Revoltă în rândul șoferilor de autobuz din cadrul Companiei de Transport Public Iași! În fiecare zi pun în pericol viața călătorilor. ”Ți se spune ce defect are mașina «ca să ai grijă»”
Șoferii de autobuz din cadrul Companiei de Transport Public (CTP) Iași susțin că s-au săturat de minciunile conducerii și de lipsurile din depouri, lipsuri pe care șefii companiei încearcă să le ascundă de ochii ieșenilor. Tocmai din acest motiv șoferii au început să ”dea din casă” noi detalii despre starea autobuzelor din depourile CTP
Șoferii de autobuz din cadrul Companiei de Transport Public (CTP) Iași au decis să rupă din nou tăcerea și să aducă în fața ieșenilor problemele care apar în depourile CTP Iași și care par să nu aibă rezolvare. Șoferii se plâng în continuare de lipsa pieselor de schimb pentru autobuze și că sunt trimiși acasă fără a fi plătiți din pricina faptului că autobuzul lor este defect. Problema pieselor de schimb a fost ridicată de șoferi și în cadrul protestului din luna noiembrie a anului trecut.
”Sunt foarte multe autobuze defecte și, în fiecare dimineață, între 3 și 8 șoferi pleacă acasă pentru că nu au ce să conducă și, deși s-au trezit la ora 3 pentru a veni la garaj, conform programării, ziua nu le este plătită. Autobuzele sunt programate la stradă, deși sunt defecte, doar pentru a ieși la număr pe hârtie. Ești trimis de la o mașină defectă la altă mașină defectă, chiar de către revizorul tehnic (care ar trebui să știe foarte bine care este starea tehnică și să refuze ieșirea la stradă a autobuzului) sau de către dispecer și, în cel mai bun caz, ți se spune ce defect are mașina «ca sa ai grijă», dar important este ca la ora 7:00 să raporteze situația unităților ieșite la stradă cât mai aproape de adevăr. După ora 7:00, potopul începe, zeci de mașini intră defecte la garaj”, a declarat, sub protecția anonimatului, unul dintre șoferii de autobuz din cadrul CTP.
Sunt bani de spălat autobuzele, dar nu sunt bani pentru piese de schimb
Conform șoferilor de la CTP, autobuzele sunt spălate chiar și de 3 ori pe zi, în schimb, atunci când vine vorba despre piese de schimb sau despre salariile șoferilor, conducerea companiei susține că nu mai sunt bani.
”Se trimit de câte două sau trei ori pe zi autobuzele la spălat și nu se ține cont că astfel se creează întârzieri în grafic, de unde rezultă aglomerația din mijloacele de transport, dar și călătorii nervoși, dar toate acuzațiile nu ajung la birouri, ci la șoferi, care sunt acuzați că stau la cafele. Nu mai spun că piesele de schimb vin întotdeauna cu mare întârziere, chiar și schimbul de consumabile elementare, filtre de motorină, ulei motor, filtru de ulei etc., se amână cu lunile, până când autobuzele nu mai funcționează efectiv. Bine că sunt bani de spălat autobuzele de 3 ori pe zi, dar de piese și salarii nu sunt”, au adăugat șoferii revoltați.
Toți acești șoferi se feresc să reclame conducerii toate aceste probleme de frica de a rămâne fără serviciu.
”DAF-urile trebuiau casate de câțiva ani, ISUZU, mașini care au doar 3 ani vechime, circulă fără căldură și cu toți martorii de la bord aprinși. Despre Solaris ce sa mai vorbim? Toate au roți și volan, în rest, Dumnezeu cu mila. Sunt zeci de autobuze care intră în garaj cu tot felul de defecte și asta pentru că șoferul este nevoit să închidă ochii la ora 16:30 și să nu vadă că suspensia nu funcționează corespunzător sau că mașina nu dezvoltă putere sau că ușile fac diverse probleme sau că tot felul de senzori limitează motorul sau că sistemul de frânare bruschează și multe altele. Dacă șoferul vede toate aceste defecte, șoferul este nevoit să plece acasă, măcar așa mai muncește 3 sau 4 ore”, au mai povestit șoferii de autobuz din cadrul CTP Iași.
Cum comentează primarul orașului, Mihai Chirica, și conducerea CTP această problemă
Atât primarul Iașului, Mihai Chirica, cât și conducerea CTP, au fost contactați telefonic de către reporterii BZI pentru a oferi un punct de vedere despre problema ridicată de către șoferi.
”Nu ne-a semnalat nimeni o astfel de situație. Eu nu mă bazez întotdeauna doar pe ceea ce spun șoferii. O să discut cu conducerea Companiei de Transport Public Iași și cu revizorii ca să vedem exact care este situația”, a declarat Mihai Chirica, primarul municipiului Iași.
În schimb, conducerea CTP nu a oferit detalii concrete asupra situației pieselor de schimb. Cu câteva zile în urmă, directorul general al CTP a afirmat că pe străzile din Iași nu există niciun autobuz care să nu corespundă normelor de circulație sau care să prezinte vreun defect major, afirmație care a stârnit revolta actuală din rândul șoferilor. Ieri, directorul nu a putut fi contactat pentru a oferi un punct de vedere.
”Este duminică astăzi (ieri- n.r.), nu am acces la informații, dar voi analiza problema și în cursul săptămânii voi reveni cu informații”, a declarat Andreea Luca Barna, purtător de cuvânt în cadrul CTP.