România va avea un drum de mare viteză construit prin munți! Lucrările ar trebui să fie gata în 5 ani
România va avea un drum de mare viteză construit prin munți! Este vorba despre lotul Grințieș – Pipirig din tronsonul II al Autostrăzii Unirii A8, care va face legătura între Ardeal și Moldova. Lucrările ar trebui să fie gata în 5 ani.
România va avea un drum de mare viteză construit prin munți!
Un drum de mare viteză va fi construit prin munți, în România, fiind una dintre cele mai importante investiții. Drumul unic va avea 16 tuneluri și 60 de poduri. Lucrările ar trebui să fie gata în anul 2029, în 4 ani și 6 luni. Conform proiectului, constructorul va avea la dispoziție 14 luni pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție.
Lotul 2 B Grințieș-Pipirig va avea 31,5 kilometri, iar lucrările efectuate în județul Neamț ar urma să fie unele dintre cele mai complexe. Vor fi construite 16 tuneluri, 60 de poduri și viaducte.
„Lungimea pasajelor și a tunelurilor este de aproximativ 20 de kilometri, reprezentând aproape 70% din lungimea întregului lot. Va avea 16 tuneluri (cel mai lung de 940 de metri), 60 de poduri și viaducte, două poduri de peste 1.000 de metri lungime (cel mai lung fiind peste râul Bistrița și DN 15 – 1.275 de metri).”, arată CNIR.
Compania Naționala de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat că a fost aprobată lansarea licitațiilor pentru loturile montane ale A8.
Au început lucrările la cel mai lung tunel de autostradă din țară
Cel mai lung tunel de autostradă va fi contruit pe A1 Lugoj-Deva, secțiunea Margina (jud. Timiș) – Holdea (jud. Hunedoara). Acesta este primul tunel de autostradă construit de o firmă din România. Potrivit documentației tehnice, pe firul 1, tunelul unidirecțional are o lungime de 1985 metri. Pe firul 2, tunelul are o lungime de 1825 metri. Configurația funcțională a tunelului conține două galerii principale separate, cu sens unic pentru fiecare direcție, cu două benzi de circulație și o bandă suplimentară de urgență, nișe pentru sistemul antiincendiu și nișe de întreținere prevăzute în ambele galerii ale tunelului pentru întreținerea sistemului de drenaj al apei, amplasate pe partea stângă și pe partea dreaptă. Potrivit datelor oficiale CNAIR, termenul de finalizare pentru cel mai lung tunel de autostradă este decembrie 2026. Proiectul valorează 1,8 miliarde de lei.
Lucrările pe acest tronson, singurul rămas nefinalizat din Autostrada A1 Lugoj – Deva au fost suspendate din 2017, iar statul român a trebuit să reia licitația pentru proiectarea și construcția sa. În 2022, contractul de proiectare și lucrări la autostrada cu tuneluri, câștigat de o asociere de firme condusă de UMB, a fost semnat, dar autorizația de construire a fost semnată abia în august, anul acesta. Finalizarea lucrărilor este estimată pentru anul 2026. Rămâne de văzut dacă autostrada cu tuneluri va fi gata la termen.
Românii sunt nemulțumiți de autostrada cu tuneluri. Autostrada cu tuneluri din vestul României (tronsonul de 9,13 kilometri rămas nefinalizat din Autostrada A1 Deva – Lugoj) va trebui finalizată în următorii ani. Șoferii sunt de părere că autostrada cu tuneluri nu va fi gata la termen, adică în 2026. Primele lucrări pe traseul autostrăzii cu tuneluri au început în vara anului 2022, dar s-au desfășurat cu greutate. De atunci, au avut loc lucrări de defrișare a pădurii de pe traseu, lucrări de decopertare și pregătire a construcțiilor, au fost amenajate drumuri tehnologice, s-au făcut foraje pentru unele structuri mari ale autostrăzii. Constructorii au termen de finalizare pentru cei 9,13 kilometri ai autostrăzii cu tuneluri din vestul României anul 2026. Cea mai dificilă parte a investițiilor vizează construcția ecoductelor.
Recent, autoritățile au anunțat că se va construi în următorii 5 ani un drum de mare viteză prin munți. Este vorba despre lotul Grințieș-Pipirig din tronsonul II al Autostrăzii Unirii A8.