Se construiește cel mai lung tunel rutier și feroviar din lume. Investițiile sunt uriașe
Se construiește cel mai lung tunel rutier și feroviar din lume. Acest tunel va lega sudul Danemarcei de nordul Germaniei și va contribui la tranziția ecologică a sectorului transporturilor. Investițiile sunt uriașe.
Se construiește cel mai lung tunel rutier și feroviar din lume
Regele Frederik al X-lea al Danemarcei a inaugurat recent primul element de construcție al viitorui tunel feroviar și rutier de 18 kilometri pe sub Marea Baltică. Tunelul Fehmarn, cel mai lung din lume, care ar trebui să fie gata în anul 2029, va reduce durata călătoriei de la actuala traversare cu feribotul de 45 de minute de la Roedby, pe partea daneză, la Puttgarten, în Germania, și va asigura legătura rutieră și feroviară cu Europa Centrală și țările nordice.
Se estimează că mașinile vor putea traversa Marea Baltică în 10 minute pe cele patru benzi, iar trenurile vor face acest lucru în doar șapte minute. Tunelul va fi format din 89 de elemente de beton care sunt construite la o instalație specială din Roedbyhavn pe Lolland, supranumit cel mai mare șantier din Europa de Nord. În luna mai a fost turnat primul dintre elemente.
Tunelul Fehmarn va costa 55,1 miliarde de coroane (8 miliarde de dolari) și va fi plătită de utilizatorii din Danemarca. Guvernul danez va decide taxa de drum pentru tunel într-o etapă ulterioară.
Cel mai mare tunel feroviar din țară
Se construiește cel mai mare tunel feroviar din România, pe ruta Brașov-Sighișoara. La finalizarea proiectului, trenul va parcurge distanța Brașov-Sighișoara într-o oră. Acum, garniturile circulă cu 40 km/h, iar deplasarea durează mai bine de trei ore. Este cel mai complex proiect de infrastructură din România din ultimii 30 de ani. Tunelul va avea la final 6,9 kilometri și va fi cel mai lung din țară. Lucrările ar fi trebuit sa fie gata anul acesta. Reabilitarea căii ferate Brașov-Sighișoara costă peste un miliard de euro. Lucrările au început în 2020, după trei ani de licitații și sunt în mare întârziere. La finalizarea proiectului, trenul va parcurge distanța Brașov – Sighișoara într-o oră.
De asemenea, se va construi cel mai înalt pod suspendat din Europa chiar în România! Autoritățile locale afirmă că proiectul a fost deja înaintat la Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest în cadrul programului de turism rural. În România, se va ridica cel mai înalt pod suspendat din Europa, conform declarațiilor primarului din comuna Parva, județul Bistrița-Năsăud. Scopul acestui proiect este de a atrage un număr cât mai mare de turiști în zona respectivă.
Autoritățile au promis că în acest an și infrastructura rutieră și feroviară vor fi modernizate. Conform declarațiilor secretarului de stat din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Ionel Scrioșteanu, România intenționează să aloce sume uriașe pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere în anul 2024. Investițiile depășesc 15 miliarde de lei. Mai multe șantiere pentru infrastructura rutieră au fost inaugurate, iar în prezent se lucrează la aproximativ 800 de kilometri de autostradă și drumuri expres. Cu toate acestea, există nemulțumiri din partea șoferilor din cauza întârzierilor lucrărilor pe autostrăzile mult promise de autorități.
Pe lângă cel mai înalt pod suspendat din Europa construit în România, autoritățile au precizat că anul acesta se va construi și cel mai lung viaduct din România. Cel mai lung viaduct din România se află în proces de aprobare pentru construcție. Primul segment din cel mai așteptat drum de mare viteză din nordul României, autostrada A14, prinde contur. Centura Gura Humorului va avea cel mai lung viaduct din România.