“Șanse egale” pentru copiii ieșeni ce provin din familii defavorizate!
O nouă generație de elevi din mediul rural și-a pus speranțele în această vară în proiectul „Şanse egale pentru elevi cu aptitudini înalte, provenind din familii defavorizate din mediul rural”, un proiect inițiat și implementat de Asociația „Pro Ruralis” în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Iași, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Iași.
Selecția elevilor s-a desfășurat la Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE) Iași și a fost prilejul unor întâlniri de suflet cu poveștile de viață, speranțele, gândurile de viitor și visele copiilor.
Șanse egale pentru elevii cu situații precare acasă
Proiectul intitulat „Şanse egale pentru elevi cu aptitudini înalte, provenind din familii defavorizate din mediul rural” vizează, și în acest an, să sprijine și anul acesta copiii cu aptitudini înalte, respectiv rezultate bune la învățătură, dar cu situații materiale speciale în familie.
Selecția micuților a avut loc la Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională din Iași, poveștile de viață ale copiilor fiind ascultate cu mare atenție.
„Traseul de carieră al elevilor selectați în urma evaluărilor psihopedagogice şi a probei de interviu, constituie o provocare pentru consilierii şcolari care vor monitoriza alături de asociaţie integrarea şi adaptarea în unităţile de învăţământ.
Elevii selectați în proiect au oportunitatea de a participa, în perioada 12-14 iulie 2022, la activitățile SMART, vacanța și școala de vară pentru facilitarea tranziției de la gimnaziu la liceu. Prin activitățile de informare, suport, evaluare și consiliere psihopedagogică, alături de ceilalți parteneri întindem mâna inteligenţei și ajutăm elevii să îşi împlinească visul!”, a declarat Anca Hardulea, director CJRAE Iași.
Dreptul la educație
Fie că este vorba de consiliera psihologică ce se acordă încă de la început, sau de rechizite, bunuri și o „mână de ajutor oferită pe termen mai lung, obiectivul vizează în principal dezvoltarea armonioasă a copiilor își doresc să-și depășească condiția și trebuie să aibă acces la educație ca restul copiilor.
Dreptul copiilor la educație este esențial pentru buna dezvoltare și funcționare a societății, deoarece educația din familie și educația din cadrul instituțiilor școlare sunt factorii care determină formarea personală și profesională a copiilor pentru viața de adult.
Copii au dreptul la o educație de calitate, care are rolul de a le asigura egalitatea de șanse, dar și dezvoltarea personalității lor. Pentru o educație de calitate, este nevoie ca instituțiile statului și familia să le ofere minorilor toate condițiile și cadrele necesare dezvoltării.
Riscul educațional reprezintă un pericol în ceea ce privește neșcolarizarea copiilor sau întreruperea școlarizării acestora. Elevii din medii defavorizate au tendințe să renunțe la studii, deși rezultatele la învățătură sunt foarte bune.
Proiectul „Şanse egale pentru elevi cu aptitudini înalte, provenind din familii defavorizate din mediul rural” a apărut ca o necesitate în rândul elevilor cu potențial mare în ceea ce privește școala, dar cu probleme ce îi le îngreunează drumul sau chiar îi împiedică să ajungă unde vor.
Anul trecut, în județul Iași, circa de elevi au fost ajutați în cadrul acestui program ce oferă “șanse egale” la educație.