Pijamale ce dau senzații tari, gândite de o tânără din Iași. Cum ai reacționa dacă ți-ai vedea iubita îmbrăcată așa la lăsatul serii? – Foto real
Ioana Căbuz a înființat afacerea cu pijamale de lux în anul 2020, după ce a muncit 14 ani în marketing-publicitate. Produsele sunt realizate din cupro, un material mătăsos, adus din Turcia. Cea mai scumpă cămașă de noapte costă 110 euro, iar tânăra antreprenoare spune că afacerea a „prins” la public. Acum se vând în jur de 300 de bucăți pe lună
Ideea de afaceri a tinerei din Iași Ioana Căbuz, care vinde pijamale de lux, a avut succes mai ales în rândul femeilor care vor altfel de produse față de cele existente deja pe piață. Brandul „Solluna” a fost lansat în iulie 2020, după aproximativ un an și jumătate de planificare. Investiția inițială este de 30.000 de euro, bani provenind din economii și credit la bancă. Cămășile de noapte sunt realizate din cupro, un material mătăsos, care rezultă din resturile de bumbac și are proprietățile acestuia. Ioana Căbuz spune că ideea de a avea o astfel de afacere este una personală.
„Alegerea categoriei de pijamale este o preferință personală și vine dintr-o pasiune pentru ritualurile ce țin de somn, de odihnă, de petrecut timp acasă, de spațiu privat, de calm și liniște. Pijamalele joacă un rol foarte important în acest spațiu al lui «acasă» și cred că este important ca și acestea să fie niște haine frumoase, plăcute la atingere, în care să ne simțim bine. Este felul în care ne petrecem cel puțin o treime dintr-o zi, prin urmare eu zic că merită toată atenția noastră”, susține Ioana Căbuz.
Tânăra din Iași Ioana Căbuz a investit economiile într-o afacere cu pijamale de lux care se vând ca pâinea caldă
Antreprenoarea în vârstă de 36 de ani susține că impactul asupra pieței a fost unul timid la început, însă în scurt timp tot mai multe cliente au vrut să achiziționeze produsele fabricate în Iași.
„Industria de fashion este gigantică, prin urmare impactul unui business de antreprenoriat local, mai ales ca al nostru, care nu și-a propus o investitie mare, este infim. Dar cred că și o astfel de afacere își are locul pe piață și într-adevăr a «prins» la acel public care caută o alternativă la produsele oferite de marile companii, un public care vrea să cumpere produse de calitate gândite și realizate local de oameni pasionați”, mai spune Ioana.
Designul pijamalelor este realizat de Ana Alexe, designer român, iar materialele sunt aduse din Turcia. Toate produsele „Solluna” sunt manufacturate la Iași de către Katty Fashion, un partener care a susținut de la început afacerea.
„E o relație pe care o apreciez foarte mult. Sper să mai aibă răbdare cu începutul nostru care înseamnă tiraje mici, de maximum 300 de bucăți”, mai spune Ioana Căbuz.
Domeniul confecții este unul unde s-au înregistrat cele mai mari fluctuații de personal în ultimii ani.
Cel mai scump produs marca „Solluna” costă 110 euro și este fabricat din cupro, un material mătăsos
Astfel, pentru fiecare model se fac 50 de bucăți, pentru cele 6 modele de rochii de noapte, care se vând neașteptat de bine. Acestea sunt fabricate în două culori, roz și alb, fiind produse de bază, dar sunt produse și câteva accesorii, precum măștile de dormit sau elastice de prins părul.
„Oamenii aleg produsele noastre din diverse motive. Preferința pentru designurile deosebite, pentru calitatea materialelor și a cusăturilor sau pentru valorile după care ne conducem afacerea. Până acum am făcut fiecare pas în business cu responsabilitate, ne-am ales parteneri care oferă calitate, cu care am simțit că suntem pe aceeași lungime de undă și am refuzat să intrăm în goana după cel mai mic preț”, mai spune antreprenoarea care a muncit 14 ani în domeniul marketing-publicitate.
Cel mai ieftin produs este 5 euro, un elastic de păr, și cea mai scumpă rochie de noapte este 110 euro.
Tânăra antreprenoare din Iași și-a propus ca în anul 2021 să înregistreze o cifră de afaceri de 10.000 de euro
Antreprenoarea din Iași spune că deși a înființat afacerea de aproximativ un an, totul a fost o provocare. Și-a propus ca în anul 2021 să ajungă la o cifră de afaceri de 10.000 de euro.
„Finanțarea fiecărei etape a fost o provocare, nu-mi vine să cred nici acum că am reușit. Anul 2020, anul lansării, a avut doar 6 luni și am avut o cifră de afaceri de 3.500 de euro. În 2021 ne propunem să ajungem la 10.000 euro prin pătrunderea pe platformele de e-Commerce de fashion din Europa”, mai spune Ioana Căbuz.
Pijamalele au fost obiectele vestimentare preferate în anul 2020, chiar în noaptea de Revelion înlocuind rochiile de lux pentru care ieșencele dădeau sute de euro. Astfel, pijamalele personalizate au fost un must-have în noaptea dintre ani.