Scandalul dintre SC. Rîndunica SRL și locuitorii din Prisăcani continuă! Administratorul nu cedează deloc: „E doar profitul lui, banii ajung la el în buzunar” – FOTO

de: Codruța ȘOROAGĂ
02:00, 30 nov. 2023

Scandalul dintre SC. Rîndunica SRL, firma de transport administrată de Dan Sale, și locuitorii din comuna Prisăcani continuă. Aceștia sunt nemulțumiți, deoarece operatorul de transport intrajudețean a majorat, începând cu data de 15 noiembrie 2023, prețul biletelor pe ruta Iași-Prisăcani-Măcărești și retur

Deoarece locuitorii din comuna Prisăcani au fost revoltați de decizia lui Dan Sale, de a majora prețul biletelor pe ruta Iași-Prisăcani-Măcărești și retur, autoritățile locale l-au chemat pe administratorul SC. Rîndunica SRL la negocieri. Dan Sale s-a dovedit însă de neînduplecat, astfel încât costul călătoriilor va rămâne același.

Scandalul dintre SC. Rîndunica SRL și locuitorii din Prisăcani este departe de final

Deși Dan Sale a fost chemat la negocieri de Ioan Moscu, viceprimarul comunei Prisăcani, și de Nicolai Ciobanu, consilier local, a refuzat să se prezinte la discuții, ci a ales să trimisă o scrisoare în care expune motivele majorării tarifelor. În finalul explicației sale, Dan Sale a precizat că prețul biletelor pe ruta Iași-Prisăcani-Măcărești și retur putea fi și mai mare, dacă ar fi ținut cont și de majorarea RCA-ului, a rovinietei și a chiriei pe care o plătește pentru garaj.

„Pornind ce la analiza financiară a structurii cheltuielilor înregistrate de SC. Rîndunica SRL pentru primele 10 luni ale anului 2023, se constată că:

– ponderea cheltuielilor cu salariile este de 28% și având în vedere majorarea salariilor cu un procent de 18% începând cu 01.01. 2023 față de luna decembrie 2022 și de 10% începând cu 01.10.2023 față de luna septembrie 2023, rezultă necesitatea creșterii prețului unei călătorii pe componenta salarială cu 8,4%.

-ponderea cheltuielilor cu combustibilul este de 45% și având în vedere majorarea prețului combustibilului în luna octombrie 2023 față de trimestrul anterior, în medie, cu un procent de 17%, rezultă necesitatea creșterii prețului unei călătorii pe componenta datorată prețului combustibilului de 7,6%.

Însumând cele două componente, concluzionăm că a fost necesară o creștere a prețului unei călătorii cu un procent de 16%. La acest procent nu a fost luat în calcul majorarea RCA, chirie garaj, piese, ulei, cauciucuri, rovinietă etc.”, a transmis Dan Sale, administrator SC. Rîndunica SRL.

Ghiorghe Stanciu: „El profită că are monopol și nu o să scadă prețurile”

Ghiorghe Stanciu, primarul comunei Prisăcani, consideră că nu există niciun fel de justificare la majorarea tarifelor pe ruta Iași-Prisăcani-Măcărești și retur. Dar Sale profită de faptul că este singura firmă care operează în comună și își permite să majoreze prețurile după bunul său plac.

„Eu am încercat să discut cu domnul Sale, dar nu am găsit niciun fel de înțelegere. Spune că ei au scumpit acum, dar alții au scumpit mult mai devreme. De fapt, e vorba de altceva, urmează o prelungire a contractului firmelor care asigură transport intrajudețean cu Consiliul Județean Iași, iar ei s-au gândit să scumpească prețurile fix înainte de contract, așa zic eu, așa cred. Am vorbit și la Consiliul Județean, am vorbit și cu oamenii, dar până când nu o să avem o alternativă pentru transport, să mai vină și un alt operator, el profită că are monopol și nu o să scadă prețurile.

Transportatorii oricum își țin parte unii altora, dau vina unul pe altul ca să poată să majoreze tarifele. Nu s-a mărit prețul motorinei, nu s-a schimbat nici traseul, nu se fac mai multe opriri, eu nu știu de ce a mărit el prețul, e doar profitul lui, banii ajung la el în buzunar, altceva nu este. Eu nu am niciun cuvânt de spus în relația operator – Consiliul Județean, pe noi nu ne întreabă nimeni nimic. Din păcate, noi suntem beneficiari direcți, dar nu putem interveni în jocul Consiliului Județean și al operatorilor”, a declarat Ghiorghe Stanciu, primarul comunei Prisăcani.

Scandalul dintre SC. Rîndunica SRL și locuitorii din Prisăcani este departe de final, iar oamenii care sunt nevoiți să circule cu această firmă de transport trebuie să plătească prețuri care nu li se par justificate.