Petru Movilă, preşedintele Partidului Mişcarea Populară filiala Iaşi, a făcut declarații cu privire la soluțiile pe care dorește să le propună. Acestea fac referire la rezolvarea problemelor legate de transportul din Zona Metropolitană ieșeană.
„Pentru transportul din Zona Metropolitana, sunt cateva solutii ce le voi propune pentru a fi realizate imediat.Unele tin de Primaria Iasi, iar altele de Consiliul Judetean, CNAIR si CFR Calatori si CFR Infrastructura.
1. Pentru Consiliul Judetean, sunt necesare urmatoarele proiecte:
-Traseul Tehnopolis-Intersectie Sos. de centura cu Dj 248 Iasi-Vaslui , trebuie 2 benzi pe sens, adica Rond CUG-Lunca Cetatuii.
– Rond Dancu-pana la intrarea in Holboca, 2 benzi pe sens, DJ 249 A
– Holboca-Tomesti, pana in centru, la intersectia cu DN 28.
– DJ 249, Sculeni-Golaiesti, Ungheni-Holboca.(pe acest drum se poate dirija tot traficul greu care pleaca spre sud. Poate fi dirijat Holboca-Tomesti, Albita-Crasna, pe drum national si se evita aglomerarile de transport de pe C.A. Rosetti-T.Vladimirescu-Bd.Chisinau-Tomesti.
2. CNAIR
– soseaua de centura trafic usor, Uricani-Cicoarei-Nicolina.
– De la calea ferata de centura de la Coca-Cola si pana in centrul localitatii Tomesti, intersectia cu DJ 248 D, trebuie create 2 benzi pe sens pe DN 28.
-trebuie abandonata definitiv varianta de sosea de centura trafic greu de la Lunca Cetatuii-bd Poittiers-Sos.Trei Fantani.De comun acord intre Primaria Iasi si CNAIR, trebuie demarat un nou studiu de fezabilitate pentru o noua varianta de sosea de centura care sa porneasca de la intersectia DJ 248 cu sos de centura si sa ajunga in DN 24, in zona localitatii Poieni.(scoatem traficul greu din zona Bucium)
3. CFR Calatori si CFR Infrastructura. Impreuna cu administratiile locale, Iasi, Letcani, Tomesti, Holboca si Ciurea pot realiza o varianta initiala de tren metropolitan, cu 3 trasee independente de functionare.
a) Iasi- Letcani cu opririle corespunzatoare.
b) Iasi- Ciurea.
c) Iasi Holboca-Cristesti.
Datorita prticularitatilor, pe cele 3 tronsoane se poate face un grafic de circulatie diferit si de asemenea se vor amenaja corespunzator statiile de oprire, cu acces pietonal si auto, precum si cu parcari.Acest pachet de proiecte si responsabitati este o parte din solutiile de transport din Zona Metropolitana.Cert este ca doar prin cooperare si parteneriat se poate realiza”, a scris Petru Movilă.