Primăria Municipiului Iași a demarat o campanie de identificare și ridicare a autovehiculelor abandonate din oraș. Este nevoie ca această măsură să fie aplicată pentru că, în orașul Iași, există o multitudine de mașini abandonate care încurcă circulația, stochează praful și ocupă alte locuri de parcare care ar putea să fie destinate celor care chiar au nevoie de ele.
Prin campania lansată de Primăria Iași, proprietarii autovehiculelor abandonate au un termen fix de ridicare a mașinilor
Având în vedere creșterea numărului de autovehicule abandonate sau fără stăpân, inclusiv a celor fără plăcuțe de înmatriculare ori înmatriculate în străinătate, se ocupă abuziv domeniul public, adică străzile și locurile de parcare. Astfel, se creează totodată obstacole pentru circulația pietonilor și a altor autovehicule. Primăria Municipiului Iași solicită tuturor proprietarilor acestor autovehicule să le ridice în regim de urgență.
În acest scop, municipalitatea va trimite o solicitare oficială către toate asociațiile de proprietari și locatari pentru ca acestea să aducă la cunoștință proprietarilor autovehiculelor abandonate, prin afiș, la scările de bloc, obligația de a le îndepărta de pe domeniul public.
În cazul în care proprietarii nu își ridică autovehiculele abandonate în termen de 15 zile de la data publicării acestor solicitări de către asociațiile de proprietari, Primăria Municipiului Iași va demara procedurile legale de identificare, ridicare și valorificare a acestora, conform legislației în vigoare.
În luna februarie 2025, un autoturism a fost abandonat pe carosabil în județul Iași, acesta fiind nesemnalizat, fără numere de înmatriculare și fără semnale luminoase pornite.
Iată de ce este nevoie ca mașinile abandonate să fie ridicate
În conformitate cu prevederile legale, deținătorii acestor autovehicule au obligația de a le muta, întrucât acestea ocupă ilegal locuri de parcare sau spații publice într-un oraș cu un număr considerabil de autovehicule, aproape 200.000, și un trafic oricum aglomerat.
Mai mult, acestea degradează aspectul urban și creează probleme de igienă și siguranță, afectează circulația pietonilor și a celorlalte autovehicule și accesul echipajelor de intervenție. În plus, acestea sunt o sursă de poluare vizuală și ambientală.
Aceste somații transmise de primărie reprezintă un apel la responsabilitate civică și legală. Scopul principal al primăriei nu este de a sancționa cetățenii, ci să rezolve pe cale legală și amiabilă o problemă care afectează întregul oraș.
O situație neplăcută s-a petrecut în trecut la Aeroportul Internațional din Iași, unde zeci de mașini au fost abandonate de ucraineni, iar Primăria Municipiului Iași a fost nevoită să le ridice.
Cei care au nevoie de informații suplimentare, proprietari sau cetățeni, pot contacta Primăria Municipiului Iași la numărul de telefon 0232. 267.582, interior 182, sau la adresa de e-mail marius.parpalita@primaria-iasi.ro/informatii@primaria-iasi.ro.
Campania lansată de Primăria Iași este o inițiativă care ar fi trebuit să fie abordată de mai mult timp, pentru ca poluarea din oraș să se micșoreze, și, mai mult de atât, locurile de parcare să nu mai fie ocupate inutil. Într-un oraș în care locurile de parcare sunt o problemă tot mai mare, această campanie este absolut necesară.
Ha ha , ce gluma bună.
Aceeași știre, în fiecare an.
Acuma vreo 3 4 ani era numit Marius Parpalita șef aici, rupea cu anunțul, curăța tot de mașini parcate…
Și acuma sunt în Nicolina abandonate vreo 12 mașini….
Dar na băiatul dacă juca fotbal cu Mihăiță Imobiliare, putea spune ce vrea, l a controlat cineva?
Nu?
Și acuma o luam de la capăt?
Huoooooo
Numai capabili în PMI.
Oare mai este Parpalita în primărie?