Schimbare importantă pentru cei care dețin o afacere. Iată ce sunt obligați să facă antreprenorii
S-a anunțat o schimbare importantă pentru cei care dețin o afacere. Unii antreprenori, inclusiv PFA, mergeau la sediile ANAF cu bani cash pentru a-și plăti taxele. Acest lucru nu se va mai putea face. Iată ce sunt obligați să facă antreprenorii.
Schimbare importantă pentru cei care dețin o afacere
Ministrul Finanțelor a anunțat recent că unii antreprenori vor fi obligați să plătească taxele, precum și orice alte sume care se încasează în conturile deschise la unitățile trezoreriei statului, prin decontare bancară sau card bancar.
Nu va mai fi posibilă plătirea taxelor cu bani cash. Noua lege care va intra în vigoare în 2026 îi vizează pe contribuabilii sau plătitorii persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică și persoane fizice care desfăşoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent. Ministrul Finanțelor a precizat motivul pentru care se va aplica noua lege pentru cei care dețin o afacere.
Se are în vedere determinarea contribuabililor de a folosi conturile bancare în relația cu statul, ,,întrucât aceste categorii de contribuabili datorează bugetului general consolidat sume semnificative de obligații, iar plata în numerar la unitățile trezoreriei statului nu este recomandată, existând numeroase riscuri pe timpul deplasării până la sediul acestora.”
Lege nouă pentru românii care au o firmă
Guvernul a anunțat că va acorda un ajutor financiar pentru cei care dețin o firmă. Stimulentul se acordă dacă se îndeplinesc anumite condiții.
Banii acordați antreprenorilor pot fi folosiți pentru instalarea de panouri fotovoltaice şi de staţii pentru vehiculele electrice.
,,Printr-o ordonanţă de urgenţă, Guvernul susţine întreprinderile mici şi mijlocii şi domeniul HoReCa pentru a-şi asigura energia necesară prin instalarea de panouri fotovoltaice şi prin instalarea de staţii pentru vehiculele electrice. Programul Electric UP continuă cu o nouă etapă de finanţare în care se acordă un ajutor de până la 150.000 de euro pentru fiecare beneficiar. Trei sferturi din valoarea cheltuielilor eligibile sunt acoperite din fonduri primite prin acest program, IMM-urile urmând să vină cu o finanţare de 25% din valoarea proiectului.”, a anunţat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Mihai Constantin.
Programul Electric UP 2 va fi finanţat de la bugetul de stat şi are un cuantum total de 450 de milioane de lei. În prima etapă de aplicare a acestei scheme de sprijin, peste 1.500 de IMM-uri şi de operatori economici din sectorul HoReCa au primit finanţare pentru instalarea de panouri fotovoltaice şi staţii pentru vehicule electrice.
O altă regulă îi vizează și pe românii care vor să își plătească taxele și impozitele. Poșta Română a anunțat că oferă opțiunea de plată self-service în diverse subunități poștale din București. Roboțeii facilitează achitarea facturilor și a taxelor, fără a mai fi nevoie de interacțiunea directă cu personalul poștal. Clienții pot achita serviciile a peste 200 de furnizori, inclusiv facturi de energie electrică, gaze, telefonie, internet, apă, rate la credite și diverse taxe și impozite, atât din București, cât și din întreaga țară.
Clienții trebuie doar să scaneze codul de bare de pe factură și să urmeze instrucțiunile de pe ecran. Meniul intuitiv este accesibil chiar și pentru cei fără experiență în tehnologie, arată reprezentanții companiei, care dau asigurări că personalul poștal este disponibil pentru a asista clienții care au nevoie de ajutor. Cu toate acestea, Poșta Română va continua să ofere opțiuni tradiționale de plată la ghișeele poștale, inclusiv plata prin intermediul factorului poștal, pentru a satisface toate nevoile și preferințele clienților.