Poliția de Frontieră nu reușește să cumpere o barcă de 70.000 de euro! Licitația a fost anulată de două ori

de: evelina.chitoroaga
02:00, 27 oct. 2020

Poliția de Frontieră a anulat de două ori licitația pentru achiziția unei ambarcațiuni necesare pentru activitățile de patrulare. Operatorii economici nu s-au arătat interesați de contractul în valoare de 70.000 de euro. Procedura va fi reluată în perioada următoare

Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră (ITPF) Iași a încercat de două ori să achiziționeze o ambarcațiune de patrulare. Recent, a fost anulată a doua licitație după ce nu s-au prezentat ofertanți. Autoritatea contractantă a stabilit o prevedere bugetară de aproximativ 70.000 de euro. Cel mai probabil, procedura va fi reluată în perioada următoare. Conform cerințelor tehnice, ambarcațiunea trebuia să atingă o viteză minimă de 50km/h și să aibă o autonomie de minimum 2 ore. Ambarcațiunea va fi dotată cu aparatură de navigație și comunicații, radiotelefon, binoclu, sonar și instalație de avertizare optico-acustică.

„Ambarcațiunea va fi dotată astfel încât să permită utilizarea acesteia pentru supravegherea frontierei de stat pe apă, precum și în scopuri didactice, tehnica urmând să contribuie la familiarizarea polițiștilor de frontieră cu modul de utilizare în activitatea specifică. Mijlocul naval va fi folosit pentru pregătirea atât a polițiștilor de frontieră din România, cât și din Republica Moldova. Utilizarea facilă a echipamentelor de bord va permite pregătirea polițiștilor în paralel cu supravegherea frontierei de stat atât pe timp de zi, cât și pe timp de noapte. Aceasta va fi utilizată pe râul Prut, unde adâncimile apei variază foarte mult pe distanțe mici”, se arată în obiectivul investiției.

A fost alocată suma de 130.000 de euro, pentru întreținerea parcului auto

Totodată, Poliția de Frontieră a alocat fonduri și pentru întreținerea parcului auto folosit pentru activitățile specifice din zona granițelor. Pe data de 05.11.2020 este programată licitația pentru achiziția serviciilor unui atelier auto omologat. Prevederea bugetară a licitației este de 640.000 lei, fără TVA, aproximativ 130.000 de euro.

„Serviciile de reparații și întreținere auto vor fi efectuate de prestator în unitățile service ale acestuia de pe raza teritorială a unităților subordonate ITPF Iași, care se vor afla pe o rază teritorială de maximum 100 de kilometri distanță față de sediul ITPF Iași, autoritatea contractantă neavând posibilitatea asigurării deplasării autovehiculelor pe distanțe mari. De asemenea, vor fi reparate/întreținute și autovehiculele care vor intra în patrimoniul ITPF Iași și nu sunt cuprinse în actuala procedură, în condițiile legii”, se arată în caietul de sarcini.

Banii vor fi cheltuiți prin intermediul unui acord-cadru. Service-ul va fi asigurat pentru un număr de 20 de autovehicule marca Land Rover.
Defecțiunile trebuie remediate de câștigătorul licitației în termen de 3 zile de la data emiterii notei de comandă, în condițiile în care prestatorul are piesele necesare în stoc. În caz contrar, termenul este extins la 7 zile.