Reggio Emilia – o alternativă educațională prezentată profesorilor ieșeni participanți la cursul ,,Educație timpurie – Reggio Emilia – The Educational Aproach for Preschool”
O echipă de șapte profesori și un inspector școlar din Județul Iași a participat, în perioada 24-28 aprilie 2023, în Spinea, Italia, la cursul de formare ,,Educație timpurie – Reggio Emilia – The Educational Aproach for Preschool” din cadrul Proiectului Erasmus+ „Consorțiu local pentru educație de calitate- 2022″- 2022-1-RO01-KA121-SCH000056797, coordonat de Inspectoratul Școlar Județean Iași.
Obiectivul cursului este reconfigurarea parteneriatului educațional între copii- familii-gradiniță-comunitate prin aplicarea de tehnici moderne în educația timpurie.
Reggio Emilia – o alternativă educațională prezentată profesorilor ieșeni participanți la cursul ,,Educație timpurie – Reggio Emilia – The Educational Aproach for Preschool”
În cadrul activităților de formare, profesorii provenind din Școlile Gimnaziale Mircești, Scânteia, Crucea, Cârjoaia, Poiana – Deleni, Domnița – Țibana, Scobinți s-au familiarizat cu alternativa educațională Reggio Emilia, un model educațional adaptat prezentului, prin care copiii sunt îndrumați să-și urmeze pasiunile, să-și dezvolte abilitățile, să experimenteze, să învețe mai mult pornind de la propriile arii de interes, eliminând competiția cu ceilalți, fiind mereu doar în competiție cu sine.
Prima parte a cursului a oferit repere teoretice pentru înțelegerea abordării Reggio Emilia, evidențiind punctelor tari ale utilizării acestei alternative educaționale, dar și informații despre rolurile profesorilor, despre materialele folosite, despre modul în care se amenajează spațiul educațional.
Partea practic – aplicativă a construit contexte pentru a observa, a analiza, a documenta, a planifica, a selecta materiale și a crea un mediu educațional care să provoace elevii să exploreze, și să pună întrebări pentru a descoperi noi cunoștințe.
Profesorii participanți, provenind din unități de învățământ care școlarizează elevi din medii vulnerabile vor aplica în activitatea la clasă elemente ale abordării Reggio Emilia pentru a facilita o mai bună integrare a copiilor în școală, pentru a valorifica abilitățile acestora, și pentru a obține progresul școlar.