Romanian Fashion Week începe în acest weekend la Iași: Peste 100 de designeri, printre care Ana Morodan și Maurice Munteanu, 40 de show-uri de modă și un catwalk impozant

de: Bujor Elena Nicoleta
13:23, 27 mai 2022

Romanian Fashion Week, cel mai mare festival de modă din România, cu un istoric de mai bine de un deceniu, începe în acest weekend la Iași. Peste 100 de designeri, 40 de show-uri de modă și un catwalk impresionant construit în Grădinile Palas, concerte care vor îmbogăți atmosfera, toate vor putea fi văzute live, în perioada 27 – 29 mai. Romanian Fashion Week are, în acest an, două secțiuni – Romanian Designers și IF Platform, dedicate prezentării colecțiilor a zeci de designeri consacrați, dar și tineri, precum și RE:CUT, o expoziție inedită de fashion.

În cadrul Romanian Fashion Week vor defila în toate cele trei zile de prezentări cinci modele din Ucraina, refugiate în Polonia, care au venit special în România cu ocazia acestui eveniment.

Programul Romanian Fashion Week:

VINERI, 27 MAI  

ORELE 18.30 – 19.30 – IF PLATFORM

Cycled Error
Bogdan Benea
Mădălina Buzaș
Kan
Abuburuzan
Raluc
Wanderer
Prosper Center
UNARTE București
Group Show 1
UNARTE București
Group Show 2

20.00 – Concert Mark Stam

ORELE 20.30 – 22.00 – ROMANIAN DESIGNERS

Murmur
Inga Brăgaru
Chic Utility
Borbala
Cristina Lazăr
Laura Lazăr
Ioana Ciolacu

SÂMBĂTĂ, 28 MAI  

ORELE 18.30 – 19.30 – IF PLATFORM

Fashion Unplugged by Electric Castle x UAD Modă, Master I x irina schrotter
Bianca Ilonca & Selected Bags
Alesia Cîdă

&Timeless
Teodora Dolga
Son Mezon
Atelier Resolved
Freudenberg x UVT ARTE Timișoara
Group show
UAD Cluj-Napoca (Licență anul III – Group Show), Master anul II – Eszter Pentek

20.00 – Concert Catalina Cara

ORELE 20.30 – 22.00: ROMANIAN DESIGNERS

Crina Bulprich
Smaranda Almășan
Sandra Chira
Hamza
Show Off
Tudor Halațiu
Venera Arapu

DUMINICĂ, 29.05.2022

ORELE 18.00 – 19.30 – IF PLATFORM

Victoria Scripnic
Pif Stephano
Lenca
Scapadona
Alexandra Lăcătușu
Ivaz Couture
Andreea Castrase
Axente
Alexandru Manuel Pop
UNAGE Iași
Group Show
UVT ARTE Timișoara
Group Show

Ora 20.00 – Concert Misha Miller              

20.30 – 22.00 – ROMANIAN DESIGNERS

Lucian Broscățean
Octavia Chiru
Andreea Tincu
Jolidon
Bol Fashion of Nature
Andra Handaric
Irina Schrotter

Considerat evenimentul de modă cu cel mai mare impact la nivel național, dar și o rampă de lansare a tinerelor talente, Romanian Fashion Week pune accentul, anul acesta, pe responsabilitate, inovare, circularitate și pe grija pentru viitor în designul vestimentar.

Romanian Designers este secțiunea dedicată celor care și-au transformat pasiunea într-un brand de succes pe piața românească și/sau pe cea internațională. La fiecare ediție, inclusiv la cea din acest an, sunt invitați să participe în această secțiune doar cei care și-au demonstrat atât continuitatea în lumea modei, cât și dorința de a evolua. Curatorul Romanian Designer este stilistul Ovidiu Buta.

IF Platform, secțiunea de fashion îndreptată spre tinerele talente, dar și spre creațiile de echipă provenite de la cele patru universități participante, este coordonată de designerii Lucian Broscățean și Ioana Ciolacu.

RE:CUT, expoziția-surpriză din cadrul festivalului de fashion, organizată la Palatul Culturii din Iași, avându-l drept curator pe Ovidiu Buta.

Detalii despre Romanian Fashion Week pot fi găsite aici: https://romaniancreativeweek.ro/sections/design

Romanian Fashion Week este organizat de Federația Patronatelor Industriilor Creative, avându-i drept parteneri pe: Primăria Municipiului Iași, Ministerul Culturii, Palas, Raiffeisen Bank, Lancôme, Philips, Freudenberg, Greenfield, DPD, Volvo, Rodotex, Fit, Noir și Dorna.

Ana Morodan, Ada Teslaru, Sorin Stratulat, Alex Abagiu și Maurice Munteanu, despre sustenabilitate, responsabilitate și branding personal, la RCW Forum

Inovație, sustenabilitate, reciclare, upcycling, identitate, branding personal. Doar câteva din conceptele în jurul cărora s-au purtat discuțiile la conferința internațională RCW Forum, desfășurată în cadrul Romanian Creative Week, cel mai important eveniment dedicat industriilor creative românești, organizat la Iași în perioada 20 – 30 mai 2022.

RCW Forum, organizat de Future in Textiles, parte a Federației Patronale a Industriilor Creative (FEPIC), și moderat de jurnalista Irina Păcurariu, a adus joi, 26 mai, în Sala „Henri Coandă” din Palatul Culturii din Iași, nume mari din fashion, beauty și alte industrii creative.

„În prima parte a evenimentului, speakeri din țară și din străinătate au vorbit despre perspectivele lor în legătură cu conceptele upcycling, responsabilitate și sustenabilitate în procesul de creație și etica de la locul de muncă.

Au fost subiecte care au mers spre ce poate să însemne viitorul responsabil în industria de fashion și beauty. Un panel a abordat tema interdisciplinarității în ceea ce privește industriile creative. E foarte important de spus că, deși avem ca ax central zona de fashion, discuțiile se extind în toate zonele creative”, a explicat Lucian Broscățeanu, curatorul evenimentului.

Printre invitații RCW Forum s-au aflat Olga Johnston, mentor în practici regenerative în modă, artista-meșteșugar Marlene Herberth, Laetitia Forst, cercetătoare în domeniul designului textil la University of the Arts Londra, Caterina Pruteanu, curatoarea Moldova Film Festival (inclus în Romanian Creative Week), Sorin Stratulat, unul dintre cei mai recunoscuți hair stylisti din România, Alexandru Abagiu, un profesor al machiajului, influencerița Ana Morodan, Ada Teslaru, unul dintre cei mai importanți experți în comunicare din țară, Andreea Bădală, creatoarea brandului Murmur, și stilistul Maurice Munteanu.

Un mini plan de acțiuni concrete

Sorin Stratulat le-a vorbit tinerilor aflați în sală despre valoarea umană în centrul economiei circulare și cât de importantă este o echipă bună în cadrul unui business.

„Am pornit de la o idee foarte simplă – ce pot să fac eu într-o companie foarte mică și cu resursele pe care le am în direcția de economie circulară. Am încercat să aplic aceste principii ale economiei circulare în domeniul resurselor umane, cum procedăm noi între noi cu oamenii cu care lucrăm.

Practic, despre asta e vorba, despre un mini plan de acțiuni concrete pe care le poți face în echipa ta astfel încât să ai sustenabilitate cât mai mare din perspectiva capitalului uman”, a precizat Sorin Stratulat.

Aceasta a oferit și o serie de sfaturi pentru antreprenorii aflați la început de drum, care își doresc să-și dezvolte o afacere într-una din industriile creative.

„Cred că este foarte important să folosească exact creativitate pe care o are. Mi se pare că de multe ori căutăm rețeta sau minunea altundeva și ne inspiră cu totul alte lucruri decât ceea ce avem noi concret. Creativitate înseamnă și să îți construiești businessul ținând cont de resursele pe care le ai la îndemână, a mai adăugat expertul.

Modă sustenabilă și mediu

Pe de altă parte, make-up artistul Alexandru Abagiu a vorbit din perspectiva unui business mare, mai precis a discutat despre frumusețe, sustenabilitate și responsabilitate din perspectiva firmei Lancôme.

„Punctul meu de vedere a fost punctul de vedere al unei mari corporații, practic the big picture pentru un plan sustenabil de lungă durată în ceea ce privește alinierea cu politicile internaționale pentru respect față de mediu, upcycling, recycling și a avea mai multă atenție față de comunitățile care lucrează în contact cu aceste mari companii. Vorbim, practic, de o companie care are 8. 000 de angajați și, probabil, două milioane de colaboratori. Și, într-un fel, toate aceste politici se răsfrâng asupra acestor oameni și a familiilor lor”, a precizat Alexandru Abagiu.

Specialistul a atras atenția cu privire la situația critică în care a ajuns planeta și cât de important este să acționăm pentru a stopa distrugerea mediului.

„Deși se vorbește despre marile corporații ca fiind acei monștri care poluează și care distrug mediul, de fapt atenția față de mediu este poate cu mult mai ridicată în interiorul trusturilor pentru că realizează importanța resurselor, realizează cât de important e să mai ai o planetă pe care să mai poți să lucrezi și să mai fie locuită de oameni. Și a te alinia cu politica internațională este un must have obligatoriu”, a precizat Alexandru Abagiu.

„Cred că e foarte important să încercăm să nu mai tratăm povestea asta ca o modă interesantă și să fie mai degrabă un stil de viață pentru fiecare dintre noi. Am mai avea cam 8 ani de reacționat. A reacționa este obligatoriu. Trebuie să scădem poluarea. Până în 2030 trebuie scăzut cu 40% emisiile de dioxid de carbon doar că să ajungă pe o zonă de plutire, iar până în 2050 acestea trebuie să ajungă la zero“, a concluzionat Alexandru Abagiu.

Mai multe amănunte despre RCW Forum pot fi găsite aici:

https://romaniancreativeweek.ro/sections/design/rcw-forum/

E super util să primești sfaturi de la cei care au reușit”

Participanții la RCW Forum au fost încântați să asiste la discuții și să ofere o perspectivă proprie asupra industriei de fashion.

„Eu am fost și anul trecut aici și mi se pare că deja RCW e mult mai mare. E mult mai multă lume și totul arată la alt nivel. Forumul a fost foarte frumos pentru că am putut vedea și alte lucruri în afară de modă, din mai multe zone din afara industriei” – Elena Vanghelici, designer Lenca Stories.

„Mi s-a părut super interesant pentru că am putut privi înăuntrul unei companii foarte mari și în același timp am avut și preview-ul lui Sorin, care are o companie mai mică. E foarte încurajator cumva pentru că toată lumea vrea să își facă o carieră și să-și deschidă companii și mi se pare super util să primești sfaturi de la cei care au reușit” – designerul Axente.

Noi suntem la începutul unor business-uri, așa că am putut învăța lucruri utile. Îmi place cum se leagă subiectul central de reciclare și sustenabilitate cu domenii ce țin de business”- designerul Scapadona.

„A fost foarte util evenimentul pentru că noi suntem designeri cu business-uri la început de drum, așa că ne este foarte util să aflam insight-uri din alte companii” – designerul Raluc.

Despre Romanian Creative Week

Aflat la cea de-a doua ediție, Romanian Creative Week este organizat de Federația Patronatelor din Industriile Creative (FEPIC), singura federație patronală reprezentativă la nivel național ce activează în sectorul Industriilor Creative din România. Înființată la Iași, în 2011, FEPIC a organizat, până în prezent, peste 50 de acțiuni de promovare națională și internațională a industriilor creative românești. Alături de FEPIC, organizatori ai evenimentului sunt: Palas, Primăria Municipiului Iași, Muzeul Național al Literaturii Române Iași, Complexul Muzeal Național Moldova Iași, Universitatea „Al. I. Cuza”, Universitatea Națională de Arte „George Enescu” Iași, Universitatea de Medicină și Farmacie „Gr. T. Popa” Iași, Rodotex.

Partenerii RCW 2022: UniCredit Bank, glo™, George. Primul banking inteligent, Lancôme România, Philips, Raiffeisen Bank, Vodafone, Greenfield Copou Residence, Freudenberg Innovating Together, Volvo, DPD, Lenovo, Red Bull, Polirom, StakeBorg, Code 932, FONTIS, Wink, Smiley Camper, Travis, Fit, Creative Romanian Film Makers, Noir, Indiero, Acaju, Beerzone, Cafeneaua Piața Unirii, Czech In, Skin, Tribeca, Proevent, Dorna, Aeroportul Internațional Iași, Institutul Francez Iași, Administrația Națională Apele Române, Spitalul Clinic Universitar de Urgență „Dr. Iacob Czihac” Iași și Școala Primară „Gheorghe Asachi Iași”.

Partenerii media ai evenimentului sunt: Pro TV, TVR Iași, Kiss FM, Voyo, Agerpres, Perfecte.ro, Newsweek România, PressHub.ro, Radio Iași.

Amănunte despre RCW, pe romaniancreativeweek.ro pe paginile noastre de Facebook, Instagram, și pe canalul nostru de YouTube.