Scădere istorică a pieței auto din Europa: Cel mai mic număr de mașini noi înmatriculate în ultimii șase ani
Scădere istorică a pieței auto din Europa. Piaţa auto europeană ar urma să înregistreze în acest an o cădere istorică de 25% din cauza pandemiei de coronavirus, a estimat Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) în noile sale prognoze publicate marţi, transmite Reuters.
Dacă în luna ianuarie ACEA miza pe o scădere limitată de 2% a pieţei auto din Uniunea Europeană în 2020, după şase ani consecutivi de creştere, în prezent mizează pe 9,6 milioane de automobile noi înmatriculate în acest an în UE, cel mai mic număr înregistrat după 2013 şi totodată o scădere istorică de peste trei milioane de unităţi comparativ cu cele 12,8 milioane de automobile vândute în 2019.
„Având în vedere colapsul fără precedent al vânzărilor, este nevoie urgentă de stimulente la achiziţie şi scheme de casare de-a lungul UE pentru a crea o cerere, de care este mare nevoie, pentru noi automobile”, a declarat directorul general de la ACEA, Eric-Mark Huitema.
Scădere istorică a pieței auto din Europa: Se așteaptă relaxarea la nivel mondial
Potrivit ACEA, de la începutul anului şi până în prezent piaţa auto din UE a înregistrat o contracţie de 41,5% ca urmare a izolării impuse de pandemia de coronavirus, dar ACEA apreciază că situaţia ar urma să se îmbunătăţească uşor după ce restricţiile vor fi relaxate.
Amploarea exactă a posibilei reveniri rămâne neclară în condiţiile în care unii producători auto precum Volkswagen AG şi Fiat Chrysler Automobiles NV se pregătesc să raporteze rezultate dezamăgitoare pentru trimestrul al doilea. În SUA, grupul Ford Motor Co. a anunţat deja că se aşteaptă la pierderi de cinci miliarde de dolari în perioada aprilie-iunie 2020.
Probleme mari pentru Renault
Criza generată de coronavirus lasă urme adânci în industria auto și nici Dacia nu scapă. Renault a confirmat oficială că nu va mai crește capacitatea de producție la uzina din Mioveni. Iar asta înseamnă, între altele, că noile modele sunt puse sub semnul întrebării.
Renault caută să facă economii substanțiale la nivel mondial pentru a se menține pe linia de plutire. Vor fi disponibilizări masive la nivel global, iar uzina Dacia de la Mioveni va avea, la rându-i, de suferit. Capacitatea de creștere a producției, preconizată pentru anul acesta, va fi amânată.
Potrivit planului de reducere a costurilor, 15.000 de oameni vor fi dați afară. O treime dintre aceștia sunt din Franța, iar restul în celelalte unități din lume. Deși constructorul nu pomenește nimic de Dacia, constructorul autohton ar putea fi afectat foarte tare.
Skoda a produs trei milioane de motoare la uzina din Mlada Boleslav
Cei de la Skoda au un nou motiv de sărbătoare — uzina de la Mlada Boleslav anunţă că a reuşit să atingă borna de trei milioane motoare produse. Este vorba despre seria EA211, din care fac parte benzinare cu 3 şi 4 cilindri, cu un volum cuprins între 1.0 şi 1.6 litri.De altfel, zic cei de la Skoda, uzina din Mlada Boleslav are o experienţă foarte bogată în ceea ce ţine de asamblarea motoarelor — producţia a demarat aici cu 120 ani mai devreme. Acum seria EA211, care se instalează nu doar sub capotele Skoda, dar şi pe maşinile din gama SEAT şi Volkswagen, atinge borna istorică de 3 milioane unităţi. Rezultatul a fost atins timp de 8 ani, aceste motoare ajungând la uzina cehilor în 2012.
În mod normal, uzina este capabilă să producă zilnic circa 2,400 motoare, însă în prezent capacitatea de producţie este ceva mai mică, ca consecinţă a crizei provocate de infecţia de coronavirus Covid-19. Chiar şi aşa, cei 800 angajaţi Skoda asamblează în prezent nu mai puţin de 1,900 motoare zilnic.