Autoritatea pentru Reformă Feroviară va putea semna în scurt timp contractul pentru achiziția a 62 de trenuri electrice regionale de la polonezii de la PESA, după ce a fost respinsă o contestație depusă de concurentul Alstom. Valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3.23 miliarde și 4.15 miliarde lei, fără TVA.
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a respins contestația formulată de Alstom și astfel, în cel mai scurt timp, Autoritatea pentru Reformă Feroviară #ARF poate semna contractul pentru cea mai mare achiziție de 62 rame electrice regionale (RE-R) pentru trenurile metropolitane, cu societatea câștigătoare PESA, a scris pe Facebook, secretarul de stat în Transporturi, Ionel Irinel Scrioșteanu.
S-a semnat un alt contract cu PESA, pentru 20 de trenuri electrice de lung parcurs
ARF suspendase pe 13 noiembrie licitația pentru achiziția acestor 62 de trenuri, după ce Alstom depusese contestație la CNCD.
Marți s-a semnat un alt contract cu PESA; pentru 20 de trenuri electrice de lung parcurs.
PESA are 4.000 de angajați la uzinele poloneze din Bydgoszcz și Mińsk Mazowiecki și are relații comerciale cu 1.500 de furnizori. Tramvaiele companiei circulă în orașe precum Craiova, Varșovia, Kiev, Sofia și Moscova. Trenurile sale sunt folosite de companii precum Deutsche Bahn, Trenitalia, Ceske Drahy, PKP și Belarusian Railways.
Aceste 62 de trenuri electrice sunt de scurt parcurs
Aceste 62 de trenuri electrice sunt de scurt parcurs și vor fi „coloana vertebrală” a trenurilor metropolitane care vor deservi zonele marilor orașe cu densitate mare de trafic, pentru transportul feroviar de călători.
Valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3.237.711.753 și 4.150.288.451 lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.
Trenurile pot atinge 160 km/h și au spații pentru biciclete, dar și pentru persoane cu dizabilități.
Achiziția este împărțită în 3 loturi, după cum urmează:
1. 20 de trenuri electrice pentru rutele
București Nord – Ploiești Sud – Adjud
Iași – Pașcani – SuceavaBacău – Pașcani
2. 23 de trenuri electrice pentru rutele
Brașov – Gheorgheni
Arad – Timișoara – Caransebeș
Huedin – Cluj – Bistrița
3. 19 trenuri electrice pentru rutele
București Nord – Ploiești Vest – Brașov
București Nord – Roșiori
București Nord – București Obor/Fundulea
Constanța – Fetești
Pe lângă achiziția propriu-zisă a ramelor electrice, contractul prevede achiziția și a serviciilor de mentenanță și reparații pe o durată de 15 ani, cu posibilitatea de prelungire a acestei perioade până la 30 ani, prin încheierea unui act adițional.
Odinioara ne faceam noi trenurile. Locomotiva, vagoane, tot.
natang mai esti ma
ce odinioara ma ? totul se fura lasata la liber intentionat de vest ca sa ceara mentenanta dupa tot la ei
nu se investea in cercetare d aia erau in urma tot timpu la orice tehnologie
era o lupta pierduta din start de catre est
mergei in 89 cu dacia 1300 tehnologie 1970