Reacția dură a liderului sindicatului USLIP Iași, prof. Laviniu Lăcustă, față de noile modificări din învățământ: „Totul afectează, în primul rând, educația copiilor și periclitează normele a aproximativ 50.000 de profesori”

de: Valentin Hutanu
02:00, 07 aug. 2020

Ministerului Educației și Cercetării provoacă nemulțumiri uriașe din partea liderului USLIP Iași, prof. Laviniu Lăcustă! Reacția dură a sindicatelor este legată de eventualele modificări aduse pe planul-cadru în învățământ, pe segmentul preuniversitar. „Nu este prima dată când un ministru și funcționarii din MEC generează idei și proiecte elucubrante! Astfel de proiecte precum aceste variante de planuri-cadru afectează, în primul rând educația copiilor și, în subsecvență, periclitează normele a aproximativ 50.000 de profesori”, a declarat prof. Laviniu Lăcustă, liderul USLIP Iași

Nemulțumiri uriașe din partea liderului Uniunii Sindicatelor Libere din Învățământul Preuniversitar (USLIP) Iași, prof. Laviniu Lăcustă!

Reacția dură este legată de eventualele modificări aduse pe planul-cadru în învățământ, pe segmentul preuniversitar, și care sunt propuse de Ministerului Educației și Cercetării (MEC). Printre schimbările majore la gimnaziu, în noile planuri-cadru pregătite de Ministerul Educației se regăsesc: fără note din toamnă la Religie, Muzică, Desen și Sport, eliminarea materiilor Educație tehnologică și Dezvoltare personală. De asemenea, ar putea dispărea Limba latină, sunt tăiate ore de la Limba modernă, Fizică, Chimie, Biologie, Geografie sau Istorie.

Liderul USLIP Iași, prof. Laviniu Lăcustă: „Nu este prima dată când un ministru și funcționarii din Ministerul Educației și Cercetării generează idei și proiecte elucubrante”

În acest context, liderul USLIP Iași, prof. Laviniu Lăcustă scoate în prim-plan faptul că ceea ce propune Ministerul Educației și Cercetării pune în pericol grav elevii, dar și pe profesori!

„Nu este prima dată când un ministru și funcționarii din MEC generează idei și proiecte elucubrante. Astfel de proiecte precum aceste variante de planuri-cadru afectează, în primul rând educația copiilor și, în subsecvență periclitează normele a aproximativ 50.000 de profesori. Variantele sunt doar o reducere mecanică a numărului de ore, fără niciun fundament pedagogic.

Să desființezi Educația Tehnologică, disciplină eminamente practică, să trimiți în derizoriu discipline vocaționale precum Muzica și Desenul, să tai ore pâna la sânge de la discipline aflate oricum în suferință precum Istoria și Geografia – fundamentale pentru dezvoltarea unei culturi generale solide, să anulezi Limba latină sau să reduci numărul de ore la Limbi străine și Limba și literatura română, coroborat cu tăierile și de la Fizică, Chimie și Biologie, demonstrează că cei din minister doresc să coboare învățământul românesc la puterea lor de înțelegere”, a declarat prof. Laviniu Lăcustă, liderul Uniunii Sindicatelor Libere din Învățământul Preuniversitar Iași.

„Nu se face nimic pentru a asigura o normalitate în septembrie… Ne dorim evitarea unor tensiuni în sistem, dar credem că se creează premise pentru un conflict pe care nu și-l dorește nimeni!”, a mai specificat profesorul Laviniu Lăcustă

De asemenea, sindicaliștii arată că este vorba de măsuri amatoristice luate de Ministerul Educației și Cercetării, care produc tensiuni și nemulțumiri uriașe în sistemul public de învățământ.

„În opinia noastră, nu numărul de ore este cel la care ar trebui să se lucreze, ci conținuturile de la disciplinele de gimaziu sau liceu, care de cele mai multe ori nu au nicio legătură cu aplicabilitatea în cotidian. Sunt convins, din motive care țin de realitatea prezentată, că cel puțin anul școlar 2020-2021 va începe cu disciplinele pe care le cunoaștem și care, în opinia mea, au toate rațiunea lor”, mai dezvoltă prof. Laviniu Lăcustă.

Liderul USLIP Iași continuă și trage o concluzie tristă!

„Ceea ce fac > din MEC coordonați de doamna Anisie este revoltător! După ce s-au făcut încadrările pentru 2020/2021 și s-a dat examenul de Titularizare, funcționarii s-au gândit că este cazul să strice concediile unor oameni și să-i facă să se gândească la ziua de mâine. Se uită faptul că problemele reale, pe termen scurt, au legătură cu redeschiderea școlilor. Nu se face nimic pentru a asigura o normalitate în septembrie… Ne dorim evitarea unor tensiuni în sistem, dar credem că se creează premise pentru un conflict pe care nu și-l dorește nimeni!”, a conchis, premonitor, prof. Laviniu Lăcustă, președinte USLIP Iași.