S-a terminat cu alcoolicii și cu mâncătorii de semințe din parcuri! „Big Brother”-ul Poliției Locale va fi cu ochii pe parcurile din municipiul Iași
Biroul de Management al Traficului Rutier din Iași a anunțat că are de gând ca în perioada următoare să stea cu ochii pe parcurile din municipiu. Deocamdată, instituția are în faza de testare o cameră performantă al cărei model urmează să fie instalat în 40 de parcuri din Iași
Sistemul de supravegheze va veni în ajutorul Poliției Locale, ușurând procesul de detectare și prindere a indivizilor care vandalizează parcurile și deranjează ordinea publică.
Poliției Locale îi va fi mult mai ușor să stea cu ochii pe parcurile din municipiu
De când a început sezonul estival, Poliția Locală a primit din ce în ce mai multe sesizări în legătură cu acumulările de deșeuri sau cazurile de vandalism din parcurile de pe raza municipiului Iași. Reprezentanții instituției fac tot posibilul să gestioneze situația, dar, având în vedere obscuritatea în care se petrec evenimentele, acestora le este dificil să surprindă făptașii.
Biroul de Management al Traficului Rutier va veni, în curând, cu o soluție care să asiste polițiștii locali în încercarea lor de a prinde persoanele certate cu legea. 40 de parcuri din Iași vor beneficia de supraveghere video. Deocamdată, modelul de cameră ce urmează a fi folosit se află în perioada de testare, dar, după finalizarea acestei etape, ele vor fi instalate.
„Vor începe să fie monitorizate 40 de parcuri. E nevoie de niște echipamente Cisco. Deocamdată, camera e în test. Va fi de mare ajutor organelor de anchetă care încearcă să prindă persoanele certate cu legea care acționează printre blocuri”, a explicat un reprezentant al Biroul de Management al Traficului Rutier.
În prezent, dotarea Biroului de Management al Traficului Rutieri Iași cuprinde 200 de camere mai noi, 16 camere LPR, iar 59 sunt în intersecții și funcționează pe baza sistemului vechi de monitorizare.
Biroul de Management se ocupă de monitorizarea traficului din oraș și intervine atunci când e necesar, în cazul accidentelor, al ambuteiajelor sau alte probleme care pot apărea.
Reprezentanții au menționat că traficul devine mai greu de gestionat din toamnă, atunci când începe școala.
„Sunt zile și zile. După ce începe școala, devine mai dificil, trebuie urmărite, în mod special, anumite trasee. Între orele 07:00 și 09:00 este foarte aglomerat. De asemenea, se mai aglomerează între orele 15:00 și 17:00, pe șoseaua Nicolina, capăt Copou, pasarela Bucium. Noi încercăm, pe cât posibil, ca prin legislație, semafoare și drumuri să încercăm să decongestionăm traficul”, a explicat un operator al Managementului Traficului Rutier, Constantin Lăzărescu.
Atribuțiile Biroului de Management al Traficului Rutier
Biroul de Management al Traficului Rutier se ocupă de monitorizarea traficului rutier din municipiul Iași și, la nevoie, intervine la sistemul de semaforizare în încercarea de a decongestiona traficul, atunci când acest lucru este necesar.
„Rolul Biroului de Management al Traficului Rutier este de a monitoriza traficul rutier pentru a nu se face blocaje în trafic, iar, dacă se produc, trebuie să încercăm să aflăm cauza, fie că este din cauza semaforizării, fie că e din cauza unui accident sau se defectează un autoturism”, a explicat operatorul Managementului Traficului Rutier, Constantin Lăzărescu.
Aceștia pot interveni de la distanță și în cazul producerii de accidente rutiere.
„De exemplu, dacă într-o intersecție se produce un accident rutier, dăm cu «zoom» și încercăm să aflăm cât mai multe informații. Dacă accidentul s-a produs cu victimă, anunțăm colegii de pe teren, după care aceștia se vor deplasa la fața locului, iar în funcție de ce stabilesc ei acolo se iau mai multe decizii. Dacă victima e încarcerată, sună la 112 și-i dau mai multe informații, după care eu iau legătura cu ofițerii de serviciu de la Poliția Rutieră ca să le aduc la cunoștință evenimentul. Ulterior, el va trimite un echipaj în acea zonă să analizeze faptele. Eventual, voi lua legătura cu cei de la Salubris SA, în caz că sunt resturi de caroserie sau ulei ca să le curețe, astfel încât să nu fie perturbată circulația din zonă și să nu aibă loc alte accidente”, a mai precizat Constantin Lăzărescu.
Înregistrările pe care aceștia le au pot fi folosite inclusiv la procesele din cadrul judecătoriilor.
„Dacă e nevoie de ele la proces, se aduce o Ordonanță de către lucrătorii MAI și, în funcție de ce se poate vedea pe înregistrare, ei o dau mai departe organelor competente. Persoanele fizice au acces doar prin intermediul avocatului. Instanța de judecată cere primăriei înregistrarea respectivă”, a mai explicat operatorul de la Managementul Traficului Rutier în legătură cu instituția care stă cu ochii pe parcurile din municipiu.