14 restaurante din centrul Capitalei au fost închise. Amenzi în valoare de 120.000 de lei
14 restaurante din zona centrală a Capitalei au fost sancționate de inspectorii de la Protecția Consumatorului. Au fost date amenzi în valoare de 120.000 de lei, fiind oprită temporar activitatea a cinci operatori economici.
Printre neregulile găsite au fost folosirea de produse expirate, înlocuirea unor ingrediente din meniu cu unele de o calitate inferioară sau mizerie, atât în spațiile în care se pregătea mâncarea, cât și în cele în care era depozitată materia primă.
Amenzi de 120.000 de lei, aplicate unor restaurante din Bucureşti
De exemplu, pe pereți erau plăci de faianță sparte, iar de tavan atârnau pânze de păianjen și se depusese foarte multă grăsime.
Acţiunile de control s-au desfăşurat în cadrul programului Academia Comisarilor, care vizează specializarea prin acţiuni tematice dedicate, a celor mai tineri comisari ai ANPC.
McDonald’s și KFC, închise de Protecția Consumatorilor
Reamintim că CPCMB a desfășurat, în primele zile ale acestui an, acțiuni de control la două cunoscute lanțuri de fast-food din Capitală, respectiv McDonalds și KFC, din zona Piața Romană, unde au găsit abateri și s-a oprit temporar activitatea.
Potrivit CPCMB, acțiunile de control au avut loc la două cunoscute lanțuri de fast-food din Capitală: McDonalds și KFC, deținute de operatorii economici Premier Restaurants Romania SRL, respectiv US Food Network SA, informează Mediafax.
În urma neregulilor constatate, comisarii CPCMB au aplicat amenzi contravenționale în valoare de 15.000 lei și au dispus măsurile complementare de oprire temporară a desfășurării activității până la remedierea abaterilor și remedierea deficiențelor de informare, în termen de 30 de zile, de la data controlului.
Controalele au fost la fast-food-uri din București, zona Piața Romană.
„Furatul la cântar sau cu ocaua păreau lucruri apuse de pe vremea lui Cuza. Sunt convins că nu compania mamă îndeamnă la furt, dar iată că se dovedește că ar fi trebuit să se implice mai mult pentru ca aceste situații să nu apară. Ce mi se pare cel mai ciudat este faptul că niciodată nu e favorizat consumatorul, când apar astfel de abateri. Permanent cel care pierde este acesta, iar cel care câștigă este operatorul economic. Transmitem, astfel, un mesaj, la începutul acestui an, că nu vom schimba abordarea decât în mai ferm”, a spus Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, informează sursa citată.