PNL și-a sabotat candidatul în favoarea lui Călin Georgescu. Au crezut că duce campania în derizoriu în defavoarea propriului candidat
ANAF a descoperit într-un control după anularea alegerilor prezidențiale că una dintre cele mai importante campanii pe TikTok a lui Călin Georgescu a fost plătită de către PNL, conform snoop.ro, care citează surse confidențiale.
Informația a fost confirmată pentru jurnaliștii care au realizat ancheta din discuțiile și corespondența purtată chiar cu firma angajată de PNL, Kensington Communication, care a gândit campania.
Firma a plătit 130 de influenceri cooptați pe platforma FameUp, dar susține că numele campaniei a fost schimbat fără voia firmei sau a partidului. Astfel, firma plătită de PNL spune că „hashtag-ul ales de companie a fost #echilibrusiseriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp.
Cei 130 de influenceri cooptați de compania Kensington Communication, angajată de PNL
Cei 130 de influenceri cooptați de compania Kensington Communication, angajată de PNL și care s-a folosit de platforma FameUp, au lansat în luna noiembrie 2024, înaintea alegerilor prezidențiale, o campanie intitulată #EchilibrușiVerticalitate. Influencerii au primit un scenariu și au transmis într-un video, către public, calități ale unui viitor președinte, fără să-l numească.
Numai că, în integralitatea ei, campania #EchilibrușiVerticalitate a fost creată pentru Călin Georgescu, se susține într-un document desecretizat al CSAT și într-un raport al al Expert Forum.
Campania a adunat 2,4 milioane vizualizări, „unde influenceri îl descriu după un script copy-paste pe Călin Georgescu, fără a-l nominaliza, dar folosind caracterizările pe care și le face chiar el”, susține Expert Forum.
Promovarea s-a derulat în luna noiembrie, cu câteva săptămâni înainte de alegeri. Campaniile n-au fost marcate drept publicitate politică.
La cererea Autorității Electorale Permanente (AEP), ANAF a investigat finanțarea mai multor acțiuni de promovare pe social media, în campania electorală pentru alegerile prezidențiale.
Bani de la firma PNL către FameUp
Kensington Communication SRL a plătit către platforma de influenceri FameUp peste jumătate de milion de lei:
- 243.877 RON – 09.10.2024
- 130.639 RON – 23.09.2024
- 121.863 RON – 11.09.2024
La rândul său, PNL a plătit către Kensington Communication SRL suma de 1.017.098 RON, în data de 6 noiembrie 2024, a scris Gândul.
În acel moment, nu se știa încă ceea ce ANAF a descoperit după cercetările pornite în momentul anulării turului 2: că una dintre cele mai importante campanie pe TikTok a lui Călin Georgescu a fost plătită de către Partidul Național Liberal.