Război total intre Facebook și massmedia din Australia! Reţeaua de socializare blochează membrii să vizualizeze şi să dea share la ştiri
Facebook a blocat utilizatorii australieni să dea share sau să vizualizeze conținut de știri pe platformă, provocând o alarmă mare asupra accesului publicului la informațiile cheie. Acesta vine ca răspuns la o lege propusă care i-ar face pe giganții tehnologiei să plătească pentru conținutul de știri pe platformele lor.
Joi, australienii s-au trezit constatând că paginile de Facebook ale tuturor site-urilor de știri locale și globale nu erau disponibile. Mai multe pagini guvernamentale de sănătate și urgențe au fost, de asemenea, blocate – ceea ce Facebook a afirmat ulterior că este o greșeală.
Nici cei care trăiesc în afara ţării nu pot accesa conţinut de ştiri
Cei din afara țării nu pot, de asemenea, să citească sau să acceseze nicio publicație de știri australiană pe platformă.
Guvernul australian a criticat puternic această mișcare, spunând că demonstrează „puterea imensă a pieței acestor giganți sociali digitali”.
Trezorierul Josh Frydenberg a declarat că interzicerea informațiilor de știri a avut un „impact uriaș asupra comunității”. Aproximativ 17 milioane de australieni vizitează site-ul de socializare în fiecare lună.
El a spus că guvernul s-a angajat să adopte legea și „am dori să-i vedem [Facebook] în Australia.
„Dar cred că acțiunile lor de astăzi au fost inutile și greșite”, a adăugat el.
Google și Facebook s-au luptat cu legea, deoarece spun că nu reflectă modul în care funcționează internetul și „penalizează” nedrept platformele lor.
Cu toate acestea, spre deosebire de Facebook, Google a semnat în ultimele zile acorduri de plată cu trei mari mass-media australiene.
Acțiunea Facebook a avut loc la câteva ore după ce Google a fost de acord să plătească Rupert Murdoch’s News Corp pentru conținut de pe site-urile de știri din imperiul său media, conform bbc.com
De ce face Facebook acest lucru?
Autoritățile australiene elaboraseră legile pentru a „echilibra condițiile de joc” între giganții tehnologici și editorii care se luptă în ceea ce privește profiturile. Din fiecare 100 USD (56 GBP; 77 USD) cheltuiți în publicitate digitală în mass-media australiană în zilele noastre, 81 USD ajung la Google și Facebook. Dar Facebook a spus că legea a lăsat-o „confruntată cu o alegere strictă: încercarea de a respecta o lege care ignoră realitățile acestei relații sau încetarea permisiunii conținutului de știri despre serviciile noastre din Australia”.
„Cu o inimă grea, o alegem pe aceasta din urmă”, se spunea într-o postare pe blog.
Legea a urmărit „să penalizeze Facebook pentru conținut pe care nu l-a luat sau nu l-a cerut”, a declarat directorul local al companiei William Easton.
Facebook a spus că a ajutat editorii australieni să câștige aproximativ 407 milioane de dolari (228 milioane de lire sterline; 316 milioane de dolari) anul trecut prin recomandări, dar pentru sine „câștigul platformei din știri este minim”.
Sub interdicție, editorilor australieni li se interzice, de asemenea, să partajeze sau să posteze linkuri pe paginile lor de Facebook. Radiodifuzorul național, ABC și ziare precum The Sydney Morning Herald și The Australian au milioane de adepți.