Penny construieşte încă un centru logistic în România! Retailerul german vrea să investească 1 miliard de euro
Pentru anul 2024, Penny intenționează să deschidă încă 35-40 de magazine și va începe construcția unui nou centru logistic în apropiere de București. La finalul anului 2023, Penny, discounterul german, a încheiat cu un total de 376 de magazine, ceea ce reprezintă o creștere de 40 de unități comparativ cu 2022, când au fost inaugurate 36 de supermarketuri, după o investiție de 631 de milioane de lei. Retailerul german are în plan să investească 1 miliard de euro în România până în 2029.
REWE SRL, firma care administrează lanțul de supermarketuri Penny în România a înregistrat în 2023 o cifră de afaceri de aproximativ 8,3 miliarde de lei cu un profit de peste 220 de milioane de lei și cu un număr de 6.524 de angajați. Datele din 2023 sunt mai bune decât cele din 2022 când compania realizase o cifră de afaceri de 7,1 miliarde de lei și un profit de ”doar” 152 de milioane de lei. Compania este la mare distanță de concurența precum LIDL care a înregistrat o cifră de afaceri de peste 21 de miliarde de euro și un profit de aproximativ 1 miliard de lei.
Penny construiește un nou centru logistic în România
Reprezentanții discounterului german Penny au anunțat că, în acest an, vor începe construcția unui nou depozit în apropiere de București, care va fi al cincilea centru logistic al companiei din România. În prezent, Penny deține în țară aproximativ 380 de magazine și are deja centre logistice în Ștefăneștii de Jos (Ilfov), Turda (Cluj), Bacău și Filiași (Dolj), care, în total, acoperă o suprafață de aproximativ 100.000 de metri pătrați.
Conform declarațiilor oficiale, aceste centre sunt esențiale pentru infrastructura logistică a Penny, contribuind semnificativ la eficiența operațională a rețelei. Fiecare depozit este conceput pentru a răspunde nevoilor specifice ale regiunii în care se află, având roluri bine definite în lanțul logistic al companiei. Anul acesta, Penny va demara construcția celui de-al cincilea centru, situat în apropiere de București, pentru a sprijini expansiunea continuă a rețelei sale de magazine.
Investiția într-un astfel de depozit se ridică la câteva zeci de milioane de euro, suma variind în funcție de dimensiunea și specificațiile proiectului. Recent, Penny a investit în extinderea depozitului din Bacău, inaugurat în 2017, care a beneficiat de o investiție inițială de 19 milioane de euro și a fost extins cu 7.500 de metri pătrați. Nu este singurul retailer care are acest plan. Metro construiește un centru logistic de 15.000 de metri pătraţi prin firma WDP.
Penny vrea să investească 1 miliard de euro până în 2029
La începutul anului 2024, într-o declarație citată de economica.net, reprezentanții Penny au declarat că vor să investească 1 miliard de euro până în 2029. Daniel Gross a declarat că Penny continuă să se extindă, confirmând că în acest an vor deschide mai multe magazine comparativ cu anul trecut, ajungând la aproximativ 376 de locații la finalul anului. În 2023, compania a investit 130 de milioane de euro în deschiderea a 40 de noi magazine, achiziția de terenuri, extinderea depozitului din Bacău, implementarea Sistemului de Garanție Returnare (SGR) și în digitalizare. Pe termen lung, Penny își propune să investească 1 miliard de euro până în 2029.
În ceea ce privește tehnologia, Penny a integrat soluții avansate în diverse proiecte de automatizare. Printre acestea se numără colaborările cu Glovo și Bringo pentru livrări la domiciliu, utilizarea soluției Queue Management pentru monitorizarea cozilor la casele de marcat, implementarea etichetelor electronice la raft prin sistemele Self-checkout și Smart Your Shelf, precum și monitorizarea consumului de energie electrică cu Electra. De asemenea, compania folosește o platformă numită Code of Talent Ascendis pentru a facilita interacțiunea cu angajații. Așadar, Penny va construit un nou centru logistic în România, iar planurile supermarketului sunt uriașe pentru piața autohtonă.