putea fi finalizat peste trei – patru ani. Potrivit explicațiilor oferite de el, studiul de fezabilitate şi implementarea ulterioară a proiectului presupun patru etape.
Când vor fi montate noile semafoare inteligente
Primaul Capitalei a precizat că întregul sistem de semaforizare inteligentă ar puta fi finalizat peste trei-patru ani. Prima etapă este a face nişte „culoare verzi”. A doua etapă este o evaluare a hardului şi a softului, iar a treia etapă vizează intersecţiile.
„Şi studiul de fezabilitate şi implementarea ulterioară a proiectului presupun patru etape. Prima etapă este a face nişte culoare verzi, să le spunem, linie verde, pe cinci ieşiri majore din Bucureşti, câte una pe fiecare sector, mai puţin Sectorul 3. (…) Este vorba despre Calea Griviţei, Bucureştii Noi pentru Sectorul 1, Moşilor, Colentina pentru Sectorul 2, Şoseaua Berceni pentru Sectorul 4, Calea Rahovei, Alexandriei pentru Sectorul 5 şi, bineînţeles, Iuliu Maniu pentru Sectorul 6
A doua etapă este o evaluare a hardului şi a softului de care noi dispunem, pentru ca să vedem care sunt achiziţiile şi îmbunătăţirile pe care le facem pentru sistemul central, după care a treia etapă vizează intersecţiile. (…) Deci, în prima etapă, sunt 85 de intersecţii.”, a mai spus primarul general.
Noile sisteme de semafforizare le dau bătăi de cap șoferilor din UE. În Germania s-au montata semafoare cu numărătoate inversă. Această inovație are o semnificație majoră atât pentru șoferi, care pot anticipa momentul când semaforul se va schimba, cât și pentru pietoni, care vor avea un indiciu vizual clar cu privire la timpul rămas pentru traversarea străzii.
Afișajul de numărătoare inversă constă de obicei dintr-o serie de linii albe care arată timpul rămas. Pietonii pot folosi acest afișaj pentru a estima cât timp le mai rămâne pentru a traversa strada. Când numărătoarea inversă a expirat, semaforul pentru pietoni devine roșu, indicând că nu mai este sigur de traversat strada. Cu toate acestea, semafoarele cu numărătoare inversă sunt controversate. Experimentele cu semaforul au fost făcute deja la Berlin. Rezultatele au arătat că acestea nu au îmbunătățit semnificativ sentimentul de siguranță al pietonilor.
Recent, a fost anunțat faptul că se lucrează la nivel european pentru reguli rutiere mai dure. Cea mai importantă prevedere este că un șofer cu probleme într-o țară nu va mai putea conduce în alte țări din UE. În cazul în care unui șofer i se suspendă dreptul de a conduce pentru că a urcat la volan beat sau drogat, legislația țării respective va fi aplicată la nivel european.