Șase profesori ieșeni au participat la cursul de formare „Leadership and Management in Schools”, pentru a-și îmbunătăți calitățile de mentori și lideri
Între 16 și 21 mai 2022, șase profesori ieșeni au participat la cursul de formare „Leadership and Management in Schools”, un proiect cu scopul dezvoltării aptitudinilor de lider. Cu acest prilej, cadrele didactice din județul Iași au avut ocazia să învețe despre modalitățile de comunicare, rezolvarea conflictelor și coordonarea echipelor. Oportunitatea a fost oferită de Inspectoratul Școlar Județean Iași.
Șase profesori ieșeni au avut ocazia să își dezvolte calitățile de dascăl prin intermediul unui curs de formare organizat în străinătate. Evenimentul a avut loc la Valencia, iar alături de reprezentanții ieșeni, au participat și manageri de școli din Grecia, Germania, Italia, Spania și Serbia. Pe lângă cursul de management, ISJ Iași oferă profesorilor oportunitatea de a învăța despre modurile eficiente și moderne de coordonare și dezvoltare a procesului de învățare, prin îmbunătățirea competențelor digitale și a modalităților de predare prin utilizarea tehnologiei.
Șase profesori ieșeni, participanți în cadrului unui proiect internațional de leadership și management școlar
În perioada 16-21 mai 2022, un inspector școlar pentru management instituțional, 3 directori și 2 profesori din județul Iași au fost plecați în Valencia, Spania, pentru implicarea activă într-un curs de formare destinat dezvoltării managementului și leadershipului din cadrul instituțiilor de învățământ. Școlile pe care aceștia le reprezintă sunt Școala Gimnazială „Colonel Constantin Langa” Miroslava, Școala Profesională Brăești, Școala Gimnazială Ciortești, Școala Gimnazială nr. 1 și Școala Gimnazială Strunga.
„Dintre temele abordate amintim Stabilirea obiectivelor, Leadership, Coach vs mentor, Cunoașteți echipa!, Inteligența emoțională, Managementul conflictului, Strategii de lucru în grup, Tehnici de Brainstorming, Timp pentru management. Un subiect important al discuțiilor a fost despre barierele manageriale. În cadrul cursului, s-au exersat o serie de tehnici care să faciliteze cunoașterea în cadrul unei echipe de lucru, s-au experimentat aplicații care să permită o eficientă comunicare formală și nonformală, s-au utilizat teste pentru identificarea strategiilor de soluționare a conflictelor”, au declarat reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Iași.
Scopul proiectului este de a crea echipe didactice puternice, capabile să antreneze și să motiveze colective de elevi, să îi inspire și să le creeze o viziune de ansamblu asupra viitorului, prin planificare, implementare și comunicare.
Inspectoratul Școlar Județean Iași, coordonatorul unui proiect Erasmus
În perioada dintre 1 septembrie 2021 și 30 noiembrie 2022, ISJ Iași se află la cârma proiectului Ermasmus+K1-Educație Școlară „Consorțiu local pentru educație de calitate – 2021”. Scopul acțiunii este crearea de echipe didactice puternice, care sunt capabile să coordoneze, să inspire și să gestioneze mințile tinere și în curs de formare. Instrumentul principal în aceste demersuri trebuie să fie utilizarea eficientă și echilibrată a tehnologiei. Inițiatorii proiectului au speranțe mari în ceea ce privește această intervenție.
„Rezultatele estimate ale proiectului sunt ameliorarea nevoilor identificate prin asumarea de către participanți a rolului de persoană resursă și agent de schimbare în scoală, respectiv I.S.J., crearea a 9 echipe de schimbare dotate cu competențele necesare pentru transferul practicilor inovatoare în instituțiile proprii precum și a altor școli din regiune. Totodată, se va reuși ca, prin activitățile propuse pentru directori și profesori, dublate de suportul inspectorilor responsabili (management/ teritorial), școlile din care provin beneficiarii să se racordeze la dimensiunea europeană, devenind de tip 3i: iNovativă, iNcluzivă, iNternaționalizată”, precizează reprezentanții ISJ Iași.
Datorită implicării ISJ în proiectele Erasmus, șase profesori ieșeni au avut ocazia să se dezvolte în cadrul cursului de formare „Leadership and Management in Schools”.