Regula pe care șoferii nu o respectă la vederea unui radar. Puțini conducători auto fac asta
Există o regulă pe care șoferii nu o respectă la vederea unui radar. Conducătorii auto care observă un radar la marginea drumului tind să frâneze brusc, însă acest gest este inutil, deoarece radarele sunt de obicei activate cu mult înainte de a fi vizibile. Frânarea bruscă la viteze mari poate fi periculoasă și poate provoca un accident. Iată ce li se recomandă șoferilor la vederea radarului. Puțini conducători auto fac asta.
Regula pe care șoferii nu o respectă la vederea unui radar
Conducătorii auto care observă un radar la marginea drumului tind să frâneze brusc. Unele modele de radare detectează viteza deja cu aproximativ 1.000 de metri înainte de locul în care se află efectiv aparatul. Raza de acoperire a radarelor variază de la zero la 1.000 de metri. Unele radare se declanșează doar când vehiculele ajung în dreptul acestora, în timp ce altele au o rază de acțiune de până la un kilometru. Șoferilor li se recomandă să mențină viteza în limitele legale pentru a nu fi sancționați de oamenii legii.
Amenzile mari se aplică la nivel european pentru depășirea vitezei legale. De exemplu, în Germania depășirile de viteză sunt sancționate începând cu 4 km/h. În afara localităților, o depășire cu până la 10 km/h costă 48,50 de euro. Între 21 și 25 km/h peste limită, amenda crește până la 128,50 de euro. În aceste cazuri nu se impune o interdicție de conducere. Între 26 și 40 km/h peste limită, șoferii primesc pe lângă o amendă între 178,50 de euro și 228,50 de euro și o interdicție de conducere de o lună. De la o depășire a vitezei cu peste 41 km/h, se impune o interdicție de conducere fără excepții. În localități, amenzile sunt și mai mari.
Legi europene mai dure pentru conducătorii auto
Începând cu data de 7 iulie 2024, sistemul de avertizare care notifică șoferul în cazul în care depășește limita de viteză va deveni obligatoriu pentru orice mașină nouă vândută în Uniunea Europeană. Multe dintre mașinile disponibile în prezent pe piață sunt deja echipate cu acest sistem Intelligent Speed Assistance (ISA). ISA nu împiedică complet șoferii să depășească limita de viteză afișată, ci încearcă, în schimb, să le reamintească obligațiile legale prin emiterea de avertismente. ISA utilizează date GPS și camere de citire a semnelor de trafic pentru a determina viteza legală.
Uniunea Europeană a lăsat decizia privind implementarea acestor avertismente la latitudinea producătorilor de automobile. Opțiunile disponibile includ alerte audio-vizuale și chiar rezistență suplimentară la pedala de accelerație. Șoferii au posibilitatea să ignore aceste avertizări sau să le dezactiveze complet.
Pe lângă aceste schimbări, se va introduce și un sistem de supraveghere a șoferilor. Guvernul României a adoptat recent o Ordonanță de Urgență care permite Poliției Rutiere să implementeze un nou sistem de supraveghere și sancționare a șoferilor indisciplinați. Noul sistem va integra sute de camere inteligente care vor veghea traficul rutier, iar șoferii care nu respectă legea vor primi amenzile acasă. Camerele vor fi capabile să detecteze diverse abateri precum: încălcarea limitei de viteză, conducerea pe banda de urgență a autostrăzii, trecerea pe culoarea roșie a semaforului, depășirea coloanei de mașini, trecerea ilegală a căii ferate, conducerea agresivă.