Școala on-line: O provocare abordată cu succes de Colegiul Național Iași!
Performanțele școlare ale Colegiului Național Iași la evaluările externe nu au avut de suferit din cauza pandemiei.
Prof. dr. Elena Calistru, directorul instituției de învățământ, oferă detalii despre contribuția părinților și preferințele de studiu ale elevilor din această perioadă, făcând o analiză referitoare la școala on-line și școala față în față.
Colegiul Național Iași are în prezent clase de elevi care lucrează în format fizic, în format on-line, dar și în format hibrid.
Prof. dr. Elena Calistru: ,,Pandemia nu a afectat rezultatele noastre la evaluările externe”
Directorul instituției de învățământ Colegiul Național Iași, prof. dr. Elena Calistru, a declarat pentru reporterii Bună Ziua Iași că trecerea cursurilor școlare în formatul on-line nu a afectat rezultatele elevilor la evaluarea națională și examenul de bacalaureat din ultimii doi ani.
,,Pandemia nu a afectat rezultatele noastre la evaluările externe, mai cu seamă la evaluarea națională, examenul de bacalaureat și examenul de admitere. Din acest punct de vedere, rezultatele Colegiului Național au rămas la fel de bune și chiar constante”, a menționat cadrul didactic. De asemenea, situațiile rezultatelor la olimpiadele școlare au rămas neschimbate fiindcă pandemia a împiedicat organizarea lor în ultimii ani de școală.
Colegiul s-a adaptat prompt la cerințele instrumentale din domeniul predării și cel al evaluării prin achiziționarea de computere și tablete grafice necesare desfășurării procesului didactic. Pentru multe discipline cu specific practic a fost nevoie de utilizarea arhivei de materiale electronice a instituției, pe care profesorii au pregătit-o de-a lungul timpului pentru elevii cu care lucrează.
Situația pandemică în plină deșfășurare, atât din punct de vedere educational, cât și sanitar, i-a desemnat pe cei mai mulți dintre elevii nativi digitali ca fiind un real suport pentru cadrele didactice cu care aceștia au lucrat în școala on-line. Aportul logistic al școlarilor este extrem de important în buna desfășuare a cursurilor din orar.
Pe termen lung, însă, școala on-line nu este percepută ca soluție de tip unic, ci ca variantă integrată a școlii în format fizic din viitor. Cu alte cuvinte, dacă digitalizarea din domeniul educațional a contat până ca pandemia să debuteze, ea va continua să fie din ce în ce mai importantă.
Școala on-line sau școala în format fizic: Ce aleg elevii Colegiului Național Iași
Elevii, părinții acestora și cadrele didactice ale Colegiului Național Iași, cu toții, preferă varianta de școlarizare în format fizic. Chiar dacă nativii digitali nu întâmpină dificultăți în adaptarea studiului la resursele de ordin electronic sau on-line, interacțiunea de tip față-în-față atât cu colegii, cât și cu profesorii își face simțită absența în mod semnificativ.
Elevii așteaptă cu nerăbdare să se reîntâlnească pentru interacțiunea socială inerentă activităților educaționale, mai ales că în ultimul timp au fost reluate deplasările din afara țării pentru proiectele de profil ale instituției.
Conform noilor reglementări privind funcționarea școlilor din țară odată cu începerea semestrului al II-lea din acest an școlar, dacă apar trei cazuri de infectări într-o clasă de elevi, în șapte zile consecutiv, clasa respectivă o să intre în regimul de studiu on-line. Apoi, o școală întreagă va studia on-line timp de 10 zile în cazul în care cel puțin jumătate din numărul de clase va fi lucrat deja în regimul on-line din pricina infectărilor colective. Colegiul Național Iași are în prezent clase de elevi care lucrează în format fizic, în format on-line, dar și în format hibrid, situație raportată la cazurile de infectări cu virusul SARS-CoV-2.
În ce privește contribuția părinților elevilor la buna desfășurare a activităților educaționale din contextul pandemic, respectiv al școlii on-line, în cadrul Colegiului nu se mai percepe fondul clasei, așa cum prevăd legile în vigoare, însă există o asociație a părinților înființată la nivelul instituției ieșene, care poate acorda donații atunci când apar situații care se pretează unor astfel de inițiative.