Scandal la un magazin Profi din Iași! Zeci de persoane au fost înșelate, iar când au cerut explicații, conducerea a chemat paza: „A apăsat butonul de panică din interiorul magazinului” – FOTO/VIDEO

de: Codruța ȘOROAGĂ
02:00, 28 sept. 2023

Zeci de persoane care și-au făcut cumpărăturile la un magazin Profi, situat pe Bulevardul Tudor Vladimirescu, nr. 22, în data de 21 septembrie 2023, au fost înșelate. Totul s-a întâmplat din cauza unei probleme generale cu o transmisie de prețuri

Astfel, deși, la raft, la peste 200 de produse erau afișate prețuri mai mici, când au ajuns la casa de marcat, clienții au avut parte de o surpriză, sumele plătite pentru produsele dorite fiind ceva mai mari. Dacă unii nici nu au observat diferența, Alexandru Mihalache a sesizat problema conducerii magazinului și a făcut o plângere la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).

Zeci de persoane au fost înșelate într-un magazin Profi din Iași

Bărbatul a achiziționat, în data de 21 septembrie 2023, 1,092 kilograme de mere golden pentru care era afișat prețul de 2,99 lei, dar și 0,496 kilograme de pere care erau la 6,99 lei. După ce a achitat fructele, Alexandru Mihalache a constatat că a plătit 4,99 lei pentru kilogramul de mere și 8,99 pentru cel de pere.

„În seara zilei de 21.09.2023, am făcut o sesiune de cumpărături la acest magazin de pe Bulevardul Tudor Vladimirescu, nr. 22, și am cumpărat două produse de la categoria fructe. La raft era afișat un preț, iar pe bonul fiscal alt preț. Am sesizat problema la președintele ANPC București, cu direcționare la Iași, ulterior urmând ca eu și șeful de magazin să găsim o cale amiabilă, pentru a se închide sesizarea. Acum (n.r. – 27.09.2023) am terminat de discutat cu șeful de magazin, Bogdan Onu, dar nu s-a ajuns la nicio concluzie.

Prin urmare, doresc să aduc la cunoștință publicului din județul Iași că la acest magazin au loc foarte multe nereguli. Dacă intrați acum în magazin, găsiți prețuri diferite la raf față de casa de marcat, au fructe aproape expirate, deplorabile, uzate, lichidele la fel. Au trimis cei de la ANPC, zilele trecute, un corp de control. Vă asigur că șeful de magazin este un om cu care nu se poate discuta, e pe repede înainte. «Ce vrei, ce…!?».

Tot în acea seară, șefa de tură a anunțat securitatea, a apăsat butonul de panică din interiorul magazinului. Știu că securitatea se cheamă atunci când viața îți este pusă în pericol, s-a spart geamul magazinului sau s-a furat din magazin sau s-a agresat personalul, dar nu pentru ce i-am adus la cunoștință șefei de tură. Mai mult decât atât, nu au înăuntru un registru de reclamații, sugestii și așa mai departe, așa cum au alte magazine Profi”, a declarat Alexandru Mihalache.

Cristi Rusu: „Am avut două sute și ceva de prețuri greșite”

Cristi Rusu, șeful de tură din data de 27 septembrie 2023, a declarat că, într-adevăr, pe 21 septembrie 2023, în cadrul tuturor magazinelor Profi a existat o problemă de transmisie de prețuri, dar clienții au primit diferența de preț, Alexandru Mihalache fiind singurul client nemulțumit, deși acestuia i-au fost returnați 4,3 lei.

„Am avut noi o problemă cu o transmisie de prețuri, nu s-au transmis prețurile dimineață, ci le-am primit după-amiază. A fost o problemă generală la toate magazinele Profi. Prețul afișat la raft era de 2,99 lei, iar la casă prețul era de 4,99 lei. Și la pere a fost aceeași situație, au mai fost și la strugurii roz, la banane. Perele aveau la raft prețul de 6,99 lei, iar pe bon 8,99 lei.

I-am dat diferența de bănuți, 4 lei și un pic. Am avut un control în urma reclamației făcute de dumnealui și am primit amendă, deoarece aveam niște gheață acumulată în frigiderul cu înghețată. Legat de prețuri nu am fost amendați, prețurile sunt ok acum, le-am schimbat pe toate. El a fost singurul client care a făcut sesizare, cu restul clienților care au cumpărat produse în ziua în care a fost această problemă cu prețurile am reușit să ne înțelegem, le-am explicat situația, le-am dat diferența de bănuți. Am avut două sute și ceva de prețuri greșite, cam atât primim pe zi, 200-300 de prețuri noi”, a declarat Cristi Rusu.

Alexandru Mihalache consideră că nu este normal ca zeci de persoane să fie înșelate, iar prețurile afișate la raft să difere de cele plătite de client.