Prima pagină » Actualitate » Petru Movilă, președintele PMP Iași, despre respingerea studiului de fezabilitate a autostrăzii A8: „Consecinţa prostiei, ignoranţei şi a corupției din sistem”
Petru Movilă, președintele PMP Iași, despre respingerea studiului de fezabilitate a autostrăzii A8: „Consecinţa prostiei, ignoranţei şi a corupției din sistem”

Petru Movilă, președintele PMP Iași, despre respingerea studiului de fezabilitate a autostrăzii A8: „Consecinţa prostiei, ignoranţei şi a corupției din sistem”

31 aug. 2021, 20:20,
BZI.ro, în Actualitate

Președintele Partidului Mișcarea Populară Iași, Petru Movilă, a transmis astăzi, 31 august 2021, că este inadmisibil faptul că s-a respins studiul de fezabilitate a autostrăzii A8 pe tronsonul Ungheni – Iași – Tg. Mureș.

„Este inadmisibil ceea ce s-a întâmplat astăzi prin respingerea studiului de fezabilitate de către CNAIR. S-a ajuns în această situaţie şi pentru faptul că cei din CNAIR din ministerul Transporturilor au fost ignoranţi, nepricepuţi şi mai ales au sabotori permanenţi ai acestui proiect. În condiţiile în care fiecare etapă din proiect pe care firma de consultanţă trebuia să-l realizeze, avizata şi armonizata de beneficiar şi proiectant, cu atât mai mult nu înţeleg cum au fost avizate etapele din proiect până la acest moment astfel încât să ajungem la concluzia că proiectul trebuie respins. Nu înţeleg ce au făcut toţi cei care au avut atribuţii şi responsabilităţi pe acest proiect, inclusiv observatorii onorifici sau mai puţin onorifici. Ar trebui că ministrul Drula, că parlamentarii USR în special şi PNL să aibă reacţii serioase şi să plece acasă. Să aibă reacţii serioase la ministru şi la premier.

Să ceară eliberarea din funcţie a celor care au sabotat permanent acest proiect şi care ne arată faptul că încă odată Iaşul şi Moldova sunt doar obiecte şi subiecte de campanie. Chiar dacă nu se exclud una cu cealaltă, A7 cu A8, autostrada Bacău – Oneşti – Braşov. Singurul proiect pe care sunt rateuri şi trageri de timp este proiectul autostrăzii Unirii Ungheni – Iaşi – Tg. Mureş. Cu atât mai ruşinos este faptul că pentru A7 Rădăuţi – Suceava se semnează certificate de urbanism pentru investii iar noi la Iaşi, Moldova nu avem un nenorocit studiu de fezabilitate. Aceasta din cauza faptului că parlamentarii puterii nu fac decât să înjure municipalitate şi CJ pentru proiecte. Toţi ieşenii ar trebui să se ducă să le bată obrazul. Încă o ruşine avem pentru Iaşi şi pentru toată regiunea Moldovei. Consecinţa prostiei, ignoranţei şi a corupției din sistem”, a transmis Petru Movilă, președintele PMP Iași.

Studiul de fezabilitate a Autostrăzii A8, respins

Studiul de Fezabilitate a Autostrăzii 8 a fost respins pe tronsonul Tg. Mureș – Tg. Neamț. Se pare că buna Guvernare formată din PNL-USR-PLUS are din nou consecințe asupra regiunii Moldovei. Până în momentul de față, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă nu a avut nicio reacţie în acest sens.

Visul prin care regiunea Moldova va avea parte de investiţii serioase în infrastructură pare că se îndepărtează. De altfel, guvernanții au anunţat de mai multe ori că A8 va fi implementată în cel mai scurt timp.

Proiectul a fost respins atât din punct de vedere calitativ cât şi din punt de vedere cantitativ. CNAIR a formulat mai multe observații, cuprinse într-un document de 27 pagini! De altfel, Petru Movilă, președintele PMP Iași şi cel care a inițiat Legea Autostrăzii Unirii A8, a arătat, în trecut, că proiectul trebuie finalizat cât mai repede, pentru a se putea obține și finanțarea lucrărilor de execuție.

„Este bine că sunt variante de traseu, dar, în timpul cel mai scurt, firma trebuie să prezinte o singură soluție. E important ca aceste studii să fie gata, pentru că, în orice moment, pot apărea variante legate de finanțare și trebuie să fim pregătiți cu aceste documente. Faptul că, de la apariția legii, sunt mai bine de 2 ani, timp în care se puteau face studiile, aspecte corelate cu afirmațiile unor politicieni că, dacă le-am fi avut gata, A8 putea intra la finanțare în totalitate prin PNRR, ne arată că trebuie să ne mișcăm repede. Fie prin PNRR, fie prin fondurile europene de pe urma exercițiului financiar 2021-2027, trebuie să trecem la construcția autostrăzii”, a spus Petru Movilă.

Comments are closed.