Primăria a dat 15.000 de euro pentru brandul Iașului! Doar cele 4 litere au costat 10.000 de euro- FOTO
Brandul Iașului a costat 15.000 de euro, conform celor care au conceput proiectul prezentat la Palatul Braunstein. Doar desenul cu cele patru litere ”IAȘI” au costat 10.000 de euro, restul fiind alocat pe prezentare, servicii de catering și altele. Conceputul și prezentarea au fost deja criticate de personalitățile din Municipiul Iași, care au evidențiat lacunele celor care au realizat proiectul.
Noua identitate vizuală a Municipiului Iași a fost lansată cu fast zilele trecute la Palatul Braunstein din zona centrală a orașului. Proiectul a fost conceput de Asociaţia de Management al Destinației Turistice Iași şi a regiunii Moldova, asociație care s-a autointitulat ”Destination Iași”. Aceasta a creat noul brand al Iașului, proiect prezentat în prezența șefilor Primăriei Iași, a Consiliului Județean, dar și a altor oficialități.
Primăria a dat 15.000 de euro pe brandul Iașului
”Destination Iași” reprezintă o asociere între Primăria Iași, Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi și Aeroportul Iași. Noul brand a fost creat în colaborare cu municipalitatea și agenția de design și strategie ”Namogo”, împreună cu fotografi, copywriteri, ilustratori și alți membri ai comunității creative din Iași, conform prezentării celor de la ”Destination Iași”. Prezentarea celor 4 litere a costat 15.000 de euro, conform lui Mihai Bulai, reprezentantul Asociației și lector univ. dr. la Facultatea de Geografie si Geologie din cadrul Universității ”Cuza”. Din această sumă s-au alocat 10.000 de euro pentru conceperea proiectului, restul de 5.000 de euro fiind pentru servicii conexe.
”Cu totul a ajuns la 15.000 de euro. Proiectul a fost de 10.000 de euro, restul fiind pentru alte servicii. Sută la sută s-a plătit din contribuția hotelierilor, taxa de oraș. Depinde cum se pune problema, dacă a plătit primăria sau a fost din taxa pe oraș”, a spus Mihai Bulai.
Taxa pe oraș ar fi de 0,75 la sută din tarifele de cazare la hotelurile din oraș.
Critici pentru cei care au făcut brandul Iașului. ”Nu cunosc istoria orașului”
Și, totuși, conceptul celor patru litere a fost criticat de oamenii din mediul universitar. Conf.univ.dr. Vasile Cotiugă, profesor în cadrul Universității ”Cuza”, a scos la iveală o serie de aspecte false prezentate de cei de la ”Destination Iași”, asociația care a conceput identitatea de brand a orașului Iași și care a fost prezentată cu fast la Palatul Braunstein din zona centrală.
”M-am uitat să vad ce și cum promovează Iașiul. De nu m-aș fi uitat! Amatorism cras, banalități. Fraze goale de conținut, cu informații istorice precare sau chiar false. Propoziții parcă adunate din caietele cu amintiri din clasa a VIII-a, celebrele oracole din anii comunismului. Și ne mai mirăm de ce suntem numiți moldoveni. Din păcate, numele a devenit un substantiv comun care desemnează superficialitate, lene, dezinteres etc”, a spus Vasile Cotiugă.
Bazaconii prezentate de ”Destination Iași”
Cadrul universitar a arătat că cei de la Asociația ”Destination Iași” nu cunosc deloc istoria municipiului și că s-au inspirat de pe internet cu informații eronate.
”Dacă urci Copoul … «Dacă întorci capul spre dreapta, vei vedea statuia lui Mihai Eminescu, poetul național al României. Dacă ai chef să explorezi în continuare alte locuri faine pe care acest cartier le are de oferit, ai noroc. Sunt multe de văzut! Aici ai să găsești cel mai vechi monument din România: Obeliscul cu Lei. Coloana de piatră înaltă de 15 metri, susținută de patru lei, simbolizează cele patru puteri europene care au recunoscut independența României». Cum să te creadă autorii dacă le spui că spun bazaconii despre Monumentul Regulamentului Organic…. Dar așa se întâmplă când doar Wikipedia îți este sursă de documentare”, a arătat Vasile Cotiugă.
Informații eronate prezentate de asociația care a creat brandul Iașului
”Și …prostioarele continuă: «că Palatul universitar din Copou e construit în 1860 (a fost construit între 1893 și 1896); că Iașul a fost capitala Principatului Moldovei între 1564 și 1862 (a fost reședință domnească); că Palatul de Justiție și Administrație a fost construit între 1906 și 1925 pe ruinele Curții Regale Medievale (1434) și ale Palatului Regal (1806) (nu vorbim de curte sau palat regal la Iași, ci de Curtea domnească și Palatul domnesc); că Piața Unirii prezintă trei stâlpi ai națiunii». Cum să vezi această descriere dacă nu ca pe o reminiscență protocronistă din anii ’80 ai secolului trecut?”, a mai spus profesorul Vasile Cotiugă.
Vasile Cotiugă: ”Prostia aia e identitatea de brand a Iașului?”
Conf. univ. dr. Vasile Cotiugă a arătat că noul brand al orașului nu este nici pe departe identitatea municipiului, așa cum au dat de înțeles cei care l-au făcut.
”Am aflat că a fost și o lansare. Se întreba cineva, care a fost prezent: «prostia aia prezentată și udată cu multe laude, mâncare și băutură era identitatea de brand a Iașului?». IAȘI scris cu niste litere groase?”, a concluzionat Vasile Cotiugă.
Pe de altă parte, Mihai Bulai a evitat să comenteze criticile lui Vasile Cotiugă.
”Nu am văzut criticile. Dar este un lucru pozitiv, atunci arată că este interesat de Iași”, a replicat Mihai Bulai.
Noul brand al Iașului va fi utilizat pe materialele de promovare ale urbei.