Peste 200 de angajați din sistemul sanitar ieșean trebuie să susțină un examen pentru a-și păstra postul
Ce se întâmplă cu cei peste 200 de medici, asistenți, infirmieri, brancardieri, ce au fost angajați ca personal în sistemul sanitar ieșean în perioada stării de urgență, alertă Covid-19? Contractele de muncă ale acestora au încetat odată cu ridicarea stării de alertă
Contractele de muncă pentru medicii, asistenții, infirmierii, brancardierii și personalul TESA angajați în perioada stării de alertă au expirat. Peste 200 de persoane au primit o nouă șansă de la Ministerul Sănătății pentru a-și păstra postul în cadrul unității medicale din Iași unde au fost angajat. Cei mai mulți angajați au fost la două dintre cele mai solicitate spitale în acea vreme, Spitalul de Boli Infecțioase și Spitalul de Neurochirurgie.
„În perioada stării de alertă au fost angajați aproximativ 250 de persoane în spitalele din Iași. Cei mai mulți au fost la Spitalul de Boli Infecțioase, 80 de persoane și la Spitalul de Neurochirurgie, 45, și la Direcția de Sănătate Publică, iar în celelalte spitale câte 10-15. Cei mai mulți dintre acestea au ales să susțină examenul pentru păstrarea postului și foarte puțini dintre cei angajați în perioada stării de alertă au încetat să mai lucreze odată cu încheierea contractului”, a precizat Iulian Cozianu, președintele Sanitas Iași.
Personalul din spitale din Iași angajat în perioada stării de alertă este nevoit să susțină un examen
Personalul din spitale, angajat în perioada stării de alertă a început deja susținerea examenelor pentru păstrarea postului. Singura condiție pentru a rămâne în sistemul medical este de a obține minimum nota 6 la examen.
„După încheierea stării de alertă, s-a dat o lege pentru personalul angajat în spitale în acea perioadă să poată da un examen pentru a-și păstra postul. Toți cei care au avut contract pe perioadă determinată, în starea de alertă determinată de pandemie, medici, asistenți, infirmieri, brancardieri, și personal TESA, au început de săptămâna trecută și continuă în următoarele zile să susțină examene pentru păstrarea postului. Aceștia trebuie să obțină o notă mai mare de 6 pentru a putea să-și prelungească contractul”, a declarat Iulian Cozianu, președintele Sanitas Iași.
DSP Iași a pus la dispoziție 5 posturi de medici, 15 posturi de asistenți medicali generaliști sau igienă
Amintim că în perioada stării de alertă, în toate cele 5 valuri ale pandemiei, în toate spitalele, dar și la Direcțiile de Sănătate Publică a fost haos. Numărul extrem de mare de pacienți infectați cu SARS-CoV-2, a dus la nevoia de suplimentare a personalului pentru a face față situației. În luna iulie 2020 Direcția de Sănătate Publică Iași a transmis un anunț de angajare. Era nevoie de medici și asistenți medicali. Aceștia puteau fi angajați fără organizarea unui concurs. Decizia a venit în contextul prelungirii stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 17 iulie 2020. DSP Iași a pus la dispoziție 5 posturi de medici, 15 posturi de asistenți medicali generaliști sau igienă.
În prezent aceștia, dar și întreg personalul din spitale din Iași angajat în stare de alertă, trebuie să susțină un examen pentru păstrarea postului.