Scandal într-un tramvai din Iași, între controlori și un călător. Totul a pornit de la un bilet: „Am făcut atac de panică din cauza lor”
Într-un tramvai din Iași, care circula pe ruta 8, a avut loc un scandal între controlori și un călător. Problema a fost de la un bilet achiziționat în aplicație
Incidentul a avut loc pe 20 septembrie 2024, seara, însă călătorul așteaptă de atunci un răspuns de la CTP, după ce a făcut reclamație. Emanuel Toarcăș a luat tramvaiul 8 din Tudor Vladimirescu și din cauza aplicației 24Pay nu a reușit să cumpere bilet din prima. Până la următoarea stație, a reușit să ia biletul, însă un controlor l-a acuzat că a făcut-o doar ca să nu fie sancționat.
Scandal într-un tramvai din Iași, între controlori și un călător
Băiatul de 22 de ani a început să le explice controlorilor că aplicația a fost de vină și că el cumpărase biletul în prealabil. Angajații de la CTP nu au fost convinși de povestea acestuia și l-au acuzat că a cumpărat biletul cu câteva secunde înainte să îi vadă pe ei.
„Pe 20 septembrie, seara, am luat un tramvai pe ruta 8 ca să merg din Tudor Vladimirescu până la Filarmonică. Pe la 19:26 am urcat în tramvai și am încercat să îmi cumpăr un bilet prin aplicația 24Pay, însă nu reușeam, deoarece îmi spunea că nu am conexiune la internet. În cele din urmă, chiar când a oprit tramvaiul în stație la Bucșinescu, mi-a apărut în aplicație că biletul a fost achiziționat. Fix atunci a urcat și un control, iar când le-am arătat biletul, mi-au spus că l-am achiziționat fix înainte să vină ei la mine și că nu este permis așa ceva”, povestește Emanuel Toarcăș.
Emanul Toarcăș a încercat să le explice din nou ce s-a întâmplat, însă controlorii i-au cerut cartea de identitate. Băiatul a fost pus să achite un bilet special de 99 de lei, deși avea deja un bilet valabil în aplicație. Acesta le-a precizat că nu are bani cash, însă angajații companiei au replicat că nu este problema lor. Emanuel a avut noroc că un prieten era cu el și s-a împrumutat cu 100 de lei pentru a achita biletul.
„Le-am explicat ce s-a întâmplat, chiar le-am arătat că și unul din terminalele albastre nu avea conexiune la internet ca să cumpăr bilet cu cardul. Ei nu au vrut să discute cu mine și mi-au cerut un buletin ca să verifice. I-am explicat controlorului că nu am niciun act la mine și a început să devină ostil, că o să cheme poliția dacă nu plătesc taxa de 99 de lei pentru un bilet special. Am fost de acord să plătesc taxa, fiind intimidat, însă nu aveam cash la mine, el mi-a spus că nu pot plăti cu cardul și că nu e problema sa. Noroc că era un prieten cu mine, care mi-a împrumutat 100 de lei să plătesc”, a mai spus Emanuel Toarcăș.
Băiatul a făcut un atac de panică
Din cauza atitudinii controlorilor, tânarul de 22 de ani a suferit și un atac de panică. Acesta are probleme medicale și a fost afectat de incident. Ulterior, după ce a coborât din tramvai, a observat că ora trecută de controlori pe biletul special era cu totul alta, iar acest lucru l-a înfuriat.
„Înainte să plătesc, controlorul mi-a spus că nu am voie să părăsesc tramvaiul până nu îi dau banii. Eu am și o problemă medicală și sunt în evidență psihiatrică cu medicație specifică, astfel am avut un atac de panică provocat de atitudinea celor doi controlori. După ce prietenul meu a reușit să mă calmeze și să mă ajute, am coborât din tramvai la ora 19:35 și am observat că pe biletul eliberat de ei era ora 19:25 trecută, deși eu știu clar că am urcat la ora 19:26 în tramvai, după încercările de a cumpăra un bilet prin aplicație”, a precizat băiatul.
Tânărul a făcut reclamație
Supărat de ce s-a întâmplat, Emanuel nu a vrut să lase lucrurile așa și a făcut reclamație la companie. Deși a trecut aproape o lună, acesta încă nu a primit niciun răspuns, însă se așteaptă să primească suma plătită înapoi.
„Am trimis de atunci sesizare la companie, se face aproape o lună și încă nu am primit niciun răspuns de la ei. Vreau ca să mi se restituie suma de 99 de lei pe care am plătit-o și ca acest incident să nu fie trecut cu vederea, deoarece controlorul s-a compartat extrem de urât”, a încheiat Emanuel.
Directorul general de la CTP Iași a precizat că va verifica și el cazul pentru a afla ce s-a întâmplat.
„Dacă a făcut sesizare la adresa noastră de e-mail, trebuie să aștepte să i se analizeze cazul. Voi verifica și eu ce s-a întâmplat pentru a ajunge la o concluzie”, a transmis Cristian Stoica, directorul general CTP Iași.
După ce controlorii s-au luat la scandal cu un călător într-un tramvai din Iași, situația va fi verificată și este posibil ca acesta să fie despăgubit.