Precizări importante pentru elevii-candidați, din Iași, la Evaluarea Națională 2022
Date și precizări importante pentru tinerii candidați, din Iași, la Evaluarea Națională 2022. Acestea implică structura subiectului la disciplina Limba și literatura română pentru absolvenții clasei a VIII-a. Ministerul Educației și Inspectoratul Școlar Județean Iași reliefează că variantele de subiect sunt construite astfel încât itemii să măsoare gradul de formare/dezvoltare a competențelor prevăzute în programa de examen
Pecizări pentru candidații de la Evaluarea Națională (EN) 2022, de la Iași! Totul face referire la structura subiectului la disciplina Limba și literatura română pentru absolvenții clasei a VIII-a. Ministerul Educației și Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Iași reliefează că variantele de subiect sunt construite astfel încât itemii să măsoare gradul de formare/dezvoltare a competențelor prevăzute în programa de examen. Subiectele pentru Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a la disciplina Limba și literatura română se realizează în conformitate cu programa de examen aprobată prin Ordinul Ministrului Educației (OMEN) nr. 3237/2021.
Programa de evaluare are la bază Programa Școlară la disciplina Limba și literatura română, clasele V-VIII, aprobată prin OMEN nr. 3393/2017. Detalii complete despre acest aspect pot fi analizate AICI.
Precizări pentru elevi din Iași, la Evaluarea Națională 2022
De reliefat că la EN, la proba de Limba și literatura română (după simularea din luna februarie 2022), la Iași, 4.797 din totalul celor 7.381 de elevi prezenți au obținut note egale sau mai mari decât 5.00, reprezentând un procent de 64.99 la sută promovare. În ceea ce privește proba de Matematică, numărul elevilor care au obținut note mai mari sau egale cu 5.00 este de 3.142 din totalul de 7.354 elevi prezenți, cifră care reflectă un nivel de 42.72 la sută al promovării. Diferența de 22.27 la sută dintre cele două probe reprezintă o nefericită constantă, dar și un reper pentru profesorii de Matematică în ceea ce privește intervenția pedagogică prioritară din perioada următoare.
Abordată pe tranșe de notare, situația promovării reflectă o tendință descendentă a tranșelor de note obținute la Matematică, pornind de la nota 5.00, din ce în ce mai puțini elevi reușind să rezolve cerințele care sunt asociate pragurilor superioare de notare. Pentru o proporție semnificativă a elevilor este necesară, așadar, intervenția pedagogică ameliorativă în zona standardelor minime de competență Matematică.
La disciplina Limba și literatura română, tranșele de note sunt distribuite echilibrat din punct de vedere procentual pentru intervalele de note situate între 5.00 și 8.99
La disciplina Limba și literatura română, tranșele de note sunt distribuite echilibrat din punct de vedere procentual pentru intervalele de note situate între 5.00 și 8.99, însă cu un număr ridicat, de asemenea, al elevilor care necesită măsuri remediale pentru a atinge pragul notei de promovare.
De remarcat, în această analiză, este și relativa egalitate dintre cele două discipline în ceea ce privește tranșa notelor situate între 9.00-9.99, precum și faptul că numărul notelor de 10 obținute la Matematică este net superior numărului de note maxime obținute la Limba și literatura română – 41 de note de 10 la Matematică, 2 note de 10 la Limba și literatura română. Diferența procentuală dintre elevii din mediul urban care au obținut note mai mari sau egale cu 5.00 și elevii din mediul rural este de 42.64 la sută. Din punct de vedere numeric, 2.120 din totalul de 3.338 de elevi prezenți la ambele probe în mediul urban au promovat ambele probe, în timp ce doar 821 de elevi din totalul de 3.932 prezenți la ambele probe au promovat în mediul rural.
Aceste precizări importante pentru elevii-candidați, din Iași, la Evaluarea Națională 2022 vin în contextul rezultatelor slabe obținute de aceștia.