Peste 58 de mii de buletine emise la DLEP Iași în primele 10 luni din 2021. Mii de ieșeni din străinătate au cerut noi documente în plină pandemie

de: Redacția BZI
02:00, 09 nov. 2021

Un raport din primele 10 luni din 2021 arată că Direcția Locală de Evidență a Persoanelor Iași a emis peste 58 de mii de noi acte de identitate. Față de perioada similară din 2020, numărul de documente este mult mai mare la Direcția subordonată municipalității ieșene. Mii de elevi și studenți ajunșți în Iași au primit documente noi de la DLEP

În primele 10 luni din 2021, la Direcția Locală de Evidență a Persoanelor Iași (DLEP) au fost depuse peste 58 de mii de solicitări privind eliberarea unor noi cărți de identitate. Cele mai multe solicitări au vizat emiterea unor noi documente privind eliberarea unui nou act de identitate. Direcția din subordinea Primăriei Iași a eliberat mai multe documente față de perioada anului 2020, conform ultimului raport oficial.

„Serviciul de Evidență a Persoanelor Iași deservește 590.000 de locuitori din municipiul Iași, dar și din 26 de comune arondate. În primele 10 luni, la Serviciul de Evidență a Persoanelor Iași am înregistrat un număr de 58.500 de cereri pentru eliberarea unui act de identitate sau a unei vize de reședință”, a menționat Marius Bodoga, directorul DLEP Iași.

Mai multe cereri pentru noi buletine ajunse la DLEP Iași în 2021

Conducerea DLEP Iași a arătat și câte documente au vizat eliberarea de cărți noi de identitate și câte au fost provizorii, conform cererilor depuse în perioada ianuarie-octombrie 2021.

„Din cele 58.500 de cereri înregistrate la DLEP, 47.701 au fost pentru cărți de identitate. Alte 1.792 au fost solicitări pentru cărți de identitate provizorii, iar 9.007 pentru viza de reședință. Din acestea, 4.779 au fost preluate de la studenții și elevii cazați în cămine”, a mai spus directorul DLEP Iași.

Numărul de solicitări din 2021 a fost peste cel din 2020.

„În perioada similară a anului 2020 au fost primite 48.089 de cereri, iar în 2019 au fost procesate 59.081 de solicitări. De remarcat ar fi creșterea cu 30 la sută a numărului actelor de identitate eliberate pe bază de procură. Principalele motive în baza cărora s-au eliberat noi acte de identitate au ținut de expirarea termenului de valabilitate, schimbarea domiciliului, împlinirea vârstei de 14 ani, dar și pierderea documentelor”, a mai spus Marius Bodoga, directorul DLEP Iași.

Cei cu acte de identitate expirate pot depune cereri la DLEP Iași

Actele de identitate expirate rămân în continuare valabile, conform unei decizii luate de Guvernul României.

„Reamintim cetățenilor că actele de identitate care au expirat începând cu data de 1 martie 2020 își mențin valabilitatea pe teritoriul României pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări. Pentru a reduce timpul alocat fiecărei persoane, taxele pot fi achitate prin sms sau online pe ghișeul.ro, iar stadiul soluționării cererii poate fi verificat direct pe site în baza numărului de înregistrare primit la depunerea dosarului”, a mai spus Marius Bodoga, directorul DLEP Iași.

Accesul la ghișeele DLEP rămâne în continuare restricționat din cauza COVID-19.

Mii de persoane din străinătate au cerut documente noi de la DLEP Iași

Totodată, 1.358 de acte de identitate au fost eliberate pentru cetățenii români aflați în străinătate care au obținut actul de identitate fără a mai fi prezenți personal, ci prin împuternicit pe bază de procură specială. Cifra este cu 30 la sută mai mare față de perioada similară a anului 2020 sau de cea din 2019.

„Accesul pentru depunerea cererii pentru eliberarea actului de identitate se face doar pe bază de programare , nu se mai eliberează bonuri de ordine”, a mai spus directorul DLEP Iași. Din datele

DLEP Iași reiese că pandemia COVID-19 a făcut și ca numărul de persoane decedate să fie mult mai mare în municipiu față de anii anteriori.