Scandal imens la o asociație de proprietari din Tătărași, pentru o datorie de 67.000 de lei la ApaVital: „Administratorul ne prostește lună de lună. Ne face din pix” – FOTO

de: Petronel Ștefan
02:00, 29 feb. 2024

Oamenii de la o asociație de proprietari din Tătărași i-au adus acuzații dure administratorului după ce au rămas fără apă pentru 5 zile. Acest lucru s-a mai întâmplat și în urmă cu 4 luni, când angajații de la ApaVital au apelat la aceeași metodă

Asociația PT 21 din Tătărași are 12 scări și aproximativ 200 de apartamente. Locatarii din blocul I3, scara A, de pe strada Stejar 13C, s-au trezit fără apă în dimineața zilei de 23 februarie 2024. Echipele de la ApaVital au intervenit, deoarece asociația nu și-a achitat datoriile la apă și canalizare de 3 luni. Administratorul a făcut o înțelegere cu ApaVital, iar dacă nu o va respecta, a indicat ca blocul I3, scara A, să fie debranșat de la apă.

Scandal la o asociație de proprietari din Tătărași

Apa a fost oprită doar la scara blocului I3, pentru datoriile înregistrate de asociație. Oamenii sunt revoltați pe administratoarea Liliana Chelaru și o acuză că i-au adus în situația aceasta. După 5 zile fără apă, angajații de la ApaVital au revenit să deschidă din nou conducta pentru locatari, după ce administratoarea a căzut la o înțelegere cu compania.

„Bătaie de joc și totul e din vina administratorului, ea învârte hârtiile de plăți și nu știi niciodată ce plătești exact, ne face din pix, că totul este scris de mână. Au venit angajații de la ApaVital pe 23 februarie, ne-au scos apometrul, dar doar de la scara noastră, noi, care avem cele mai puține datorii la asociație, în timp ce la alte scări au zeci de mii de lei și stau bine-mersi, cu apă. Suntem oameni bătrâni, trăim singuri, a trebuit să cărăm apă cu baxurile, să avem de băut și cu ce să ne spălăm.

Am mers la administrator, am discutat cu ea, nimic, ne-a spus că o să se rezolve și atât, imediat te pune la punct, de parcă ar fi vina mea. Au venit miercuri dimineață și au dat drumul la apă rece doar după ce o vecină a mers și a făcut mare scandal. Totuși, apă caldă nu avem, este oprită și nimeni nu știe de ce. A văzut că suntem bătrâni și mai puțini, ce a zis, hai să dau în ei că nu o să zică nimic. Eu nu mă opresc aici, am să merg mai departe, să îi fac reclamații, fiindcă e ceva necurat aici. O să se plictisească de mine și o să se facă dreptate”, povestește Gheorghe Hriscu, locatar în bloc.

Oamenii au acuzat-o pe administratoare că are o atitudine agresivă când merg să îi ceară socoteală și se lasă mereu cu ceartă.

„M-am săturat să merg la administrație să vorbesc degeaba, ne certăm, iar eu nu am nici apă să mă spăl. Ce a făcut ea încât să recupereze datoriile, vă spun eu, nimic. Se teme de alți oameni, de la celelalte scări, că acolo au avut apă, iar noi stăm așa. Administratorul ne prostește lună de lună că rezolvă problemele, că trebuie să plătim, însă niciun rezultat. Acum câteva luni, la fel a fost, câteva luni fără apă caldă, acum ne-a închis și căldura pentru câteva zile, doar nu coborâm noi, oameni bătrâni, la subsol să umblăm la țevi. Mergi la ea să îi spui ceva, imediat vorbește peste tine, nu mai ai ce să îi zici, are ceva cu noi”, a mai spus o locatară din bloc.

Administratorul: „Oamenii sunt puși doar pe scandal”

Liliana Chelaru se ocupă de asociația PT 21 de peste 20 de ani

Administratorul asociației, Liliana Chelaru, dă vina pe locatari că sunt rău platnici și nu are ce face în acest sens. Când a fost făcut angajamentul cu ApaVital, în luna noiembrie, aceasta a indicat să fie sistată furnizarea cu apă la blocul I3, scara A, dacă nu face plățile la timp.

„Am discutat deja la ApaVital, s-a făcut un angajament la plată, au deschis deja apa rece, iar în ceea ce privește apa caldă, este o avarie în zonă și mai durează până se repară. Nu este vina mea că nu plătesc oamenii, am deschis procese și ne judecăm pentru a obține datoriile. A mai fost oprită apa și la alte scări, nu doar la ei, așa au decis cei de la ApaVital că trebuie să oprească acolo, nu le-am zis eu unde să o facă, nu e treaba mea.

Nu vor să investească în nimic, de asta scriem și listele de plată de mână, le-am zis să implementăm un sistem, să luăm un program pentru așa ceva, dar nu vor alte cheltuieli. Sunt de peste 20 de ani administrator la această asociație de proprietari, m-am obișnuit cu atitudinea lor, oamenii sunt puși doar pe scandal. Se ceartă între ei, doar au cheie să meargă la subsol, unii nu vor căldură pe timpul zilei și o închid să nu consume, cine știe ce fac acolo”, a precizat Liliana Chelaru, administratorul asociației de proprietari PT 21 Tătărași.

Asociația nu a respectat înțelegerea cu ApaVital

În luna noiembrie a anului 2023, compania a mai încheiat un angajament cu asociația de proprietari, însă nu a fost respectat. Astfel, dacă nici această înțelegere nu va fi respectată, ApaVital va întrerupe apa din nou.

„Între furnizorul de apă potabilă şi asociaţia de locatari PT Tătărași există perfectat un contract prin care furnizorul livrează apa potabilă, iar asociaţia care reprezintă proprietarii se obligă să plătească acest serviciu. În mod real, apa a fost furnizată, însă asociaţia menționată nu a achitat consumul pentru un număr de 3 facturi lunare, în valoare de 67.492,41 lei, precum şi penalităţi de întârziere, de 1.693,38 lei, aceasta deşi asociaţia a fost notificată în mai multe rânduri, ultima dată pe 29 ianuarie 2024.

Apa a fost închisă în data de 23 februarie 2023, iar de la această întrerupere, asociația a mai achitat suma de 10.651 de lei în contul datoriei către ApaVital SA. Asociația mai are și un dosar de acționare în judecată din partea ApaVital SA, pentru recuperarea sumei de 9.538,72 lei. Sistarea serviciului a fost determinată de nerespectarea unui angajament de plată, încheiat în data de 27 noiembrie 2023, între Asociația de locatari PT Tătărași și ApaVital SA, prin care asociația recunoștea o creanță de 37.295,15 lei către ApaVital SA și se angaja să achite integral această creanță, în 4 rate săptămânale, până la data de 22 decembrie 2023.

Întrucât angajamentul de plată nu a fost respectat, s-a decis întreruperea furnizării serviciilor pentru a preîntâmpina acumularea de noi restanțe”, a transmis Răzvan Manolache, șeful Serviciului de Marketing și Relații cu Clienții ApaVital.

Scandalul de la asociația de proprietari din Tătărași este departe de a se termina, dacă oamenii nu vor achita restanțele la ApaVital, vor fi lăsați din nou fără apă.