Pe Rue de la Madeleine din Iași, femeile sunt în centrul atenției. Brandul de suflet, ascuns la periferia orașului

de: Redacția BZI
02:00, 14 nov. 2024

Rue de la Madeleine din Iași este un brand de suflet, creat de un grup mic de oameni al căror interes este femeia în toată eleganța ei. Tocmai de aceea, acest grup restrâns de oameni creativi muncesc din greu în fiecare zi pentru a pune în valoare femeile prin haine de o unicitate aparte și material textil de calitate. Pe lângă brandul propriu, echipa colaborează zi de zi cu branduri internaționale arhicunoscute prin intermediul companiei FIG

Rue de la Madeleine din Iași: Povestea din spatele brandului

Drumul acestui brand a fost unul nu tocmai ușor, dar a început datorită muncii depuse de creatoare, Mădălina Berinde, și a echipei cu care aceasta lucrează. Conform acesteia, Rue de la Madeleine nu ar fi existat dacă pandemia care a afectat atât oamenii, cât și diversele companii globale nu ar fi împiedicat colaborările dintre Fashion Innovation Gear (FIG) și brandurile internaționale arhicunoscute.

Fashion Innovation Gear este o companie de inginerie fondată în urmă cu 5 ani, specializată în proiectare de tipare și în realizarea de prototipuri pentru tot ceea ce ține de industria de îmbrăcăminte. Potrivit Mădălinei Berinde, pandemia a afectat compania, punându-le piedici în colaborarea acesteia cu clienții internaționali, lucru care a dus ulterior la pierderea unui client important.

În urma acestor lucruri, în anul 2020, Rue de la Madeleine a luat naștere ca brand propriu în atelierul Fashion Innovation Gear, situat în fosta zonă industrială.

„În 2019 am pornit cu FIG, în 2019, la final, am pierdut un client foarte mare, în 2020 a venit pandemia și a trebuit să supraviețuim. În 2020, ca să putem să dăm de lucru la oameni și ca să nu îi pierdem, am făcut linia noastră internă, Rue de la Madeleine, care se adresează doamnelor. Pentru că aveam această competență să facem tipare, am zis să facem pentru prieteni, pentru că nu am ieșit pe piață încă. Rue de la Madeleine este un brand micuț care se vinde la prieteni, prietenii și-au adus alți prieteni și tot așa”, a declarat Mădălina Berinde, manager Fashion Innovation Gear.

Cum a fost conceput numele brandului

Potrivit creatoarei, viziunea care înconjoară tot ceea ce înseamnă brandul este bazată pe un vis parizian și un drum pe care oamenii ar trebui să îl parcurgă pentru a ajunge la destinație.

„Rue de la Madeleine a venit de la faptul că pe mine mă cheamă Mădălina și de la faptul că eu mi-am imaginat un boutique pe o stradă pierdută la Paris, pe care cobori ca să îl găsești. În acest boutique sunt produse de toate felurile, dintre care trebuie neapărat să alegi ceva. Asta a fost povestea brandului”, a mai povestit aceasta.

Brandul a ajuns până acum să scoată câte două sau trei colecții pe an, colecții create exclusiv din materiale de cea mai înaltă calitate, importate din țările de prestigiu.

Începând ca angajați ai altor firme, ulterior devenind o echipă pricepută și cunoscută pentru talentele sale, cele 10 persoane care se ocupă de Rue de la Madeleine reușesc să creeze câte două sau trei colecții pe an. De partea creativă se ocupă Andreea Gîrbea care, pentru crearea design-ului vestimentar, se inspiră din arhitectură și natură.

„Am avut o înclinație de când eram mică pentru modă, iar ideile vin în momentul în care am materialele în față sau dacă avem un model în cap și căutăm țesătura ca să scoatem modelul la lumină. Ne bucurăm când clienții vin îmbrăcați cu hainele pe care le creăm. Este un proiect de suflet și creștem ușor. Căutăm să facem lucrurile comode și încercăm să facem hainele să stea bine atât pe persoanele mai plinuțe, cât și pe persoanele mai slăbuțe,” a susținut Andreea Gârbea.

Nu există planuri de extindere către centrul orașului

Având în vedere faptul că atelierul în care a luat naștere brandul se află în fosta zonă industrială a orașului, Mădălina Berinde susține că nu există planuri care să se concentreze pe extindere către centrul orașului.

„Nu există planuri de extindere spre centrul orașului pentru că e o investiție pe care nu ne-o putem permite la acest moment, dar, sincer, nici nu aș vrea. Am și zis colegilor că dacă vreodată o să-mi treacă prin cap să facem vreun magazin, cineva să mă oprească, deoarece preferăm ca brandul să fie unul mai nișat,” a declarat Mădălina Berinde.

Potrivit acesteia, unul dintre factorii principali ar fi prețul colosal al chiriilor.

„Chiriile sunt foarte mari în centrul orașului, sunt exagerate, iar să susții un astfel de brand este dificil. Noi suntem aici foarte bine, suntem aici de mulți ani și nu am vrea să plecăm de aici. Mergem pe varianta de online și de „made to measure”, că asta e povestea, pentru că la noi cine vine aici, luăm măsurile și facem produsul după corpul persoanei respective. Vrem să facem lucrurile să fie altfel, hainele noastre sunt relaxate”, a mai declarat aceasta.

Rue de la Madeleine este un brand de îmbrăcăminte de damă din Iași, concentrat pe a pune în valoare femeia prin eleganța și calitatea de lux a materialelor textile. În atelierul din strada Chișinăului, nr. 32, brandul de suflet este exact ceea ce creatoarea a visat, și anume, un drum pietruit, bazat pe un vis parizian.