Patru inspectori ai ISJ Iași au luat parte la o vizită de studiu în Nicosia, organizată în cadrul unui proiect Erasmus+
În intervalul 24-26 mai 2022, patru inspectori din cadrul Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Iași au participat la cea de-a șasea vizită de studiu din cadrul proiectului “Coaching for staff professionals in education” (CoDe). Vizita s-a desfășurat în Nicosia și a vizat studiul unor modele de coaching utilizate de instituțiile școlare, dar și în cadrul multinaționalelor din Cipru.
Prin intermediul proiectului CoDe se dorește să se analizeze experiența și cele mai bune practici ale țărilor partenere în utilizarea coaching-ului ca instrument pentru gestionarea mai eficientă a schimbărilor și crearea unui mediu de susținere orientat spre creștere precum și identificarea oportunităților pe care le oferă coaching-ul pentru dezvoltarea angajaților și colaborare. Dincolo de scopul proiectului, obiectivul pe termen lung al acestui proiect este acela de a dezvolta școlile prin utilizarea sistematică a coaching-ului.
Patru inspectori ai ISJ Iași au participat la ultima întâlnire de studiu organizată în cadrul proiectului Coaching for staff professionals in education
În perioada 24-26 mai 2022, 4 inspectori școlari din cadrul ISJ Iași au participat la ultima vizită de studiu din cadrul proiectului CoDe, ”Coaching for staff professionals in education”. Vizita de studiu a avut loc în Nicosia, Cipru. Activitățile proiectului au debutat în luna septembrie 2019 și au avut drept scop studiul, preluarea și adaptarea practicilor de coaching, îndeosebi asociate mediului de afaceri, în mediul educațional. În decursul celor trei ani de colaborare au fost conceput un ghid electronic care conține modele de coaching aplicabile în educație, care pot fi utilizate cu toți cei implicați în viața școlară pentru dezvoltarea personală și profesională.
Ghidul electronic, care este în curs de finalizare, nu putea fi dezvoltat doar prin rezultatul cercetărilor din cadrul proiectului, un rol important jucându-l și vizitezele de studio derulate pe parcursul celor mai bine de 3 ani, atât în format fizic, cât și în format online de instituțiile partenere din Letonia (National Centre for Education, alături de Riga Educational and Informative Methodological Center), Cipru (Centre for Advancement of Research and Development In Educational Technology Ltd), Croația (Education and Teacher Training Agency), Cehia (Masarykova Univerzita), Marea Britanie (Learn Sheffield) și România (Inspectoratul Școlar Județean Iași).
Începând cu iunie 2022, toate țările implicate în proiectul CoDe vor derula activități de diseminare a informațiilor asimilate în utilizarea coaching-ului
Vizita de studiu din Cipru a avut în vedere studiul unor modele de coaching utilizate de instituțiile școlare, dar și în cadrul multinaționalelor din Nicosia, precum și experimentarea modelului PERMA, în contextul unui atelier de lucru.
O zi din agenda activităților a fost dedicată analizei procesului de mentorat din perspectivele managerului de resurse umane, ale mentorului și subiecților mentoratului. Nu întâmplător, ultima vizită de studiu a adus în prim-plan teme de reflecție ce au așezat alături conceptele de mentorat și coaching, analizând impactul tranziției spre un model de evoluție profesională generată de resursele individuale de care dispunem fiecare dintre noi. O activitate inedită în agenda vizitei de învățare din Nicosia a avut în vedere și analiza practicii de coaching, așa cum a fost aceasta transpusă în ecranizări.
Începând cu luna iunie 2022, în fiecare dintre țările implicate în derularea activităților acestora vor avea loc evenimente de multiplicare pentru diseminarea bunelor practici studiate pe parcursul proiectului CoDe, precum și pentru prezentarea ghidului elaborat pe baza modelelor studiate și experimentate în decursul celor trei ani de implementare.
Cei patru inspectori școlari ai ISJ Iași s-au întâlnit în Nicosia cu parteneri din Letonia, Marea Britanie, Cehia, Cipru și Croația.