Reţetă de succes a guvernării USR-PNL-UDMR! Sute de angajaţi de la CFR Marfă vor fi disponibilizaţi! Tinerii vor pleca, cel mai probabil, în străinătate

de: BZI.ro
10:26, 14 mai 2021

Guvernarea USR-PLN-UDMR pregăteşte o lovitură de proporţii companiei de stat CFR Marfă. Vorbim despre faptul că Guvernul de dreapta pregăteşte să disponibilizeze sute de angajaţi din companie. Vorbim despre tineri mecanici cu o medie de vârstă de 26 de ani care vor trebui să-şi caute de muncă pe o piață internă care deja este deficitară. Totuşi, cel mai probabil, sutele de tineri vor pleca din țară pentru că oricum, în ultimii zeci de ani politica statului s-a concentrat pe acţiuni de acest fel.

Directorul CMZ Iași, Dumitru Anchidin, protestează împotriva deciziei autorităţilor spunând că acest lucru duce la o adâncire a decăderii a CFR Marfă.

Sute de tineri vor fi daţi afară de la CFR Marfă

Situaţia generată de USR și PNL este una fără precedent în sistemul bugetar. Vorbim despre faptul că guvernanţii vor să dea afară personal calificat, personal care aduce un aport substanţial pieţei de muncă. De exemplu, CMZ Iași numără în prezent 319 angajaţi.

Managerul CMZ Iași, Dumitru Anchidin, aduce în atenţia publică o statistică pe care o redam în rândurile care urmează:

CMZ Iași are în prezent 319 salariaţi. Vor fi disponibilizaţi un număr de 140 de salariați începând cu data de 05.07.2021.

De menţionat faptul că, în anii 2017- 2019, CFR Marfă a reuşit să școlarizeze un număr de 300 de mecanici cu vârsta medie de 26 de ani, mecanici care vor fi disponibilizaţi şi vor fi preluaţi de către concurență.

La această dată, funcţia de mecanic de locomotivă înregistrează cel mai mare deficit de personal din întregul sistem feroviar. menţionat managerul CMZ Iași, Dumitru Anchidin.

Directorul CMZ Iași nu este de acord cu disponibilizările din sistem

Într-un comunicat trimis, directorul CMZ Iași a explicat faptul că nu este de acord cu decizia Guvernului şi că se poate vedea faptul că guvernanţii, în loc să gândească strategii de scoatere a firmei din impasul economic în care se află, aceștia dau afară sute de angajaţi:

Având în vedere calitatea de salariat CFR Marfa S.A, dar şi cea de manager al CZM Iaşi, am pus în aplicare decizia Directorului General nr. 123/07.05.2021, prin care s-a dispus întocmirea listelor cu personalul muncitor ce urmează a fi disponibilizat; am fost obligat să respect această decizie în calitatea mea de manager.
Dar aceasta nu înseamnă că sunt de acord şi îmi însuşesc rezultatele programului de reorganizare şi restructurare aplicat CZM-ului Iaşi şi nici cu soluţiile pe care managementul actual al CFR Marfa îl aplica pentru scoaterea societăţii din impasul economic în care se afla.
În loc să gândească soluţii şi să-şi propună să recupereze cota de piaţă pierdută intre 2014-2020 (54,81 % -2014 faţă de 29,29 % -2020 ) în procent de peste 25%, prefera o abordare simplistă şi pliază personalul, prin disponibilizare, la cota de piaţă actuală, cu toate că CFR Marfa are resurse tehnice, personal calificat şi experienţa infinit mai mare decât concurenţa (cea care a preluat cota de piaţă pierdută de CFR Marfa).

Programul de restructurare a fost obţinut pe surse nicidecum oficial

În altă ordine de idei, directorul menţionează faptul că programul de restructurare a fost obţinut pe surse, nicidecum în mod oficial aşa cum era absolut normal şi legal pentru poziţia pe care o ocupă:

Din analiza datelor puse la dispoziţie în programul de restructurare (obţinut pe surse şi nu oficial cum ar fi fost firesc), mai precis tabelul şi graficul evoluţiei cotei de piaţă în transporturile feroviare, rezulta că atunci când a existat preocupare la CFR Marfa şi voinţa managerială, recuperarea cotei de piaţă a fost posibilă.
Exemple: anul 2011 s-au recuperat 2,5% ( 60,5% în 2011 faţă de 58,0% în 2010).
anul 2014 s-a reuşit menţinerea cotei de piaţă (54,81 % -2014 faţă de 54,78%-2013).
anul 2017 s-a reuşit recuperarea a 2% ( 48,17%- 2107 faţă de 46,16% -2016).

Prin parcurgerea analizei cotei de piaţa se constată că pierderea anula este , începând cu anul 2000 şi până în prezent, în medie de 3% , cu excepţia dezastrosului an 2019, când se înregistrează o pierdere abruptă de 13%, care în indicatorul tone transportate înseamnă peste 6 milioane tone marfa.

CZM-urile nu sunt contributoare pentru pierderea cotelor de piaţă

De altfel, managerul menţionează faptul că pierderea de piaţă nu este girată de CZM-urile din România pentru că cei din urmă nu au calitatea şi nici dreptul de a fixa un preț pe piaţa concurenţială:

Menţionez că, în pierderea cotelor de piaţă, CZM-urile nu sunt contributoare, neavând calitatea de a fixa un preţ de piaţă concurenţial; stabilirea şi negocierea preţurilor fiind apanajul exclusiv al centralului CFR Marfa. Analizând evoluţia tarifelor la CFR Marfa din perioada 2012- 2020, se constată că în intervalul 2012 -2016, s-a operat o singură majorare de tarif cu 5% în anul 2014. Începând cu anul 2017 s-au produs majorări succesive de 7%, respectiv 5% în 2018, culminând cu anul 2019 care a înregistrat o majorare între 14,5-94,5%, iar în anul 2020 încă o majorare de 7%. Nu este o întâmplare ca pierderile din cota de piaţă înregistrate în 2019 de 13%, se produce în acelaşi an cu majorarea nejustificată de minim 14,5%. conchide managerul CMZ Iași, Dumitru Anchidin.

În galeria foto aveți documentele în care se prezintă toată statistica

Documentul il puteți consulta aici