Pățania unei ieșence care a comandat produse de la eMAG. „Sănătatea mea și a copilului meu au fost afectate!” – FOTO

de: Redacția BZI
02:00, 04 feb. 2022

O femeie din Iași acuză compania eMAG de faptul că ar fi fost păcălită să cumpere două produse pe care nici măcar nu le-a mai primit. Cătălina Munteanu spune că a depus o plângere după ce a rămas fără pompa de alăptare pe care o comandase

O femeie din Iași acuză compania eMAG de faptul că a fost păcălită să cumpere două produse pe care nici măcar nu le-a mai primit. Ieșeanca spune că, pe 29 ianuarie 2022, a făcut o comandă online pentru achiziția unei pompe electrice de alăptare și o salteluță interactivă pentru bebeluși. Comanda a fost confirmată, dar nu a mai ajuns la destinatar până pe 2 februarie 2022, ultima zi de livrare.

”Prin intermediul comenzii am achiziționat două produse: pompa electrică Spectra s2, în valoare de 656,88 lei, și o salteluță interactivă de 99 de lei, la care s-au adăugat costurile de livrare, în valoare de 19,99 lei. Pe 1 februarie am fost contactată de un reprezentant Sameday, care m-a înștiințat că îmi aduce doar un produs, respectiv salteluța interactivă. Urma ca, pentru al doilea produs, să plătesc alte costuri de livrare. Am comandat produse de la același furnizor tocmai pentru a evita costuri suplimentare de transport. Pentru pompa electrică s-a confirmat înregistrarea achiziției. Prin sesizarea făcută la eMAG, cu numărul 21032818, în urma discuției cu reprezentantul Nicoleta Georgiana, am aflat că nu mai au pe stoc produsul și, din acest motiv, nu am primit bunul comandat. Această informație am aflat-o pe 2 februarie 2022, adică după 5 zile de la comandă”, povestește Cătălina Munteanu, reclamantă din Iași.

Un caz în care o ieșeancă a fost păcălită după ce a făcut o comandă online a fost prezentat în edițiile anterioare ale cotidianului BZI.

Pățania ieșencei care a comandat produse de la compania eMAG

Cătălina Munteanu mai spune că a depus o plângere la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC), pentru că ceea ce i s-a întâmplat este ilegal și imoral. Mai mult, unul dintre produsele comandate era important pentru sănătatea reclamantei și a copilului său.

”Nemulțumirea vine ca urmare a faptului că unul dintre produse nu doar că nu a fost trimis, fiind informată că nu îl mai au pe stoc, dar mi s-a cerut să achit costuri pentru fiecare produs livrat. Am selectat comenzile de la același furnizor, în speță eMAG, tocmai pentru a evita costuri multiple. Consider că este ilegal și imoral să pretindă costuri suplimentare dacă disjung unilateral produsele. De asemenea, maniera prin care agentul economic înțelege să își trateze clienții este nu doar injustă, ci și ilicită. Faptul că eMAG a confirmat și menționat că mi-a trimis coletul cu cele două produse cred că atrage după sine responsabilitatea angajamentului luat. Unul dintre produse îmi este vital, sănătatea copilului meu și implicit a mea fiind afectate de gestionarea defectuoasă a comenzii plasate. Am un copil de 3 luni, dependent de laptele matern. Pompa îmi este necesară pentru a nu face mastită, o problemă medicală destul de delicată, care se rezolvă doar chirurgical”, mai spune Cătălina Munteanu.

Ieșenii au depus zeci de reclamații la eMAG în anii precedenți.

Cătălina Munteanu spune că a mai trecut printr-o experiență similară

Ieșeanca a adăugat că a mai trecut printr-o experiență similară cu compania eMAG, dar atunci nu a depus reclamație pentru că a crezut că nu se va mai întâmpla. Totodată, Cătălina Munteanu consideră că ceea ce a pățit acum este o practică înșelătoare.

”Faptul că au confirmat comanda făcută, respectiv faptul că au specificat că produsele au fost livrate curierului pentru livrare, consider că îi incriminează pe reprezentanții eMAG. Consider ilicită, ilegală și imorală maniera prin care comerciantul urmărește să se îmbogățească fără just temei, prin impunerea de noi costuri de livrare, respectiv nerespectarea termenelor de livrare. Mă consider prejudiciată. Experiența mea de acest tip cu agentul eMAG nu este singulară, însă, acum, consider că trebuie sancționat operatorul comercial pentru aceste practici înșelătoare. Faptul că pe site prezintă produse pe care ulterior nu le poate livra constituie o metodă neloială față de alți furnizori, de la care aș fi putut achiziționa bunurile într-un termen mult mai scurt. Zilele de întârziere reprezintă alimentarea copilului cu lapte praf, respectiv posibilitatea să dezvolt o problemă medicală. Vreau să trag un semnal de alarmă cu privire la (ne)respectarea drepturilor consumatorilor și a obligațiilor celui care se obligă să livreze un serviciu”, concluzionează Cătălina Munteanu.

Reporterii BZI au trimis un e-mail către compania eMAG, prin care au solicitat un punct de vedere, dar, până la închiderea ediției, nu au primit niciun răspuns de la aceasta. Acum, rămâne de văzut ce se va întâmpla în cazul ieșencei care a comandat produse de la compania eMAG.