Pretențiile absurde ale lui Maricel Popa în legătură cu drumul Iași – Suceava. Marius Dangă: „A lăsat acest proiect la 0,6 la sută din gradul de implementare!“
Falimentarul Maricel Popa s-a apucat de decopertat asfaltul, cu mâinile goale, de pe drumul Iași – Suceava. Acesta aduce acuzații grave actualei conduceri a CJ Iași, pretinzând că axa rutieră strategică din regiunea de nord-est este un proiect realizat în bătaie de joc. În timpul în care acesta era președinte al CJ Iași a realizat doar 0,6 la sută din proiect
Neînțelegerile politice scot la iveală problemele unui proiect de mult tărăgănat. Senatorul Maricel Popa acuză Consiliul Județean (CJ) Iași de proasta execuție a drumului Iași – Suceava și de calitatea proastă a materialelor folosite. Vicepreședintele CJ Iași oferă asigurări precise cu privire la calitatea drumului și la recepția acestuia. Stratul de binder pe care Maricel Popa îl rupe cu mâna din drumul județean este o soluție provizorie pentru a menține circulația pe anumite porțiuni de drum.
Încă o acuzație nefondată a senatorului Maricel Popa în legătură cu drumul Iași – Suceava
Câteva nereguli semnalate de Maricel Popa cu privire la axa I Iași – Suceava scot la iveală proasta gestionare a proiectului încă de pe vremea când acesta era președintele CJ Iași.
„Știm lucrurile acestea care sunt pe lotul I în monitorizare și ele vor arată foarte bine la final. Domnul Popa a lăsat acest proiect la 0,6 la sută din gradul de implementare, la momentul la care am luat contractul, iar noi ne apropiem pe primele două loturi de finalizarea proiectului. În perioada următoare vom pregăti una dintre recepții. De asemenea, ne-a lăsat fără contract de asistență tehnică. A trebuit să refacem toată licitația“, precizează vicepreședintele CJ Iași, Marius Dangă.
CJ Iași încă repară greșelile lui Maricel Popa. Drumul din localitatea Prisăcani a fost tot o promisiune politică a senatorului, dusă la bun final de către actualul CJ Iași. În comunele unde acesta a putut specula și politiza, Maricel Popa nu a făcut rabat de la acuzații, indignare și exagerare.
Pentru a dramatiza situația, senatorul Maricel Popa s-a apucat de decopertat asfaltul și de cărat bucăți din acesta, acolo unde lucrările nu sunt finalizate. Deși nu a făcut nimic din postura de președinte al CJ Iași, falimentarul Maricel Popa atrage atenția asupra unor probleme inexistente, mediatizând totul într-un circ politic josnic și degradant.
Soluții pentru finalizarea axei rutiere strategice I din regiunea de nord-est
Pentru tronsonul de drum de 2 km, situat în localitatea Potângeni există o soluție tehnică optimă ce urmează să fie executată de către constructor. Porțiunea de drum se află pe un teren alunecos, astfel că s-a ajuns la implementarea unui sistem de drenat longitudinal, de tip Gabbiondren.
Acest sistem ajută la o rezistență mai bună la sarcinile externe, în diverse condiții de utilizare, rezistență la abraziune, rezistență mare la impact și o durată de viață de peste 50 de ani. Costurile de întreținere pentru un astfel de sistem sunt aproape inexistente.
Locuitorii din Potângeni s-au plâns în repetate rânduri de calitatea drumului și de faptul că, pe timp de noapte, semaforul nu funcționează. Reprezentanții CJ Iași au precizat că bateria semaforului a fost furată de 23 de ori, până în prezent. Aceștia au recurs la scoaterea bateriei pe timp de noapte, întrucât altă variantă sigură nu există momentan.
„Astăzi am fost anunțat că ieri a fost termenul final de contestații, chiar astăzi semnăm contractul pentru asistența tehnică ca să putem continua acele tipuri de lucrări care nu pot fi făcute fără asistență tehnică în teren“, declară Marius Dangă, vicepreședinte al CJ Iași.
Reprezentanții CJ Iași dau asigurări precise că drumul Iași – Suceava va fi recepționat numai atunci când toate lucrările corespund proiectului.