Proiect internațional, în Bulgaria, pentru Casa Corpului Didactic „Spiru Haret” din Iași
În perioada 10-11 noiembrie 2022, a avut loc la în Bulgaria, la Blagoevgrad a doua întâlnire transnațională din cadrul proiectului de Parteneriat Strategic, 2020-1-TR0 1-KA2 226-SCH-098336, ,,Specially Digitalised (Special Learning Disability),, din cadrul Programului ERASMUS + , Parteneriate pentru învățare – Educație Școlară.
La întâlnirea de proiect au participat profesor metodist Liliana Rujanu si profesor metodist Mariana Panaite.
Proiectul își propune să reducă dezavantajele învățării la distanță ce pot apărea în diverse situații, să crească nevoia de învățare suplimentară a elevilor prin crearea de module de instruire atât pentru profesori dar și pentru elevii cu dificultăți speciale în învățare.
Proiectul este coordonat de Turcia- Istanbul Provincial Directorate of National Education cu parteneri din România –Casa Corpului Didactic ,, Spiru Haret,, Iași, Bulgaria – SDRUZHENIE YUNI PARTNERS, Spania – MEDIA CREATIVA 2020, S.L. , Portugalia – Agrupamento de Escolas António Correia Oliveira și din Turcia – Anadolu University și Istanbul ZAIM-Sabahattin University. Contextul în care se desfășoară proiectul este legat de necesitatea de a oferi oportunități de învățare pentru elevi și profesori, în format digital. Conform obiectivelor politicii de cercetare și inovare a UE, transferul de informații cât mai curând posibil utilizând tehnologia digitală și colaborativă este o necesitate a digitalizării, iar modernizarea sistemului de învățământ cu noi metode și tehnici este un obiectiv fundamental.În strategiile de cercetare și inovare ale Comisiei Europene, se subliniază importanța inovării în transformarea Europei într-un centru de educație digitală de nivel mondial.O caracteristică importantă a proiectului nostru este impusă de necesitatea de a îmbunătăți abilitățile de gândire în proiectarea unor activități menite sa dezvolte competențele de lucru ale profesorilor și elevilor cu dificultăți speciale de învățare.În acest context, finalizarea cu succes și diseminarea materialelor virtuale sunt direct legate de acest obiectiv. În cadrul proiectului, au fost dezvoltate materiale de instruire virtuală și aplicații propuse si susținute de toți partenerii în egală măsură.
După dezvoltarea celor 4 module de instruire, se va urmări creșterea motivației elevilor, profesorilor și părinților acestora prin utilizarea platformei de e-learning: https://speciallydigitalised.anadolu.edu.tr/.Un aspect important este faptul că după parcurgerea de către elevi și profesori a platformei de e-learning, aceștia vor obține certificarea în format digital.
Aspectele discutate în cadrul întâlnirii transnaționale de proiect au fost cele legate de stadiul realizării celor 3 produse intelectuale ce urmează a fi realizate în cadrul proiectului mai sus menționat, respectiv crearea unui curriculum pentru profesori și a unei Strategii de formare a profesorilor care lucrează cu elevi cu nevoi speciale care va cuprinde:,,Educația copiilor cu nevoi educaționale speciale din perspectiva orientării în carieră,, , ,,Modalități de gestionare a colectivelor de elevi cu nevoi educaționale speciale,, – Coordonator Casa Corpului Didactic ,, Spiru Haret,, Iași în parteneriat cu Istanbul ZAIM-Sabahattin University. Astfel pe agenda întâlnirii au figurat prezentări ale platformei de e-learning, a celor 4 module de instruire, precum și a manualului profesorului pentru instruirea online a elevilor. Crearea acestora au scopul de a asigura consilierea profesorilor în implementarea eficientă a instruirii online pentru elevi și îmbunătățirea setului de instrumente de învățare electronică pentru elevii cu nevoi speciale pentru a accesa platforma de învățare online și pentru a participa activ la procesul de învățare.
Mai multe informatii sunt disponibile pe pagina web a proiectului care include și platforma de e-learning a acestuia: https://speciallydigitalised.anadolu.edu.tr/.
Mai multe informații în curând pe pagina Casei Corpului Didactic ,, Spiru Haret,, Iași, a declarat Directorul Casei Corpului Didactic, Profesor Silviu Iordache Iași, Managerul proiectului.