Primarul Mihai Chirica, disperat să rezolve traficul din Bucium! Pe viteză, de ochii votanților, promite un nou drum – FOTO

de: Alexandra MAISNER
02:00, 02 dec. 2023

Edilul Iaşului, Mihai Chirica, disperat să rezolve problema cu traficul din Bucium, a început să promită electoratului construirea unui nou drum

Primarul Iaşului caută soluţii pentru decongestionarea traficului infernal din oraş, inclusiv din zona Bucium. De frica protestelor oamenilor care s-au săturat să petreacă ore în şir într-un oraş sufocat de circulaţia rutieră, acesta s-a apucat să le promită ieşenilor proiecte de anvergură ce au ca subiect construirea unor străzi noi, a unor poduri şi pasaje. Însă acestea se vor dovedi, ca şi până acum, doar nişte promisiuni electorale. De când ocupă scaunul de primar al Iaşului, Mihai Chirica nu a construit nicio stradă nouă şi nici nu şi-a dus promisiunile din campania electorală trecută la capăt.

Mihai Chirica, disperat să rezolve problemele cu traficul din Bucium, promite un drum nou. Strada ar trebui construită lângă pârâul Vămăşoaia

Recent, edilul Iaşului, Mihai Chirica, presat de cetățenii care au ajuns inclusiv în şedinţa de Consiliu Local să-i ceară explicaţii cu privire la situaţia traficului infernal din Bucium, a promis electoratului construirea de drumuri noi. Acesta a omis să specifice că mai multe proiecte de anvergură pe care le-a promis în campania electorală trecută nu le-a realizat. Aici amintim despre construirea celor două pasaje subterane în Podu Roș, în locul celor două pasaje supraterane peste râul Bahlui.

„Includerea în bugetul local al anului 2024 a sumelor necesare pentru crearea de străzi noi în lungul pârâului Vămăşoaia, unde deja am identificat un culoar unde putem să creăm o cale paralelă de defluire şi a unei străzi alternative, care este I. C. Constantineanu. Am mai discutat noi pe marginea ei, e oarecum, cumva, pe coama dealului Bucium, versant estic, care ar putea să fie, de asemenea, o cale de circulaţie alternativă, în special pentru cei care locuiesc pe versantul estic. Vom face, în continuare, demersurile la Ministerul Transporturilor, în ceea ce priveşte subtraversările sau supratraversările căilor ferate.

Sunt lucruri care nu mai depind de noi. Am început un asemenea demers împreuna cu CFR Infrastructură, prin care vrem să ducem strada Cronicar Mustea către strada Manta Roşie, acolo urmând să se construiască un pasaj subteran, dar necesită şi relocarea unor ateliere de reparaţii nefolosite de către CFR, dar foarte utile pentru noi. Până în momentul de faţă, nu avem niciun răspuns din partea dumnealor. Şi, de asemenea, introducerea unor traversări şi subtraversări pe tronsonul de cale ferată între pasajul Socola şi uzina ArcelorMittal, înspre fosta secţie de zincare, deci ieşirea spre Metalurgie care, de asemenea, ar putea fi străpunsă în două locuri, am găsit noi şi sperăm ca în planul de modernizare a căilor ferate să ne apară.

Noi vom continua să propunem acest lucru către Ministerul Transporturilor, pentru a introduce în finanţare. Ne arătăm disponibilitatea să devenim cofinanţatorii acestor investiţii împreună cu Ministerul Transporturilor, în situaţia în care şi dumnealor îşi vor da aprobarea”, a spus edilul Iaşului, Mihai Chirica.

Primarul Iaşului a uitat de promisiunea privind noul stadion

Primarul Iașului, Mihai Chirica, a transmis recent că nu se poate discuta despre construirea unui nou stadion atâta timp cât nu au fost începute lucrările pe șantierul unde va fi construită Sala Polivalentă „Regina Maria”, deși în 2020 transmitea ieșenilor că noul stadion va fi amplasat tot în Moara de Vânt, în apropierea Sălii Polivalente și va fi unul de referință pentru România, cu mult peste Arena Națională, iar ambele proiecte ar fi trebuit să înainteze simultan. Practic, în august 2020, Mihai Chirica anunța că proiectul privind studiul de fezabilitate al Stadionului „Regele Ferdinand I” a fost finalizat și că va avea o capacitate de 24.179 de locuri.

Valoarea de atunci era estimată la 113 milioane de euro. Din punct de vedere arhitectural, acesta trebuia să fie inspirat de geometria coroanei Regelui Ferdinand. În ceea ce privește funcționalitatea sa, Mihai Chirica spunea atunci că locurile pe scaunele destinate publicului general vor fi organizate pe două niveluri de gradene (talonul, cu accesul publicului la cota superioară a acestuia, și balconul, cu realizarea accesului publicului la cota inferioară), cuprinzând zona de tribună est, parțial vest și cele două peluze, nord și sud.

Funcțiunile destinate publicului general vor fi organizate la nivelul parterului (nivelul de acces la talon și balcon), astfel încât fiecare sector să beneficieze independent de grupuri sanitare, zonă de alimentație publică etc. Spațiile aferente publicului VIP vor fi grupate în zona de vest, cu zona de scaune în tribuna vest și 40 de loje organizate pe două niveluri (parter și etaj 1), cu parcare subterană prevăzută la nivelul subsolului, cu zona de foaier și alimentație publică organizată la fiecare nivel VIP – demisol, parter, etaj 1 și etaj 3 – skybar.

În zona de vest (la nivelul subsolului) vor fi grupate spațiile destinate sportivilor și oficialilor, precum zona de lucru media. Însă nimic din ce a promis în 2020 nu a mai fost realizat. Singurele proiecte pe care edilul le-a realizat sunt nesemnificative faţă de promisiunile electorale din 2020.

Primarul Mihai Chirica, disperat să rezolve traficul din Bucium, a apelat din nou la promisiuni, doar de ochii votanților. Acesta a anunţat că vrea să construiască un drum nou, pasaje şi poduri.